Synes det er lidt skræmmende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.023 visninger
23 svar
106 synes godt om
16. januar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

At se hvor mange der mener man bare skal vende det blinde øje til at ens barn er blevet bidt eller kradset i vuggestue, dagpleje eller børnehave...

er folk virkelig så ligeglade med deres barn bliver skadet af et andet barn???

Jeg bliver da virkelig bange for at sende min søn videre ud i verden hvis han bare bliver mødt af den holdning at fordi det sker flere steder og flere gange så er det ok at blive angrebet og bidt og kradset af et andet menneske???

ved godt at børn gør det i frustration og ikke altid kan styre det...

men at man ligefrem opfordrer folk til bare at ignorere det synes jeg virkelig ikke er i orden...

Det er IKKE OKAY at bide andre.. uanset ens alder...

hvad gør vi med dyr når de bider? ignorere vi det så også med undskyldningen jamen de ved jo ikke hvad de gør?

NEJ, de bliver irettesat og højst sandsynligt aflivet fordi der er risiko for de gør det igen...

Så hvordan kan vi med børn tillade at vores kæreste eje bare bliver angrebet og sige nå ja det er det der sker???

Skulle de forældre hvor barnet dør i VS, BH eller DP så også bare sige nå ja det er det der sker og så gå videre med deres liv???

Føler virkelig det er det man ligger op til...

Man siger at det er ligemeget for det er jo noget der sker hele tiden...

Så jeg må gerne gå ud og slå folk ned i et vredes udbrud bare jeg gør det mere end en gang for så er det bare synd for mig at jeg ikke kan styre det???

ej blev bare så harm over det jeg så skrevet at jeg lige havde brug for at lukke dampen ud...

Det er vores børn for BIIIPPP det er vores fremtid... hvis de bliver angrebet skal vi så absolut ikke nedtone det for så lærer de bare at det er iorden at det sker...

hvis de ser mor og far der imod reagere (uden at overreagere) på det ser de det ikke er iorden det er sket, og at der er nogen der hjælper dem når eller hvis det sker igen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2014

MorDk

Er der nogle der er ligeglade? Det kan jeg da ikke tro? 

Anmeld

16. januar 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Selvfølgelig skal man reagere.... Men skal trøste og snakke med sit barn, og snakke med Dp eller pædagogerne... Men man skal ikke overreagere! At skælde ud, indkalde til samtaler, ringe eller gå til lægen er efter min mening fuldstændig ude på et overdrev, hvis der er tale om en enkeltstående episode.

Vi forældre skal lære vores børn at klare tingene med sindsro, lade vores børn se os klare tingene uden at flippe ud! Lære dem at være overbærene...

Jeg syntes fx. at det du har skrevet er ude på et overdrev, og jeg syntes at din samligning med dyr der bider er direkte usmagelig. Men det er din holdning, og den skal du have lov til at have, jeg forholder mig nu
stadig ret til at håndtere forskellige situationer med sindsro, så jeg ikke påvirker mine børn negativt ved at lære dem, at alt skal håndteres på et nærmest hysterisk niveau...

Anmeld

16. januar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg har ikke læst at der er nogen som helst der er ligeglade, men vi håndtere det forskelligt.
Nogle har et behov for at vide hvordan problemet håndteres, andre synes det er nok at vide at det bliver håndteret osv.

Men dine sammenligninger synes jeg til gengæld er for langt ude.

Hvis du gør noget vil du blive straffet fordi du er et voksent menneske.

Dyr der bliver aflivet....well det kan jo gå hen og blive ret farligt at blive angrebet af en hund. Og i nogle tilfælde betyder det vidst også at hunden er blevet syg. Hvad skulle alternativet være? Skal hunden "bare" straffes? Det tror jeg ikke hunden vil kunne forstå.

Det er altså små børn vi taler om, der ganske enkelt ikke ved hvordan de ellers skal udtrykke sig....eller forsvare sig, hvis et barn har været grænseoverskridende. Og s er det op til det faglige petsonale at håndtere problematikken (hvis der er tale om gentagne situationer) 

Anmeld

16. januar 2014

Chris86

Altså hvis du tænker på den tråd ang bid og hvorvidt læge var mødvendigt? Ja så var der vist ingen der skrev man skulle være ligeglad?

Anmeld

16. januar 2014

lineog4

Der er stor forskel  at sige man ikke vil starte en kæmpe sag og så til ag sige man er ligeglad. Jeg er da aldrig ligeglad med at mine børn har det skidt af den ene eller den anden årsag og det er egentlig ligegyldigt for mig om det er et bid eller det er en pige der mobber - fysisk vold er for mig ikke nødvendigvis værre en den psykiske. 

Men jeg opfatter ikke et enkelt bid som dybt problematisk ligesom jeg ikke opfatter en enkelt gang hvor bedste veninden er dum som problematisk. 

Hvis mit barn bliver bidt (eller slået) en enkelt gang eller 2 på et år i institution har jeg den fulde tiltro til det professionelle personale og opfatter min rolle som mor er at enten trøste hvis mit barn er ked af det og aller vigtigst ikke at tale det op, men derimod tale det ned...

