Fast Øjenkontakt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.890 visninger
18 svar
4 synes godt om
15. januar 2014

Anonym trådstarter

Hvornår havde i fast øjenkontakt med jeres barn?
Min søn er snart 2 måneder (7 uger) og den øjenkontakt vi har er meget hurtigt af gangen og det bekymrer mig lidt når man høre om nogen hvor den er der inden de 2 måneder.
Var i sidste uge til 5 ugers tjek og fik at vide han trives godt og at han kigger derhen hvor lyden kommer fra. Min kæreste (faren) har rigtig god øjenkontakt til ham men ikke mig Det gør mig rigtig ked af det og føler der er noget i vejen. Sidder med ham hver dag og snakker og forsøger at få ham til at kigge mig i øjnene men det sker ikke rigtigt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2014

Annemette07

C8 skriver:

Min søn er snart 2 måneder (7 uger) og den øjenkontakt vi har er meget hurtigt af gangen og det bekymrer mig lidt når man høre om nogen hvor den er der inden de 2 måneder.
Var i sidste uge til 5 ugers tjek og fik at vide han trives godt og at han kigger derhen hvor lyden kommer fra. Min kæreste (faren) har rigtig god øjenkontakt til ham men ikke mig Det gør mig rigtig ked af det og føler der er noget i vejen. Sidder med ham hver dag og snakker og forsøger at få ham til at kigge mig i øjnene men det sker ikke rigtigt.

Det vil Julius heller ikk med mig(3mrd). Jeg skal ligge ham i sofaen inde i krogen for at kunne få ham til at kigge på mig, men så kan han som regel også holde den længe. Ellers forstyrre det rundt om ham :-)

Anmeld

16. januar 2014

Patriark

Anonym skriver:

Jeg kan ikke huske hvor gammel min søn var, men lige et lille råd- pas på med at være for insisterede, hvilket man nemt kan i sin iver.

Din søn er i trivsel og kontakten til far er der- vær glad for det

Anmeld

16. januar 2014

Sabone

Sådan var det også her.

Han ville kigge på alle andre end mig, men jeg valgte at give ham tid og nu er han så god til det - 14 uger i går  

Børn udvikler sig forskelligt og jeg er helt sikker på, at det nok skal komme Bare bliv ved, men du skal acceptere, når han kigger den anden vej  

Anmeld

16. januar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Så længe der er øjenkontakt til en af jer så synes jeg også det er fint...

hvis du ammer kan det også være at han føler han har haft nok tæt kontakt med dig mens du ammer ham så det med øjenkontakt er hans måde at have tæt kontakt med far....

indsæt valgfri smileys der er glade jeg er elendig til at huske at sætte dem ind så mit skriveri ikke virker for hårdt og nedladende og andre negative vendinger jeg nogen gange hører...

Anmeld

16. januar 2014

Clisolka

Anonym skriver:

Begge mine har været et par uger gamle begge 2 før vi havde fast øjenkontakt. Ham den lille på 18 uger begyndte tidligt at sige en lyd når han fik flaske, hvis ikke vi kiggede på ham  

Hvis du er bekymret synes jeg da, at du skal tage en snak med din sundhedsplejerske 

Anmeld

16. januar 2014

mrhl

Min datter har fra hun slog øjnene op holdt øjnkontakt. Hun er rigtig god til det og søger det selv meget. Men tænker at det er helt normalt at nogle er længere om eet, og så længe der er øjnkontakt til far, ville jeg ikke være bekymret. Det skal nok komme.

Anmeld

16. januar 2014

Anonym trådstarter

Annemette07 skriver:

Det vil Julius heller ikk med mig(3mrd). Jeg skal ligge ham i sofaen inde i krogen for at kunne få ham til at kigge på mig, men så kan han som regel også holde den længe. Ellers forstyrre det rundt om ham :-)

Hvad siger din sp til, at øjenkontakten ikke er der fast endnu?
Når jeg går ind og læser om, at den skal være der når de er 7 uger bliver jeg en smule bekymret, da jeg føler jeg gør noget forkert :/

Anmeld

16. januar 2014

Anonym trådstarter

Sabone skriver:

Sådan var det også her.

Han ville kigge på alle andre end mig, men jeg valgte at give ham tid og nu er han så god til det - 14 uger i går  

Børn udvikler sig forskelligt og jeg er helt sikker på, at det nok skal komme Bare bliv ved, men du skal acceptere, når han kigger den anden vej  

Det gør så ondt og føler jeg gør alt forkert siden jeg ikke kan få
Øjenkontakten med ham :/

Anmeld

16. januar 2014

Anonym trådstarter

Babymor1013 skriver:

Begge mine har været et par uger gamle begge 2 før vi havde fast øjenkontakt. Ham den lille på 18 uger begyndte tidligt at sige en lyd når han fik flaske, hvis ikke vi kiggede på ham  

Hvis du er bekymret synes jeg da, at du skal tage en snak med din sundhedsplejerske 

Problemet er lige nu, at vi ingen sp har, da hende vi havde klokkede godt og grundigt i spinaten så jeg venter på, at vi bliver ringet op og det må gerne ske meget snart da jeg har en del spørgsmål ang. Den øjenkontakt :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.