Fast Øjenkontakt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2014

L&V

Anonym skriver:

Problemet er lige nu, at vi ingen sp har, da hende vi havde klokkede godt og grundigt i spinaten så jeg venter på, at vi bliver ringet op og det må gerne ske meget snart da jeg har en del spørgsmål ang. Den øjenkontakt :/

Hvis det er en bekymring du har så har i jo sikkert et sundheds hus eller hvad det nu hedder der hvor du bor også ville jeg godt nok ringe derned.. 7uger uden sundhedsplejerske syntes jeg er meget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Hvornår havde i fast øjenkontakt med jeres barn?
Min søn er snart 2 måneder (7 uger) og den øjenkontakt vi har er meget hurtigt af gangen og det bekymrer mig lidt når man høre om nogen hvor den er der inden de 2 måneder.
Var i sidste uge til 5 ugers tjek og fik at vide han trives godt og at han kigger derhen hvor lyden kommer fra. Min kæreste (faren) har rigtig god øjenkontakt til ham men ikke mig Det gør mig rigtig ked af det og føler der er noget i vejen. Sidder med ham hver dag og snakker og forsøger at få ham til at kigge mig i øjnene men det sker ikke rigtigt.

Jeg kan ikke huske præcis hvornår min datter holdte fast øjenkontakt, men de første uger, der havde vi øjenkontakt meget hurtigt, og hun kiggede meget til siden i stedet for på mig. Og nu kigger hun på mig hvorend jeg går

Så ro på det kommer og børn er meget forskellige.

Anmeld

16. januar 2014

Clisolka

Anonym skriver:

Problemet er lige nu, at vi ingen sp har, da hende vi havde klokkede godt og grundigt i spinaten så jeg venter på, at vi bliver ringet op og det må gerne ske meget snart da jeg har en del spørgsmål ang. Den øjenkontakt :/

Jamen du kan jo ringe til kontoret der styrer sundhedsplejerskerne i din kommune - dem kan du altid ringe til  Har i evt. åbent hus i din kommune, hvor du altid kan komme forbi? Det har de her i min kommune 

Anmeld

16. januar 2014

Anonym trådstarter

M_V skriver:

Jeg kan ikke huske præcis hvornår min datter holdte fast øjenkontakt, men de første uger, der havde vi øjenkontakt meget hurtigt, og hun kiggede meget til siden i stedet for på mig. Og nu kigger hun på mig hvorend jeg går

Så ro på det kommer og børn er meget forskellige.

Er bare så bekymret når man læser om det på nettet :'/

Anmeld

16. januar 2014

Anonym trådstarter

Babymor1013 skriver:

Jamen du kan jo ringe til kontoret der styrer sundhedsplejerskerne i din kommune - dem kan du altid ringe til  Har i evt. åbent hus i din kommune, hvor du altid kan komme forbi? Det har de her i min kommune 

Ringede for en lille time siden da hende jeg snakkede med derinde lovede at ringe tilbage i denne uge og det er ikke blevet gjort så er lidt trist da jeg ønsker svar lige nu og her :/

Anmeld

16. januar 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Er bare så bekymret når man læser om det på nettet :'/

Var også rigtig bange for, at jeg gjorde noget galt, men sp sagde det var helt normalt. hvad du slukker tv, musik osv. Lægger dig sammen med baby på et tæppe og leger, og snakker og synger. Så kan det være det er nemmere at få kontakt.

Men ellers det skal nok komme ..

Anmeld

16. januar 2014

Clisolka

Anonym skriver:

Ringede for en lille time siden da hende jeg snakkede med derinde lovede at ringe tilbage i denne uge og det er ikke blevet gjort så er lidt trist da jeg ønsker svar lige nu og her :/

Øv, det kan jeg godt forstå du er trist over, men bare rolig, det skal nok komme helt af sig selv, det er jeg sikker på  

Herhjemme er han på det stadie hvor han afprøver sin stemme - hvis han ligger på gulvet eller sidder i sin skråstol og ikke lige kan se mig, så skriger han - ikke gråd, men høje skrig, fordi han ikke kan se mig  Lige så snart han kan se mig, så kommer det store smil frem  Jeg har prøvet at forklare ham at vasketøjet ikke klarer sig selv 

Anmeld

16. januar 2014

Annemette07

Anonym skriver:

Hvad siger din sp til, at øjenkontakten ikke er der fast endnu?
Når jeg går ind og læser om, at den skal være der når de er 7 uger bliver jeg en smule bekymret, da jeg føler jeg gør noget forkert :/

Hun sagde ikk noget, for han kan fint med hende. Og mange andre, bare ikk mig

Men tror han var 9-10 uger før han nogenlunde kunne og nogle børn kan bare hurtigere end andre :-)

Anmeld

16. januar 2014

Anonym trådstarter

Annemette07 skriver:

Hun sagde ikk noget, for han kan fint med hende. Og mange andre, bare ikk mig

Men tror han var 9-10 uger før han nogenlunde kunne og nogle børn kan bare hurtigere end andre :-)

Det er dejligt at vide, at det er normalt og at jeg ikke er alene om det
Hvor må det også have været skønt da øjenkontakten til dig kom

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.