Den dumme vægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

750 visninger
13 svar
8 synes godt om
16. januar 2014

Bell'star

Ja, jeg er som overskriften lyder total træt af at veje de klassiske ekstra kilo, som graviditeten gav mig, og !ikke! Tog med igen, da jeg havde født.

Jeg elsker desværre slik og søde sager alt for godt, og har virkelig svært ved at holde mig fra det. Men her efter nytår har jeg taget mig virkelig meget sammen, træningen kører bare derudaf, og jeg har KUN spist 80%'s mørk chokolade, når trangen har været for stor, spiser sundt (ingen, eller meget lidt stivelse) og alt det andet gode der nu anbefales ved en livstilsændring (kur i min verden)

Men da jeg skulle veje mig i dag er vægten fandme steget 1kilo siden min friske start 2. Januar!!! hvordan skete det lige??
- total træt af det

Det var egentlig bare et brokkeindlæg herfra, ville ikke så meget med det, andet end at skælle ud på vægten, der godt kunne tage at samarbejde lidt, når nu jeg prøver så ihærdigt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Du har sikkert opbygget muskler : ) husk de vejer mere end fedt!

Anmeld

16. januar 2014

Bell'star

Aisha skriver:

Du har sikkert opbygget muskler : ) husk de vejer mere end fedt!

Ja, det siger jeg også til mig selv, men jeg trænede bare også regelmæssigt inden min kur, så kan ikke helt forstå hvorfor jeg pludselig efter at have droppet alt det usunde, skulle opbygge så mange muskler at jeg ligefrem tager på.
- når jeg ikke har ændret ved min træning-agtigt

Anmeld

16. januar 2014

L&V

Bell'star skriver:

Ja, jeg er som overskriften lyder total træt af at veje de klassiske ekstra kilo, som graviditeten gav mig, og !ikke! Tog med igen, da jeg havde født.

Jeg elsker desværre slik og søde sager alt for godt, og har virkelig svært ved at holde mig fra det. Men her efter nytår har jeg taget mig virkelig meget sammen, træningen kører bare derudaf, og jeg har KUN spist 80%'s mørk chokolade, når trangen har været for stor, spiser sundt (ingen, eller meget lidt stivelse) og alt det andet gode der nu anbefales ved en livstilsændring (kur i min verden)

Men da jeg skulle veje mig i dag er vægten fandme steget 1kilo siden min friske start 2. Januar!!! hvordan skete det lige??
- total træt af det

Det var egentlig bare et brokkeindlæg herfra, ville ikke så meget med det, andet end at skælle ud på vægten, der godt kunne tage at samarbejde lidt, når nu jeg prøver så ihærdigt!

Smid vægten ud og køb et målebånd det siger tit meget mere når man også træner

Anmeld

16. januar 2014

Giraffen

Bell'star skriver:

- total træt af det

Der må være et hul et sted i din kost prøv evt myfitnesspal og track det du spiser, bare et par dage-så ka du hurtigt se hvor det evt går galt

Og husk at sunde kalorier også er kalorier

Og husk endelig også at måle dig frem for kun at veje dig, for så snart fedt blir til muskler og fedten forsvinder, så blir vægten mer og mer ubrugelig

Anmeld

16. januar 2014

Bell'star

Giraffen skriver:

Der må være et hul et sted i din kost prøv evt myfitnesspal og track det du spiser, bare et par dage-så ka du hurtigt se hvor det evt går galt

Og husk at sunde kalorier også er kalorier

Og husk endelig også at måle dig frem for kun at veje dig, for så snart fedt blir til muskler og fedten forsvinder, så blir vægten mer og mer ubrugelig

Det gør jeg allerede, og der er ikke noget hul ifølge den.. Hmm..

Men ja, jeg må vel igang med målebåndet så, for bliver da temmelig pessimistisk af at se røde tal på vægten!

Anmeld

16. januar 2014

Bell'star

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Smid vægten ud og køb et målebånd det siger tit meget mere når man også træner

Ja, det må jeg her bestemt gøre fra nu af..

Anmeld

16. januar 2014

L&V

Bell'star skriver:

Ja, det må jeg her bestemt gøre fra nu af..

Det kan i hvert fald overraske.. Jeg kom af med 15 cm på 5 dage

Anmeld

16. januar 2014

Hullabullabulla

Godt råd herfra vil være at være kritisk med mængden af mad du putter i munden. Vi har altid spist sundt herhjemme og motioneret regelmæssigt, men vægten gik desværre aldrig den rigtige vej på trods heraf.

1/10-13 gik jeg i gang med projekt ny livsstil som indebærer:

Ingen ris og pasta, i stedet blomkålsris, pastinakstrimler , squash strimler

1 portion - og KUN 1. Jeg har lært at stoppe mens legen er god, dvs der hvor jeg ikke er sulten mere, men ej heller propmæt.

Motion dyrker jeg ikke meget af pga en travl hverdag - men går en tur på ca 30 minutter hver dag.

Jeg har på grund af ovenstående tabt over 10 kilo siden 1/10 - og næsten 34 siden jeg fødte i marts - og så endda med en jul i mellem hvor jeg spiste lige hvad der passede mig

Så prøv at overvej mængden af mad - og som en anden skriver - sunde kalorier er stadig kalorier..

Pøj pøj med projektet!!

Anmeld

17. januar 2014

Giraffen

Bell'star skriver:

Det gør jeg allerede, og der er ikke noget hul ifølge den.. Hmm..

Men ja, jeg må vel igang med målebåndet så, for bliver da temmelig pessimistisk af at se røde tal på vægten!

Hvor mange kcal får du om dagen ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.