Tak for jeres svar

Jeg har hele tiden haft det som dig grinny, at jeg på ingen måde skulle føde alm igen, og særligt da det kun var 4 uger siden vi mistede.
Jeg lå 3 dage på fødestuen, og hele forløbet var meget traumatiserende for både min mand og jeg.
Men jeg har nu været til samtale med en jordemoder, (som har med piger der har oplevet den slags at gøre), og hun fortalte at, det at man igen føder alm, og denne gang får et levende barn op på brystet, er psykisk helende, og det kan jeg sagtens følge hende i, problemet er bare at jeg ikke tør.
Jeg er dog gået med til at vi laver en fødselsplan, til hvis jeg selv går igang inden pks, (som er 38+3) og så kan jeg overveje om jeg tør følge den, og ellers laver de et kejsersnit.
Lige pt er jeg 98% sikker på at det bliver kejsersnit, men kan mærke at samtalen rumsterer i hovedet på mig, og kan jo godt se fordelene ved alm fødsel, også i tiden efter med 3 børn og en mand der ikke er så meget hjemme..... Ville bare ønske jeg kunne kigge i krystalkuglen og se at alt vil gå godt denne gang.

Lineog4 det med listen over ting mit barn kan dø af, kender jeg alt for godt, jeg har haft stor glæde af landsforeningen for spædbarnsdød, men samtidig har jeg jo også der igennem hørt en masse sørgelige historier, som jeg nu frygter kunne ske for mit barn.
Tror bestemt ikke, at min frygt for at miste stopper efter fødslen, selvom det at få barnet ud i sikkerhed, er det der fylder mest lige nu.
Jeg går ikke til psykolog, da min første oplevelse kort efter vi mistede, ikke var særlig positiv, hun (psykologen) forstod mig slet ikke, og havde enormt travlt med at jeg ikke måtte være ked af det, for så kunne jeg ende med en depression, der var det 8 dage siden jeg fødte, øh så har man vel lov til at være ked af det!!! jeg var der kun to gange.
Carina:-) ville ønske at jeg havde dit mod, og er glad for at høre at fødslerne var som terapi for dig.
Tror aldrig jeg kunne nå der til, men kunne forestille mig at hvis jeg tog springet, og valgte en alm fødsel og den så gik godt, ville føle en kæmpe lettelse, og nok også føle mig lidt sej