Anonym skriver:
Hej Alle sammen.. vi er 3 studerende som er igang med at skrive et projekt om 1813akuthjælp.. vi har nogle spørgsmål som vi håber I vil besvare.
Spørgeskema til borgerne
1.Har du hørt om 1813?
2.Hvad synes du om ændringen?
3.Vil kvaliteten af 1813 være det samme som lægevagt ordningen?
4.Hvad er din holdning til, at fremtidige opkald vil blive besvaret af en sygeplejerske, som skal vurdere tilstanden og træffe beslutninger?
5.Vil du føle dig tryg i, at sygeplejerskerne faktisk kun har haft en 6 ugers visitationskursus til at varetage så vigtige beslutninger om dit helbred?
6.Har du haft ringet til 1813? Hvis Ja, hvordan var din oplevelse?
7.Vil du benytte dig af den private lægevagtordning?
på Forhånd Tak
1.Har du hørt om 1813?
ja en lille smule
2.Hvad synes du om ændringen?
jeg syntes det er en fin idé, men håber ikke det helt vil erstatte 112, men det er fint at have den mulighed
3.Vil kvaliteten af 1813 være det samme som lægevagt ordningen?
tja jeg har kun prøvet lægevagten, og da jeg er vandt til det vil det måske være mest tryg ved det
4.Hvad er din holdning til, at fremtidige opkald vil blive besvaret af en sygeplejerske, som skal vurdere tilstanden og træffe beslutninger?
det kan godt virke lidt utrygt at man ikke snakker med en læge
5.Vil du føle dig tryg i, at sygeplejerskerne faktisk kun har haft en 6 ugers visitationskursus til at varetage så vigtige beslutninger om dit helbred?
ikke altid hvis det ikke var så alvorgligt ville det være ok, ellers ville jeg ringe til en læge
6.Har du haft ringet til 1813? Hvis Ja, hvordan var din oplevelse?
Nej det har Jeg ikke, da jeg ikke har vidst så meget om det
7.Vil du benytte dig af den private lægevagtordning?
ja det kan godt Være i vært fald hvis det ikke var så akut