Smartphone (Regler)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2014

SjeBets

regner med at knægten for en når han kommer i 4,kl da der ikke er ungdoms tilbud her i byen og så skal han til at gå hjem i stedet for SFO der er han så 10-11 år

Tøsen fik en alm mobil da hun var 10 og en smart phone her da hun blev 13 jeg ville se om hun kunne passe på den, hun er ikke for god ved hendes ting, før hun fik en smartphone

vi har ikke så mange regler for den lige nu. men hunbruger den så heller ikke ret meget 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2014

aarhusmor

min dreng er 7 år og har ikke en smartphone.

Men hvornår han får en, afhænger lidt af hvornår hans klassekammerater får en. Jeg har hørt at nogle af børnene i parallelklassen har en, men han er ikke begyndt at snakke om det endnu.

Anmeld

16. januar 2014

EnSødMor

MorDk skriver:

Til jer hvis børn har en smartphone...

Har I nogle regler? 

Min søn er 3 år og får ikke en smartphone de næste mange år... men jeg kender mange hvis unger har smartphones fra de er 6 år. Når mine unger skal have smartphones så vil der helt klart være regler der skal overholdes.

Den vigtigste regel her vil være at den er slukket inden sengetid og telefonen ligger ved mor og far. Og så har jeg mange andre meninger/holdninger til hvordan den bør bruges/ikke bruges.

Hvornår mener I at det er ok at købe en smartphone til barnet? Og hvilke regler mener I der bør være omkring det at have en smartphone?

Altså min lille søster har haft smartphone siden hun var 11, reglerne var at den skulle slukkes om natten, hun måtte ikke selv hente spil ned på den, så kun min mor havde koden til at hente spil, og når hun kom hjem måtte hun kun sidde med den i 30 min.. 

når min Freya skal ha mobil, så tvivler jeg på det bliver en smartphone, der behøver hun slet ikke, men hun må rigtig gerne få en alm, måske Nokia eller noget i den stil. Så hun kan ringe, lære at skrive osv.. ;-) 

Men det bliver først engang i 0-1 klasse.... ;-) 

Men vi har faktisk tænkt på at købe en iPad som hun kan bruge herhjemme til at spille på osv.. ;-) 

Anmeld

16. januar 2014

Savannah

MorDk skriver:

Altså vi skal jo ikke glemme at vi er i 2014. Det er udviklingen og jeg vil ikke holde min børn for udvikling osv. MEN der skal helt klart være grænser. 

Min søn på 3 år får lov at låne min Tablet engang imellem når det er weekend. Han spiller spil (Hr. skæg, Duplo og ser lidt tegnefilm osv) Det ser jeg intet galt i. Men han behøver ikke sin egen tablet. han kan låne min. 

Og jeg personligt kan ikke undværre min smartphone. 

Jeg ordner økonomi (bank osv) på og tjekker mails, tjekker børne intra (fra BH og VS) Bruger den til fitness og til at planlægge min "rejse" osv. jeg kan ikke undværre min og det er en god hjælp i hverdagen på mange områder. MEN der er grænser. Jeg sidder ikke med snuden i den konstant. Det har jeg slet ik behov for. 

Jeg er skam enig, de er jo nød til at lære elektronik at kende - Det får hun bestemt også lov til. Hun arbejder både i Word, paint og med iPad'en med spil og film. Men i begrænsede mængder.

Jeg kunne godt undvære min, men jeg bruger den heller ikke til alle de ting.. Der bruger jeg min computer. Men det er heller ikke dén slags brug jeg helst vil undvære, det er den kedelige tendens til KONSTANT at sidde med den i hånden, i stedet for at tale med dem omkring en.
Jeg ser det hver dag i toget, folk følges, men taler ikke sammen. Sidder bare med mobilen. Det synes jeg bare er smadder ærgerligt, især hvis børn også skal til det..

Med det sagt, er jeg glad for min Smartphone ;-)

Anmeld

16. januar 2014

MorDk

Sally-Slingshot skriver:

Jeg er skam enig, de er jo nød til at lære elektronik at kende - Det får hun bestemt også lov til. Hun arbejder både i Word, paint og med iPad'en med spil og film. Men i begrænsede mængder.

Jeg kunne godt undvære min, men jeg bruger den heller ikke til alle de ting.. Der bruger jeg min computer. Men det er heller ikke dén slags brug jeg helst vil undvære, det er den kedelige tendens til KONSTANT at sidde med den i hånden, i stedet for at tale med dem omkring en.
Jeg ser det hver dag i toget, folk følges, men taler ikke sammen. Sidder bare med mobilen. Det synes jeg bare er smadder ærgerligt, især hvis børn også skal til det..

Med det sagt, er jeg glad for min Smartphone ;-)

Og jeg er ENIG med dig. Det er nemlig en rigtig kedelig tendens. Jeg har så svært ved at begå mig socialt... netop fordi JEG gerne ville sidde og snakke og de andre... ja de er mere interesseret i deres smartphone. Host Host... ja jeg skrev at jeg havde svært ved at begå mig socialt...  Vanvittigt ik?

Anmeld

16. januar 2014

Savannah

MorDk skriver:

Og jeg er ENIG med dig. Det er nemlig en rigtig kedelig tendens. Jeg har så svært ved at begå mig socialt... netop fordi JEG gerne ville sidde og snakke og de andre... ja de er mere interesseret i deres smartphone. Host Host... ja jeg skrev at jeg havde svært ved at begå mig socialt...  Vanvittigt ik?

Insane!! ikke nogle værdier jeg har lyst til at give videre ihvertfald.. Så herhjemme gør vi lidt ekstra ud af at tale sammen og komme hinanden ved.
Det er endda svært med min egen familie, far,søster,bror sidder allesammen med hver deres ipad/telefon/computer.. Synes faktisk ikke altid det er lige nemt!

Ipad er genialt - SAMMEN!!

Anmeld

16. januar 2014

SanJose

Nu har jeg endnu ikke børn, men har en alligevel en holdning til tingene. Mine børn kan helt fra barnben af få lov til at låne vores iPad osv., men telefon vil de først få, når de som minimum fylder 8 år eller har behov for den. Både min kæreste og jeg har iPhones, der jævnligt bliver skiftet ud og derfor vil vores børn også kunne få en af vores gamle telefoner, som de skal vise at de kan finde ud af at passe på, før de må få en ny.

Derudover er der ingen telefoner ved middagsbordet, ingen telefoner når vi har familietid, ingen telefoner fra et par timer før sengetid og kun lov til at spille højst én time ad gangen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.