1.Har du hørt om 1813?
Ja, jeg havde hørt om 1813
2.Hvad synes du om ændringen?
Vil have den gamle vagtlæge tilbage
3.Vil kvaliteten af 1813 være det samme som lægevagt ordningen?
Nej, kvaliteten er helt sikkert ikke det samme. Jeg har været der to gange og jeg har intet pænt at sige
4.Hvad er din holdning til, at fremtidige opkald vil blive besvaret af en sygeplejerske, som skal vurdere tilstanden og træffe beslutninger?
Min holdning er, at der er en læge der burde tage de opkald. De er ikke kompetente nok.
5.Vil du føle dig tryg i, at sygeplejerskerne faktisk kun har haft en 6 ugers visitationskursus til at varetage så vigtige beslutninger om dit helbred?
Nej, helt sikkert ikke.
6.Har du haft ringet til 1813? Hvis Ja, hvordan var din oplevelse?
1. januar tog det mit 45 min at komme igennem. Jeg skulle bare tage til den nye lægeordning. Jeg tjekkede ind og ventede 1 1/2 time før jeg kom ind. De havde tjekket mig ind på skadestuen i stedet for til børnelægen. Jeg måtte tale med store bogstaver for, at at vi kom ind efter så lang tid og de havde lavet en fejl. Jeg var der med min søn på 6 år. Han fik konstateret halsbetændelse uden podning (lillesøster fik det konstateret 5 dage før med podning hos vagtlægen). Han fik pencillin som selvfølgelig ikke hjalp, da det vidste sig hos egen lægen, at han havde en virus og slet ikke halsbetændelse. Min egen læge var dybt rystet over, at en børnelæge kunne konstatere halsbetændelse uden podning og så give ham bredspedkret pencillin.
4. januar tog det mig igen 45 min igen, at komme igennem, da min søn nu havde fået nældefeber og slået ud på kroppen. Jeg tjekker os ind og spørge "nu er vi vel tjekket ind hos børnelægen og ikke på skadestuen" og de har IGEN lavet fejl og tjekket os ind på skadestuen! Heldigvis beholder vi vores nr. i køen. Det tog kun 20 før vi kom ind til børnelægen. Børnelægen gjorde det fint - dog skal nævnes, at deres edbsystem ikke fungerede. Så hun kunne ikke se hvilket pencillin han havde fået 5 dage forinden og så måtte hun skrive alt ned i hånden.
7.Vil du benytte dig af den private lægevagtordning?
Nej, det vil jeg ikke, da jeg mener vi betaler så meget i skat og at 1813 bare SKAL fungere.