Smartphone (Regler)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.049 visninger
16 svar
14 synes godt om
16. januar 2014

MorDk

Til jer hvis børn har en smartphone...

Har I nogle regler? 

Min søn er 3 år og får ikke en smartphone de næste mange år... men jeg kender mange hvis unger har smartphones fra de er 6 år. Når mine unger skal have smartphones så vil der helt klart være regler der skal overholdes.

Den vigtigste regel her vil være at den er slukket inden sengetid og telefonen ligger ved mor og far. Og så har jeg mange andre meninger/holdninger til hvordan den bør bruges/ikke bruges.

Hvornår mener I at det er ok at købe en smartphone til barnet? Og hvilke regler mener I der bør være omkring det at have en smartphone?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2014

lycly

MorDk skriver:

Har I nogle regler? 

Min søn er 3 år og får ikke en smartphone de næste mange år... men jeg kender mange hvis unger har smartphones fra de er 6 år. Når mine unger skal have smartphones så vil der helt klart være regler der skal overholdes.

Den vigtigste regel her vil være at den er slukket inden sengetid og telefonen ligger ved mor og far. Og så har jeg mange andre meninger/holdninger til hvordan den bør bruges/ikke bruges.

Hvornår mener I at det er ok at købe en smartphone til barnet? Og hvilke regler mener I der bør være omkring det at have en smartphone?

Jeg synes ikke børn har brug for en smartphone. Børn der selv skal gå til og fra skole har brug for en telefon - men den behøver ikke kunne andet end ringe og skrive! Jeg er meget imod al det der elektronik til børn. Bevares, det er en stor del af vores hverdag efterhånden men de tager desværre overhånd og børnene bruger meget (hvis ikke AL) af deres tid på det. Min søster er 10 år og har lige fået en ipad mini og hun sidder på sit værelse med den hele dagen når hun kommer hjem. Hun vil ikke i fritidsklub, hun vil hellere sidde derhjemme. Det er jo helt galt altså.

Så her er der ingen smartphones før omkring de 14-15 år hvor de sikkert alligevel burer sig inde

Anmeld

16. januar 2014

2børn2

Her får de en smartphone/mobil når de bliver 10år. og der gælder de samme regler som for computeren.

Når vi ikke mener den skal bruges så ligger den ude ved os, og er hos os når han er lagt i seng.

Anmeld

16. januar 2014

AnonymMor

MorDk skriver:

Har I nogle regler? 

Kender en dreng der kun lige er fyldt 5 år og han har både sin egen iPad og iPhone 

Det skal man selvfølgelig selv bestemme om man vil give sine børn og det vil jeg ikke blande mig i  

kan dog tillade mig at sige at det får min datter IKKE lov til i den alder! Absolut ikke 

Og når hun en dag er gammel nok til sådan noget så ja det vil være regler omkring det da det helt sikkert vil tage overhånd ellers  

Anmeld

16. januar 2014

Savannah

Synes ikke børn har behov for en smartphone.. Synes jeg egentlig heller ikke voksne har, men de kan jo selv vælge!
Herhjemme har tøsen dog en telefon, men hun går/kører også tog til og fra skole. Hun må ikke bruge den efter sengetid, gå på nettet eller låne den ud medmindre det er et "nødstilfælde" - Forstå mig ret, hvis hun kender en der har behov for at ringe, må hun gerne låne den ud! Men ikke for sjov.

Anmeld

16. januar 2014

MorDk

Synes ikke børn har behov for en smartphone.. Synes jeg egentlig heller ikke voksne har, men de kan jo selv vælge!
Herhjemme har tøsen dog en telefon, men hun går/kører også tog til og fra skole. Hun må ikke bruge den efter sengetid, gå på nettet eller låne den ud medmindre det er et "nødstilfælde" - Forstå mig ret, hvis hun kender en der har behov for at ringe, må hun gerne låne den ud! Men ikke for sjov.

Altså vi skal jo ikke glemme at vi er i 2014. Det er udviklingen og jeg vil ikke holde min børn for udvikling osv. MEN der skal helt klart være grænser. 

Min søn på 3 år får lov at låne min Tablet engang imellem når det er weekend. Han spiller spil (Hr. skæg, Duplo og ser lidt tegnefilm osv) Det ser jeg intet galt i. Men han behøver ikke sin egen tablet. han kan låne min. 

Og jeg personligt kan ikke undværre min smartphone. 

Jeg ordner økonomi (bank osv) på og tjekker mails, tjekker børne intra (fra BH og VS) Bruger den til fitness og til at planlægge min "rejse" osv. jeg kan ikke undværre min og det er en god hjælp i hverdagen på mange områder. MEN der er grænser. Jeg sidder ikke med snuden i den konstant. Det har jeg slet ik behov for. 

Anmeld

16. januar 2014

Munder

Jeg er endnu ikke taget stilling til, hvornår vores datter skal have telefon, men når hun begynder at gå hjem selv får hun nok en almindelig telefon. Vi overvejer at hun skal have en ipad mini i julegave (hun vil være 8 år på det tidspunkt) 

Jeg mener klart der skal være nogle regler for sådan et apperatur, hun skal ikke forpuppe sig på værelset med den og ikke lave andet. Så der vil blive tidsrestriktion på den, og den skal ikke med i skole! Ligesom der skal være en form for forældrekontrol på appstore mm.

Det er i min verden vigtigt at hun følger med, elektronik er jo i rivende udvikling konstant, og jeg vil på ingen måde fratage hende muligheden for at kunne følge med. De bruger jo også diverse apps i undervisning i skolen.

Anmeld

16. januar 2014

pernille.23

herhjemme tager vi det rimlig afslappet, vi har det sådan, så længe det ikke er det eneste de vil.. vores datter(2,5) er rigtig aktiv, hun spiller ipad eller ser små film på den(hun ser ikke tv)
pap sønnen fik en iphone da han var 7,5, det først år var det kun til at spille på( den kom ikke med frem og tilbage) da han året efter selv begyndte at gå hjem fra skole fik han den med.. men er sidder overhovedet ikke klistret til den, vi skal nærmest minde ham om at tjekke den..

Anmeld

16. januar 2014

Mum33

MorDk skriver:

Har I nogle regler? 

Tja - han må få et job som, 13-årig, og så må han jo til at spare op. Jeg giver ikke så store gaver, og specielt ikke til "ikke nødvendige" ting.

Når han får en, så er det almindelig pli, at den er slukket/er lagt væk (og ikke i lommen) når vi spiser, sover og er sammen derhjemme.

(I kan sikkert fornemme mit anti-parti overfor generation smart)

Anmeld

16. januar 2014

Anitta J

Min datter på 5 år fik en iPad i julegave, om natten er den ude hos os, men hun må gerne koble af med iPad'en når hun kommer hjem fra børnehave. Stod det til hende så var det alt hun lavede en hel dag.
I weekender må hin se lidt tegnefilm/ spille på den om morgenen, men så skal hun også ud og lege/ lege med sit legetøj.

Hun begynder i skole til august, skolen ligger i nabo byen og der tænker jeg at hun nok skal have en telefon af en art. Det kan jo ske at hun misser bussen eller andet der gør hun har brug for at ringe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.