Samme symptomer ved hver graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2014

Milas14

Mine første 2 graviditeter var meget ens og det samme med fødslerne, men denne her 3 graviditet har været helt anderledes! Med meget kvalme, ondt i hovedet, mave og en maaaasse plukkeveer der tager pusten fra mig ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2014

Clisolka

CH2012 skriver:

Okay, forskellig hvordan?
Tænker fx om de tidlige symptomer bl.a. har været forskellige?
Fx havde jeg rigtig ømme bryster i graviditeten hvor jeg havde en SA, men måske har jeg det ikk næste gang? Jeg ved det ikk...

De tidlige symptomer var stort set ens - ømme bryster, kvalme og ligamentsmerter 

Anmeld

19. januar 2014

mrhl

Ved graviditeten der endte i SA, havde jeg vist ikke rigtig nogle symptomer overhovedet... Med min datter havde jeg den vildeste kvalme og kastede op 5-10 gange dagligt, var svimmel, tæt ved at besvime og sindssygt træt de første 4 måneder...

Anmeld

20. januar 2014

Annette A

Alle mine 4 graviditeter har været forskellige. Men den hvor jeg fik en SA var mest anderledes.

Første gang kastede jeg op dagligt i de første 4 mdr og kunne kun spise rugbrød men var i super god form og dyrkede motion indtil dagen før jeg fødte. Men havde stærk kvalme i hele graviditeten.

Anden gang hvor jeg fik en SA var symptomerne meget svage og manifesterede sig aldrig rigtigt. Jeg fik en svag kvalme, men ellers var der ikke noget og i uge 7 havde jeg en enkelt pletblødning (friskt blod) og i samme uge forsvandt alle symptomer og fik så en SA i uge 11.

Tredie gang havde jeg kvalme fra starten og kastede op den første måned  men så holdt det op og symptomerne svingede. Havde meget hjertebanken og kunne ikke bevæge mig så meget og havde stor trang til marmorkage.

Fjerde gang havde jeg meget mindre kvalme og slet ingen opkastninger og ikke rigtigt nogen sære madvaner. Jeg blødte (gammelt blod) i 11 uge og brunt udflåd i 14 uge men så ikke mere og havde det fint uden voldsom hjertebanken denne gang.

Så alle gange har føltes forskellige og som om kroppen er blevet bedre til at håndtere graviditeterne fra den ene gang til den næste.

Anmeld

20. januar 2014

lineog4

Alle mine 4 har været nogenlunde ens - faktisk uden nogen former for tegn på jeg var gravid - heldige mig. Dog med drengene havde jeg allerede før jeg vidste jeg var gravid en følelse af mælken løb til som når man ammer og lidt tungere bryster. 

og alle 4 gange havde jeg det som jeg skulle have mens (dog var jeg 4. Gang sikker på jeg nok var gravid), og jeg skulle tisse enormt. For hver gang er jeg også blevet mere grådlabil 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.