Kan jeg bestemme om han må komme med....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

834 visninger
11 svar
12 synes godt om
14. januar 2014

Anonym trådstarter

Der er forældresamtaler i min søns skole senere på måneden. Hans far har i går for 4020. Gang aflyst/ændret en aftale vi har haft (denne gang et møde vi skulle til sammen + han skulle komme inden og være sammen med vores søn) Dette påvirker naturligvis vores søn, og jeg så gerne at jeg kunne tage alene til denne samtale, da det er et punkt, jeg gerne vil snakke med dem om, idet det som sagt påvirker min søn herhjemme, og jeg vil jo gerne vide om det også gør i skolen....

Jeg har fortalt far hvornår samtalen foregår, og han har sagt, han kommer, men det har han jo sagt så tit, så om det kommer til at passe ved jeg overhovedet ikke

Men kan jeg som indehaveren af den fulde forældremyndighed nu sige at jeg ikke vil have ham med???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Der er forældresamtaler i min søns skole senere på måneden. Hans far har i går for 4020. Gang aflyst/ændret en aftale vi har haft (denne gang et møde vi skulle til sammen + han skulle komme inden og være sammen med vores søn) Dette påvirker naturligvis vores søn, og jeg så gerne at jeg kunne tage alene til denne samtale, da det er et punkt, jeg gerne vil snakke med dem om, idet det som sagt påvirker min søn herhjemme, og jeg vil jo gerne vide om det også gør i skolen....

Jeg har fortalt far hvornår samtalen foregår, og han har sagt, han kommer, men det har han jo sagt så tit, så om det kommer til at passe ved jeg overhovedet ikke

Men kan jeg som indehaveren af den fulde forældremyndighed nu sige at jeg ikke vil have ham med???

Ja.

Anmeld

14. januar 2014

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Ja.

Ej, jeg håber du har ret!

Ved du hvor jeg kan finde det på skrift...?

Anmeld

14. januar 2014

Mamalou

Kunne det ikke være en idé at tage far med, så han hører fra flere personer hvad det betyder for jeres søn, at han brænder ham af?

Det kunne være det trængte ind og faktisk hjalp din søn.

Vh. Louise

Anmeld

14. januar 2014

Elgaard73

Kan du ikke tage en samtale med din dreng's lærer, inden den officielle samtale. Forklare hende/ham hvordan det hænger sammen og om hun/han har bemærket noget omkring din dreng. Og hvis der er, så giv ham/hende grønt lys til at nævne det under den officielle samtale. Måske på en lidt spørgende måde (henvendt til din ex) og se om det ikke kan åbne op for en fornuftig dialog.

Jeg tror at hvis din ex kommer til samtalen, og du pludselig bringer det op, så vil han måske føle sig angrebet foran en fremmed og gå fuldstændig i forsvar. Og det kommer der jo ikke noget konstruktivt ud af. 

Om du kan nægte ham at komme med, ved jeg faktisk ikke, men mon ikke statsamtet kan svare på det. Eller måske har skolen oplevet noget lignende før og måske svare på det.

Anmeld

14. januar 2014

Nemesis

altså du kan sagtens have mødet, selvom han ikke deltager!. Fremover synes jeg du skal lade skolen indkalde ham til mødet - så kommer det ikke fra dig. 

MEN som myndighedindehaver har du ret til at deltage alene, han har så ret til at få en skriftlig orientering fra skolen, når han beder om det.

Samtidig synes jeg du skal lade være med at fortælle din søn hvad der er aftalt med hans far..så bliver han glædeligt overrasket når han kommer og slipper for skuffelsen når han ikke gør.

her er lidt info:

http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=4693

Anmeld

14. januar 2014

Nemesis

Nemesis skriver:

altså du kan sagtens have mødet, selvom han ikke deltager!. Fremover synes jeg du skal lade skolen indkalde ham til mødet - så kommer det ikke fra dig. 

MEN som myndighedindehaver har du ret til at deltage alene, han har så ret til at få en skriftlig orientering fra skolen, når han beder om det.

Samtidig synes jeg du skal lade være med at fortælle din søn hvad der er aftalt med hans far..så bliver han glædeligt overrasket når han kommer og slipper for skuffelsen når han ikke gør.

her er lidt info:

og her står det meget klart:

http://www.skole-foraeldre.dk/Skolebestyrelse/SkolebestyrelsensOpslagsbog/Foraldremyndighed.aspx

Anmeld

14. januar 2014

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

her er lidt info:

Det med ikke at fortælle ham det, har jeg gjort 90% af gangene... Men jeg bliver stadig arrig

Men som min "mini-psykolog" har fortalt mig så er det bare min søns virkelighed; at hans far er ustabil/ikke prioriterer som han burde... Så længe man fortæller børn sandheden kan de "holde" til meget; det er bare rigtigt svært at efterleve når man er den der står med når han igen bliver ked af det pga far aflyser

Anmeld

14. januar 2014

Anonym trådstarter

14. januar 2014

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Kunne det ikke være en idé at tage far med, så han hører fra flere personer hvad det betyder for jeres søn, at han brænder ham af?

Det kunne være det trængte ind og faktisk hjalp din søn.

Vh. Louise

Tror jeg desværre ikke... Vi har været inde på det allerede i dp og bhv...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.