Skoldkopper?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.858 visninger
19 svar
5 synes godt om
18. januar 2014

-Milla-

Godaften. 

Kan dette være skoldkopper?
Jeg så et opslag om skoldkopper i vuggestuen i torsdags og lagde samme dag mærke til de små knopper i min søns ansigt.
Umiddelbart er der kun dem og måske lidt nye prikker på benet, som jeg har opdaget i dag, ellers intet og han virker ikke sløj på nogen måde.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2014

Mor til Ella

-Milla- skriver:

Godaften. 

Jeg så et opslag om skoldkopper i vuggestuen i torsdags og lagde samme dag mærke til de små knopper i min søns ansigt.
Umiddelbart er der kun dem og måske lidt nye prikker på benet, som jeg har opdaget i dag, ellers intet og han virker ikke sløj på nogen måde.

Synes ikke de ligner de skoldkopper vi har haft

Anmeld

18. januar 2014

Lukas&Liam<3

Jeg synes godt det kunne ligne. Det ser ud som om der har været blære på som er kløet væk og derfor lidt så på.

Anmeld

18. januar 2014

De3Guldklumper

Umiddelbart ligner det ikke skoldkopper.

De er mere blæne agtige og former sig super hurtigt over nogle dage.

Anmeld

18. januar 2014

FamilenStorm

-Milla- skriver:

Godaften. 

Er der hvide blæner i dem?

Heg tør ikke udtale mig om det, da jeg selv har troet at vores søn havde det.. Men var et smut hos lægen, som mente det bare var noget irritation..

Han har flest på benene og i skridtet, lidt på hænderne, enkelte på armen og lidt ved munden..

De ser sådan her ud

Anmeld

18. januar 2014

-Milla-

Tak for alle jeres svar.

Den ene har han kløet i, men det har været svært at lægge mærke til fordi han har en dårlig vane med fingrene i munden eller pille lidt næse især mens han ser tv.
Min mor mener godt at det kunne ligne og fortalte at både jeg og mine søskende ikke har været meget plaget af skoldkopper, da vi var børn.
Tror bare vi må holde øje i morgen og så evt kontakte lægen mandag, når nu der alligevel er skoldkopper i omløb i institutionen.

Anmeld

18. januar 2014

FamilenStorm

-Milla- skriver:

Tak for alle jeres svar.

Den ene har han kløet i, men det har været svært at lægge mærke til fordi han har en dårlig vane med fingrene i munden eller pille lidt næse især mens han ser tv.
Min mor mener godt at det kunne ligne og fortalte at både jeg og mine søskende ikke har været meget plaget af skoldkopper, da vi var børn.
Tror bare vi må holde øje i morgen og så evt kontakte lægen mandag, når nu der alligevel er skoldkopper i omløb i institutionen.

Lyder som en god ide.. 

Googlede det selv, og der stod at der først kom blæner i efter et par timer..

Og det er jo forskelligt fra barn til barn hvor plaget man er af dem.. Jeg selv var heller ikke så plaget af dem..

Vi har selv en teori herhjemme om at det måske har været/er skoldkopper alligevel, da han han havde en med hvid blæne i ved munden, og nu er der kommet sår på de fleste på benene.. Men det vil tiden jo vise..

Har han feber?

Anmeld

18. januar 2014

-Milla-

FamilenStorm skriver:

Lyder som en god ide.. 

Googlede det selv, og der stod at der først kom blæner i efter et par timer..

Og det er jo forskelligt fra barn til barn hvor plaget man er af dem.. Jeg selv var heller ikke så plaget af dem..

Vi har selv en teori herhjemme om at det måske har været/er skoldkopper alligevel, da han han havde en med hvid blæne i ved munden, og nu er der kommet sår på de fleste på benene.. Men det vil tiden jo vise..

Har han feber?

Okay, der er ikke andet for.

Nej, han har ikke haft feber eller været utilpas.

Vi har egentlig planer om en tur i svømmehaller i morgen og senere en legeaftale, men må se i morgen tidlig om der er nogen ændring, den lille fyr glæder sig nemlig meget.

Anmeld

18. januar 2014

Janni.

Det kan meget vel være opstarten til skoldkopper. Sådan startede det på vores søn. Han endte med at se sådan ud.. 

Anmeld

18. januar 2014

-Milla-

Janni. skriver:

Det kan meget vel være opstarten til skoldkopper. Sådan startede det på vores søn. Han endte med at se sådan ud.. 

Ok, mange tak for svar.
Det ville heller ikke være det dårligste tidspunkt at rende ind i dem på, da jeg lige er gået på barsel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.