Jeg kan ikke klare længere at se og høre om mennesker - primært børn der har det forfærdeligt. Børn der sulter, bliver misbrugt - fysisk, psykisk, seksuelt, døende af AIDS, der bliver solgt, bliver dræbt, bliver udnyttet, lemlæstet osv.
Jeg har i mange år lukket øjnene for det. Men historien om Jessica (den tyske pige som blev fundet død i hendes forældres lejlighed, låst ind i et lille værelse, uden at have fået mad. Hun vejede omtrent 10 kilo, da hun blev fundet som 7-årig, i desperation havde hun forsøgt at overleve ved at rive hendes hår ud og spise det)
har rystet mig så grueligt meget. Og jeg græd over hende og forbandede hende forældre.
Det er kommet så vidt at hver gang jeg spiser noget, hygger mig med mine børn eller kan se at de får noget lækkert at spise, kan se en lille pige (Jessica) skrige i frustration og afmagt over hendes hungersnød.
Jeg er selv blevet nægtet mad som barn og har prøvet at sulte, men det er slet ikke i samme grad.
Nu vil jeg prøve at gøre noget. Men jeg ved ikke hvor jeg skal donere penge hen til, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Hvordan hjælper jeg børn, med at få tryghed, mad, skolegang, sundhed og tøj på kroppen uden at skulle donere mine penge til organisationernes reklamer, direktører og ophold.
Jeg har simpelthen brug for at yde noget.
Anmeld