Pligter??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2014

sandramor

MorDk skriver:

Jeg kan sagtens følge dig. Men nu er det sådan at vi går på arbejde for at tjene penge. Og af de penge skal der betales skat. 

Hvis jeg giver min søn penge for at yde noget i hjemmet... rengøring, opvask m.m så skal de i princippet betale skat. Og det er lidt svært da de er mindreårig og det er i min verden børnearbejde. 

Børn er børn og når de er over 15 år kan de få sig et arbejde. 

Hvis jeg giver min børn penge for at vaske op så er det i og for sig sort arbejde. Ja nu er jeg meget firkantet. 

Det er meget dejligt at have lommepenge ja. Og jeg mener også at man kan lærer sine børn om penge/økonomi uden at give dem "løn"

I fremtiden (når han er ældre):

Hvis min søn ikke vil være med i de daglige huslige gøremål og har været strid osv. så er der evt, ingen fredagsslik, penge til is eller nogen BR tur. 

Han skal nok lærer om penge. Men indtil han er gammel nok til selv at tjene sine penge så får han penge af os efter behov.

ja okay kan faktisk godt se din pointe 

Tak for dit input det gav mig bestemt noget at tænke på 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2014

FruStolpe

Jeg er overhoved heller ikke til at man skal betale sine børn for at deltage i det alm. husarbejde. Der er noget vi herhjemme deles om.

Men mon ikke en 8 årig bla. kan støvsuge, vande planter, lave madpakker, skifte sengetøj, ordne vasketøj, passe husdyr, dække bord/rydde af, vaske op, gå ud med skrald.

Der er sikkert massere af andre ting, men det var dem jeg lige kunne komme på.

Anmeld

16. januar 2014

esioul

Nu handler tråden jo ikke om hvorvidt det er i orden at ens børn skal have penge for at hjælpe, men derimod om hvilke pligter børnene kunne have

Anmeld

16. januar 2014

SjeBets

mine har pligter, men ikke for at tjene lommepenge, de får hvad de mangler af os, men kan godt tjene noget ved siden af, ved at lave noget ekstraordinært ud over deres pligter,

Deres pligter som ikke giver noget er til den store støvsuge gangen to gange i ugen, og dække bord, og lufte hunden når hun kommer hjem

Den "lille" som så er de 8 år, er det tømme opvaskemaskinen og sørge for kaninerne har vand og mad.

Der ud over regner jeg med at de kommer ned med vasketøj, at de holder deres værelser ryddelige.

Vil de tjene noget, så er det ofte hjælpe mig med at gøre rent,om det er bilen eller hjemmet er hip som hap eller hjælpe min kæreste ude på farmen med et eller andet.

Anmeld

16. januar 2014

et-ønske

Altså vi hjælper bestemt hinanden herhjemme som den mest naturlige ting, og det har vi alle dage gjort - store som små

Men når nu hun kommer og gerne vil tjene sine egne lommepenge, synes jeg det er svært at afvise, da jeg egentlig mener det er en god tanke at ville arbejde for det man får

Egentlig kan jeg godt lide tanken om at hun kan spare op til det hun gerne vil, eller købe et blad for hendes egne penge når vi er ude og handle.

Bevares idag får hun da bare det hun har brug for - men tror gerne hun vil tage lidt ansvar selv.

De af jer der er imod at give børnene lommepenge - hvornår vil i stoppe med det?? Når de kan blive flaskedreng i rema eller stå i en bagerforretning?

Vi taler tit med børnene om det med at pengene ikke bare flyver ind på kortet og man ikke bare kan bruge løs, forklarer dem hvor mange penge vi skal tjene for at komme i Lalandia mv. synes det har en god forståelse.

Tak for jeres input og meninger

Anmeld

16. januar 2014

MorDk

esioul skriver:

Nu handler tråden jo ikke om hvorvidt det er i orden at ens børn skal have penge for at hjælpe, men derimod om hvilke pligter børnene kunne have

Nææ... men det gør vel heller ikke noget? Der er jo ingen der diskuterer eller taler grimt eller nedgøre andre sååå....

Anmeld

16. januar 2014

MorDk

Altså vi hjælper bestemt hinanden herhjemme som den mest naturlige ting, og det har vi alle dage gjort - store som små

Men når nu hun kommer og gerne vil tjene sine egne lommepenge, synes jeg det er svært at afvise, da jeg egentlig mener det er en god tanke at ville arbejde for det man får

Egentlig kan jeg godt lide tanken om at hun kan spare op til det hun gerne vil, eller købe et blad for hendes egne penge når vi er ude og handle.

Bevares idag får hun da bare det hun har brug for - men tror gerne hun vil tage lidt ansvar selv.

De af jer der er imod at give børnene lommepenge - hvornår vil i stoppe med det?? Når de kan blive flaskedreng i rema eller stå i en bagerforretning?

Vi taler tit med børnene om det med at pengene ikke bare flyver ind på kortet og man ikke bare kan bruge løs, forklarer dem hvor mange penge vi skal tjene for at komme i Lalandia mv. synes det har en god forståelse.

Tak for jeres input og meninger

Det er svært at sige nu... Min søn er ik så gammel, men jeg tænker at når mine unger får sig et fritidsjob. Ja... så er det som sådan slut med lommepenge. Men tingene kan udvikle sig og ændre sig mange gange. Men lommepenge/tilskud hvad du vil kalde det vil vi også give (en gang imellem) selvom De får jobs osv. 

Når de begynder at udd. og får SU (som 18 årige) jamen så tænker jeg også at de skal betale et mindre beløb for at bo hjemme. Men det er en helt anden debat 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.