MorDk skriver:
Altså vi skal jo ikke glemme at vi er i 2014. Det er udviklingen og jeg vil ikke holde min børn for udvikling osv. MEN der skal helt klart være grænser.
Min søn på 3 år får lov at låne min Tablet engang imellem når det er weekend. Han spiller spil (Hr. skæg, Duplo og ser lidt tegnefilm osv) Det ser jeg intet galt i. Men han behøver ikke sin egen tablet. han kan låne min.
Og jeg personligt kan ikke undværre min smartphone.
Jeg ordner økonomi (bank osv) på og tjekker mails, tjekker børne intra (fra BH og VS) Bruger den til fitness og til at planlægge min "rejse" osv. jeg kan ikke undværre min og det er en god hjælp i hverdagen på mange områder. MEN der er grænser. Jeg sidder ikke med snuden i den konstant. Det har jeg slet ik behov for.
Jeg er skam enig, de er jo nød til at lære elektronik at kende - Det får hun bestemt også lov til. Hun arbejder både i Word, paint og med iPad'en med spil og film. Men i begrænsede mængder.
Jeg kunne godt undvære min, men jeg bruger den heller ikke til alle de ting.. Der bruger jeg min computer. Men det er heller ikke dén slags brug jeg helst vil undvære, det er den kedelige tendens til KONSTANT at sidde med den i hånden, i stedet for at tale med dem omkring en.
Jeg ser det hver dag i toget, folk følges, men taler ikke sammen. Sidder bare med mobilen. Det synes jeg bare er smadder ærgerligt, især hvis børn også skal til det..
Med det sagt, er jeg glad for min Smartphone ;-)
Anmeld