Alle mine 4 graviditeter har været forskellige. Men den hvor jeg fik en SA var mest anderledes.
Første gang kastede jeg op dagligt i de første 4 mdr og kunne kun spise rugbrød men var i super god form og dyrkede motion indtil dagen før jeg fødte. Men havde stærk kvalme i hele graviditeten.
Anden gang hvor jeg fik en SA var symptomerne meget svage og manifesterede sig aldrig rigtigt. Jeg fik en svag kvalme, men ellers var der ikke noget og i uge 7 havde jeg en enkelt pletblødning (friskt blod) og i samme uge forsvandt alle symptomer og fik så en SA i uge 11.
Tredie gang havde jeg kvalme fra starten og kastede op den første måned men så holdt det op og symptomerne svingede. Havde meget hjertebanken og kunne ikke bevæge mig så meget og havde stor trang til marmorkage.
Fjerde gang havde jeg meget mindre kvalme og slet ingen opkastninger og ikke rigtigt nogen sære madvaner. Jeg blødte (gammelt blod) i 11 uge og brunt udflåd i 14 uge men så ikke mere og havde det fint uden voldsom hjertebanken denne gang.
Så alle gange har føltes forskellige og som om kroppen er blevet bedre til at håndtere graviditeterne fra den ene gang til den næste. 
Anmeld