Det ser desværre ud til...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

890 visninger
12 svar
0 synes godt om
16. januar 2014

Anonym trådstarter

...at der bliver tættere på 5 år end 4 år imellem vores nr. 1 og 2. Æv Æv

Vi har i forvejen en pige fra juni 2010 og hun er skabt i første forsøg, så da vi startede projekt baby nr. 2 havde vi regnet med lige at lave et aug. eller sep. barn - men æv så enkelt skulle det ikke gå.

Bliver straks bekymret for om der er noget galt og at vi virkelig kommer til at skulle prøve virkelig længe.

Vi aftalte med hinanden da projektet blev skudt igang at hvis det ikke skulle lykkedes at lave en efterår 14 baby ville vi uskyde det til forår 15 baby, da vi synes det er et dårligt tidspunkt at have fødselsdag for barnet lige omkring jul.

Vi havde virkelig håbet det ville lykkedes, men er nu efterhånden afklaret med at der bliver 5 år imellem nr. 1 og 2.

Er der nogle der har nogen erfaringer med børn med 4-5 år imellem? Havde helst set der kun var 4 år imellem, da vores datter er meget klar til at blive storesøster. Havde vi vidst at det ikke ville gå så let havde vi jo startet projektet meget før, men det er ikke nemt, når det gik så let med nr. 1.

Jeg har efter jeg fik min datter fået alle 3 hpv vacciner og er bekymret for at det kan have noget at sige for min frugtbarhed?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2014

tweety2060

Har desværre ingen erfaringer, men ville ikke gå uden at sige at jeg håber det snart lykkes tror ikke vaccinationer når noget at skulle sige i forhold til fertilitet....

Anmeld

16. januar 2014

Anonym trådstarter

tweety2060 skriver:

Har desværre ingen erfaringer, men ville ikke gå uden at sige at jeg håber det snart lykkes tror ikke vaccinationer når noget at skulle sige i forhold til fertilitet....

ok tak for din hilsen

Anmeld

16. januar 2014

Leneur

Der er 5 1/2 år mellem min storebror og jeg og det havde da betydning da vi var børn med det spring men han var nu glad for mig og tog mig tit med når han skulle noget med vennerne, så jeg var feteret.
I dag har det jo slet ingen betydning...

Anmeld

16. januar 2014

Anonym trådstarter

Leneur skriver:

Der er 5 1/2 år mellem min storebror og jeg og det havde da betydning da vi var børn med det spring men han var nu glad for mig og tog mig tit med når han skulle noget med vennerne, så jeg var feteret.
I dag har det jo slet ingen betydning...

ok godt at høre

Anmeld

16. januar 2014

lille-fisen

Der er 5 år mellem min bror og jeg og det har aldrig været et problem (selvom mine forældre heller ikke havde regnet med der skulle gå så længe). Da han var lille kunne jeg hjælpe min mor mere med ham (som man nu kan når man er 5 år ). Vi har også altid enes rigtigt godt og aldrig rigtigt skændtes - måske er det også aldersforskellen der gør det  Efter vi begge er blevet voksne betyder aldersforskellen absolut heller ingenting.

Anmeld

16. januar 2014

lineog4

Der er 4 1/2 år mellem mine de to ældste (levende) og de har det både skønt og ikke skønt sammen - som søskende er flest vil jeg tro - i hvert fald meget lig hvordan de to mindste har det med hinanden or der ikke er 3 år mellem.

Men må nu lige knytte en kommentar til det med fødselsdag. Jeg har fødselsdag lige nu her faktisk og jeg hat aldrig "lidt" under det kom så tæt på jul. Min dreng har d. 25.10. Og han har heller ikke noget problem med det. Har en ven der har fødselsdag d. 25.12. Og han har heller ikke et problem med det. Et barn kommer ikke altid som planlagt, men da heldigvis for det meste ønsket....

Anmeld

16. januar 2014

Anonym trådstarter

lille-fisen skriver:

Der er 5 år mellem min bror og jeg og det har aldrig været et problem (selvom mine forældre heller ikke havde regnet med der skulle gå så længe). Da han var lille kunne jeg hjælpe min mor mere med ham (som man nu kan når man er 5 år ). Vi har også altid enes rigtigt godt og aldrig rigtigt skændtes - måske er det også aldersforskellen der gør det  Efter vi begge er blevet voksne betyder aldersforskellen absolut heller ingenting.

ok, Vi har også altid sagt at vi ikke havde brug for at få 2 børn lige efter hinanden, så netop nr. 1 bedre vil kunne forstå når der kommer en lille ny. Så 5 år imellem er jo nok ikke nogen katastrofe, selvom planen var 4. hm....

Anmeld

16. januar 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Der er 4 1/2 år mellem mine de to ældste (levende) og de har det både skønt og ikke skønt sammen - som søskende er flest vil jeg tro - i hvert fald meget lig hvordan de to mindste har det med hinanden or der ikke er 3 år mellem.

Men må nu lige knytte en kommentar til det med fødselsdag. Jeg har fødselsdag lige nu her faktisk og jeg hat aldrig "lidt" under det kom så tæt på jul. Min dreng har d. 25.10. Og han har heller ikke noget problem med det. Har en ven der har fødselsdag d. 25.12. Og han har heller ikke et problem med det. Et barn kommer ikke altid som planlagt, men da heldigvis for det meste ønsket....

Ok (til det med aldersforskellen)

Ja jegved godt det måske er lidt pjattet det med fødselsdage, kender bare flere der har fødselsdag omkring jul, som er lidt trætte af det. Jeg ved heller ikke om vi prøver en måned mere. Og Ja det kan være svært at planlægge børn 100 %, men det er så ønsket med en til.

Anmeld

16. januar 2014

lille-fisen

Anonym skriver:

ok, Vi har også altid sagt at vi ikke havde brug for at få 2 børn lige efter hinanden, så netop nr. 1 bedre vil kunne forstå når der kommer en lille ny. Så 5 år imellem er jo nok ikke nogen katastrofe, selvom planen var 4. hm....

Nej på sigt tror jeg ikke det vil komme til at betyde noget  Men forstår godt du tænker sådan. Men omvendt så er der en god chance for at jeres første barn vil kunne huske nummer 2 fra han/hun er helt lille. Jeg kan fx huske hvor ivrig jeg var for at se min lillebror første gang da min mor lå på hospitalet efter fødslen og generelt har jeg masser af gode minder om hvor dejlig en baby han var 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.