opmærksomhed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.021 visninger
12 svar
13 synes godt om
12. januar 2014

M &.I

Hej, min søn er meget opmærksomhed, hverdag jeg ser tv eller mobil eller snakker med hans far, kommer han og siger se mig med hans hånd og lege videre og kigger hele tiden på os for at se om vi kigger stadigvæk kigger på ham.

Er det normal ?? er det ikke for meget ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2014

Mor Christa

umiddelbart lyder det som om at han søger din opmærksomhed. Gør han det også ved farmand?
Hvor gammel er han? 

hvis du er bekymret for det, så tag en snak med lægen, SP eller de pædagoger der også omgås ham til hverdag

Anmeld

12. januar 2014

MorDk

Det er ganske normalt. 

Det vil blive meget "slemt" hvis man ikke sørger for at give sig 110% til sine børn med mellemrum. Det er også vigtigt at sætte en grænse, men samtidig også se lidt på sin egne handlemønstre.

Herhjemme hjælper det meget at vi lægger mobiler væk og slukker tv m.m og sætter os og laver noget på ungernes præmisser. Andre gange når mor eller far lige skal lave noget så giver vi klar besked. F.eks hvis vores søn kalder eller kommer hen og vil snakke eller vise noget så siger vi "Jeg kan se du gerne vil vise mig noget. Du må vente til jeg har snakket færdigt. Så vil jeg gerne se" Det kræver tålmodighed og øvelse. Barnet vil selvfølgelig have opmærksomhed her og nu. Og det er helt normalt. Men man skal lærer dem at "begå" sig. 

Anmeld

12. januar 2014

Pige2009

Det er ganske normalt. 

Det vil blive meget "slemt" hvis man ikke sørger for at give sig 110% til sine børn med mellemrum. Det er også vigtigt at sætte en grænse, men samtidig også se lidt på sin egne handlemønstre.

Herhjemme hjælper det meget at vi lægger mobiler væk og slukker tv m.m og sætter os og laver noget på ungernes præmisser. Andre gange når mor eller far lige skal lave noget så giver vi klar besked. F.eks hvis vores søn kalder eller kommer hen og vil snakke eller vise noget så siger vi "Jeg kan se du gerne vil vise mig noget. Du må vente til jeg har snakket færdigt. Så vil jeg gerne se" Det kræver tålmodighed og øvelse. Barnet vil selvfølgelig have opmærksomhed her og nu. Og det er helt normalt. Men man skal lærer dem at "begå" sig. 

Jeg er helt enig Det er en naturlig del af barnet at gerne ville have opmærksomhed. Her er jeg begyndt at sætte mobil på lydløs, når vi kommer hjem og den bliver først fundet frem igen, når min datter er kommet i seng På den måde er jeg meget mere nærværende og hun er ikke længere så krævende, da hun har min fulde opmærksomhed, når vi er sammen

Anmeld

12. januar 2014

Wimmie

I.M skriver:

Hej, min søn er meget opmærksomhed, hverdag jeg ser tv eller mobil eller snakker med hans far, kommer han og siger se mig med hans hånd og lege videre og kigger hele tiden på os for at se om vi kigger stadigvæk kigger på ham.

Helt normalt...og det er vigtigt at give denne opmærksomhed når han søger den - ellers vil han måske føle sig forsømt og overset og begynde at reagere herpå. 

Anmeld

12. januar 2014

modesty

Du skriver ikke hvor gammel han er?

Altså, jeg kan ikke sidde og læse, være på mobil/laptop eller se TV når min søn er vågen. Så vil han være sammen med mig. Så den slags aktiviteter er reserveret til når han sover.

Jeg kan da godt gå og hyggesnakke med min mand mens vores søn tuller lidt rundt og leger uden at han partout SKAL have min/vores opmærksomhed hele tiden, men altså. Jeg tror så absolut ikke at man skal regne med at kunne sidde og hygge for sig selv i sofaen så længe barnet er så lille.

Min søn er 2,3 år og jeg er først indenfor de sidste par måneder begyndt at kunne sige "skat, mor snakker lige, du må vente et øjeblik", og hvor han så rent faktisk venter (og det er heller ikke altid han gør det ;-) hvis jeg f.eks møder en veninde på gaden eller snakker kort i mobil med min mor el. lign.

Anmeld

12. januar 2014

M &.I

Wimmie skriver:

Helt normalt...og det er vigtigt at give denne opmærksomhed når han søger den - ellers vil han måske føle sig forsømt og overset og begynde at reagere herpå. 

ok... tak 

Anmeld

12. januar 2014

M &.I

umiddelbart lyder det som om at han søger din opmærksomhed. Gør han det også ved farmand?
Hvor gammel er han? 

hvis du er bekymret for det, så tag en snak med lægen, SP eller de pædagoger der også omgås ham til hverdag

også med hans far og min familien, han er 18 mdr . desværre gå han ikke i vuggestuen jeg passer ham selv. det gøre han også i legestuen . 

Anmeld

12. januar 2014

M &.I

MorDk skriver:

Det er ganske normalt. 

du har ret ang : tv og mobiler  tak

Anmeld

12. januar 2014

M &.I

Baagøe skriver:

Jeg er helt enig Det er en naturlig del af barnet at gerne ville have opmærksomhed. Her er jeg begyndt at sætte mobil på lydløs, når vi kommer hjem og den bliver først fundet frem igen, når min datter er kommet i seng På den måde er jeg meget mere nærværende og hun er ikke længere så krævende, da hun har min fulde opmærksomhed, når vi er sammen

så må jeg lave lydløs. tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.