3 år og stadig med ble hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2014

L&V

dollygirl skriver:

Vi har prøvet at få ham til at gå uden ble en hel dag og tisse kun i potten men efter nogle timer blev han træt af det og ville ha ble på og græd konstant . Tissede på sig selv uden at lægge mærke til det :/

Jeg ville lave potte tider samme tid hver dag så det blev en del af rutinen ligesom at få børstet tænder osv.. Her kommer hun på wc når hun vågner, inden hun får tøj på, efter formiddags mad, inden hun skal ud og sove til middag, når hun vågner, efter eftermiddagsmaden, efter aftensmaden og inden hun skal i seng.. Også har hun toilet bøger dvs bøger der kun er tilgængelig når hun sidder der.. Sådan har vi gjord siden hun var 1½ og de gør de også i dagplejen.. Når det bliver forår ryger bleen..

jeg tænker at det måske var en måde i kunne starte på så han bliver fortrolig med det i stedet for bare at hive bleen af og sige nu er det nu. Derud over ville jeg se efter de signaler han sender når han tisser eller laver for så er det jo der han skal på potten.. I den alder gør de det ofte på samme tid eller sted hverdag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2014

Loa

I feel your pain.

Isabella er 3,5 (!) og nægter fuldstændig at komme på toilettet. Aner simpelthen ikke hvad vi skal gøre.
Hun paniker fuldstændig når hun har været i bad og imens vi tørrer hende, indtil hun får ble på Hun er så bange for at lave noget mens hun ikke har ble på

Anmeld

17. januar 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Der er mange som ikke er klar til, at blive blefri når de er 3 år. Vent til at han er klar og lad ham tage den tid det tager. Det er ikke en skam.

Vores dreng var 3 år og 7 mdr. og vores pige var 3 år og 3 mdr.

Man kan ikke tvinge børn til, at blive klar - det kommer når det kommer

Anmeld

1. februar 2014

dollygirl

Han har heldigvis i to dage nu gået uden ble juhu!!!!

Men men et spørgsmål . Må han så ha ble på når han sover om natten eller ?

Anmeld

1. februar 2014

ette1987

Altså der er mange børn der ikke smider ble når de er 3 år. Det er så forskelligt, men tror presset bliver større for de skal, fordi de starter så tidligt i børnehave. Min søn, er lige fyldt 3, laver stort på toilet, men han siger det ikke selv, og tisse har han ikke fornemmelse for. Jeg presser ham ikke, da jeg personligt mener det kun gør det sværere.

Har via mit arbejde set flere eksempler på at børn der bliver skubbet frem før de neurologisk og fysisk er klar, får nederlag ud af det.

Sorry det var lige en af mine kæpheste Men lyder godt det fungere for jer! Synes sagtens du kan give ham en på til natten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.