Ja det er vores guld, men alle de andre børn er andres guld og ingen børn er onde. Et bid er ikke ondskab, det er ikke alarmerende, men det er skide synd for mit barn. 

Er det mit barn der bider vil jeg hvis jeg overværer det stoppe mit barn, jeg vil fortælle mit barn det er forkert. Er det sket i vuggestuen går jeg udfra personalet har klaret det og ikke begynde at skælde eller irettesætte laaaang tid efter episoden da mit barn slet ikke forstår den abstraktion.

Så nej ikke ligeglad bare med tiltro til de professionelle 

Anmeld

16. januar 2014

L&V

Wampires skriver:

At se hvor mange der mener man bare skal vende det blinde øje til at ens barn er blevet bidt eller kradset i vuggestue, dagpleje eller børnehave...

Jeg bliver da virkelig bange for at sende min søn videre ud i verden hvis han bare bliver mødt af den holdning at fordi det sker flere steder og flere gange så er det ok at blive angrebet og bidt og kradset af et andet menneske???

men at man ligefrem opfordrer folk til bare at ignorere det synes jeg virkelig ikke er i orden...

hvad gør vi med dyr når de bider? ignorere vi det så også med undskyldningen jamen de ved jo ikke hvad de gør?

NEJ, de bliver irettesat og højst sandsynligt aflivet fordi der er risiko for de gør det igen...

Så hvordan kan vi med børn tillade at vores kæreste eje bare bliver angrebet og sige nå ja det er det der sker???

Skulle de forældre hvor barnet dør i VS, BH eller DP så også bare sige nå ja det er det der sker og så gå videre med deres liv???

Så jeg må gerne gå ud og slå folk ned i et vredes udbrud bare jeg gør det mere end en gang for så er det bare synd for mig at jeg ikke kan styre det???

ej blev bare så harm over det jeg så skrevet at jeg lige havde brug for at lukke dampen ud...

Det er vores børn for BIIIPPP det er vores fremtid... hvis de bliver angrebet skal vi så absolut ikke nedtone det for så lærer de bare at det er iorden at det sker...

hvis de ser mor og far der imod reagere (uden at overreagere) på det ser de det ikke er iorden det er sket, og at der er nogen der hjælper dem når eller hvis det sker igen...

Gætter på det er en tråd du omtaler her men ikke en jeg lige er faldet over..

Men jeg syntes dine sammenligninger er helt ude i hampen, du kan jo ikke sammenligne dig en voksen kvinde med et måske 1½ årig barn eller et barn med et dyr..

For det første er der jo en markant hvad angår intelligens, udvikling, konsekvens tænkning osv, osv, osv..

Det kommer virkelig an på alder hvordan jeg vil takle det på og reagere.. Er man 6 måneder og bidder som min søn gør lige i tiden ja så er en ting da sikker jeg skælder ham ikke ud for hvad skulle han bruge det til, var det min yderst veltalende datter på 2½ der gjorde det ja så ville jeg fortælle hende at det gjorde rigtig ondt og at man bliver ked af det når nogle gør sådan noget. Men så ville den heller ikke være længere...

Hvordan syntes du man skal takle det?

Anmeld

16. januar 2014

Marts<3

Jeg syntes du overeagere med dine sammenligninger... Det er børn og ikke voksne mennesker. Børn bider ikke fordi de er onde. Bider et voksen menneske, så er det noget helt andet. 

Man fortæller blot barnet, at det ikke er okay. Og det tror jeg nu også der blir gjort. 

Min søn har bidt mig hårdt, jeg skreg, og han blev forskrækket. Det var ikke hans hensigt og gøre mig ondt, men en "leg". Derfor skal han ikke straffes, men blot have en forklaring på det ikke er ok. 

Anmeld

16. januar 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg synes, dine sammenligninger er overdrevne og malplacerede, og jeg kan simpelthen ikke forstå, du kan få dig selv til at sidestille det, at et barn bliver bidt, med at et barn dør. 

Anmeld

16. januar 2014

Elgaard73

Wampires skriver:

Jeg har bestemt ikke indtyk af at folk er ligeglade ( Du må gerne linke til de tråde, hvor det bliver sagt...Hvis det altså er herinde du har fået det indtryk).

Man kan jo ikke så godt aflive andre folk's børn, he he...Nej spøg til side, jeg syntes bestemt ikke at man kan sammenligne børn og dyr.  

Og du kan da slet ikke sammenligne bideri, med et dødsfald. Syntes det er at tænke det ud i ekstremer. Selvfølgelig vil ingen forældre bare trække på skuldrene over at miste deres barn, ligeså lidt som andre implicerede vil sige at de bare skulle komme videre.

Og nej, du må ikke gå ud og slå løs på verdenen, for du ved forhåbenligt bedre. Det gør en 2-3 årig ikke. Den sammenligning kan du heller ikke bruge. 

Min erfaring siger mig altså, at der i langt de fleste tilfælde, bliver reageret. Tror faktisk aldrig at jeg har oplevet, at der ikke blev reageret, så jeg har meget svært ved at genkende det billed du ridser op. Men igen, link gerne...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.