Nogen der blevet gravid med på en hormonspiral?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2014

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Okay. Men du ved ikk hvad forskellen mellem de to? Og fordele og ulemper ved dem begge? 

Er det første gang du har prøvet homonspiral ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2014

Laulund87

Kommende mor skriver:

Okay. Men du ved ikk hvad forskellen mellem de to? Og fordele og ulemper ved dem begge? 

Er det første gang du har prøvet homonspiral ?

Skriver du til mig? Det er ikke nemt at vide når du ikke citerer

Det er første gang jeg prøver en spiral og jeg valgte den med hormoner fordi den skulle give mindst bivirkninger og det er vist ret ofte at kobberspiralen giver blødningsforstyrrelser. Så jeg turde slet ikke den med kobber.

Hormonspiralen er så noget dyrere. Den koster ca 1200 kr og kobberspiralen koster ca 400 kr.

Anmeld

12. januar 2014

Love Angel

Mor til 4
Laulund87 skriver:

Skriver du til mig? Det er ikke nemt at vide når du ikke citerer

Det er første gang jeg prøver en spiral og jeg valgte den med hormoner fordi den skulle give mindst bivirkninger og det er vist ret ofte at kobberspiralen giver blødningsforstyrrelser. Så jeg turde slet ikke den med kobber.

Hormonspiralen er så noget dyrere. Den koster ca 1200 kr og kobberspiralen koster ca 400 kr.

Årh det må du undskylde

Og okay. Ved du noget om hvad der ellers er af forskel mellem de to?

Anmeld

12. januar 2014

Laulund87

Kommende mor skriver:

Årh det må du undskylde

Det er i orden

Altså den største forskel er at der er hormoner i den ene og så er den så noget dyrere. Tror det er forskelligt hvad der fungerer for den enkelte.. Jeg ville tage en snak med din læge om det

Anmeld

12. januar 2014

Love Angel

Mor til 4
Laulund87 skriver:

Det er i orden

Altså den største forskel er at der er hormoner i den ene og så er den så noget dyrere. Tror det er forskelligt hvad der fungerer for den enkelte.. Jeg ville tage en snak med din læge om det

Okay. Vil det sige med kobberspiral bliver man hurtigere gravid efter man fjerner den end hvis man tar en homonspiral?

Anmeld

12. januar 2014

Laulund87

Kommende mor skriver:

Okay. Vil det sige med kobberspiral bliver man hurtigere gravid efter man fjerner den end hvis man tar en homonspiral?

Det kunne jeg egentlig godt forestille mig når der ikke er hormoner der skal ud af kroppen, men omvendt jeg har hørt om flere der hurtigt er blevet gravid efter en hormonspiral.

Anmeld

12. januar 2014

Love Angel

Mor til 4
Laulund87 skriver:

Det kunne jeg egentlig godt forestille mig når der ikke er hormoner der skal ud af kroppen, men omvendt jeg har hørt om flere der hurtigt er blevet gravid efter en hormonspiral.

Når okay

var der virkelig det? Flere der har?

men tusind tak for dine svare du må ha en rigtig god aften 

Anmeld

12. januar 2014

lineog4

Kommende mor skriver:

Årh det må du undskylde

Jeg har haft begge to. Måtte opgive kobberspiral efter halvanden år. Jeg blødte hver måned meget voldsomt, og vi taler så voldsomt så det største natbind på markedet ikke kunne holde mere end 2 timer når jeg var på arbejde. Jeg blødte i 9-10 dage og havde en cyklus på 24 dage plus pletbødte i 3-4 dage før mens. 

Nu har jeg hormonspiral og har ikke haft mens siden november 2012 andet end når gammelt blod på toiletpapir 3 gange. 

Men er blevet mere hormonella (eller også er det bare en god undskyldning for at skælde lidt mere ud), mit hår på kroppen vokser meget hurtigere og jeg synes også jeg ser en skygge på overlæben

Hormonspiral skulle være det mest pålidelige prævention med en sikkerhed på 99 % mens kobberspiral er lidt mindre pålidelig.

Jeg vil aldrig igen have kobberspiral, men kender andre der siger det samme om hormonspiral.

Anmeld

12. januar 2014

Laulund87

Kommende mor skriver:

Når okay

var der virkelig det? Flere der har?

men tusind tak for dine svare du må ha en rigtig god aften 

Ja det har jeg læst nogle gange

Tak i lige måde

Anmeld

13. september 2014

kjaershest

HJÆLP:

kan man blive gravid på hormonspiral??

Min søn er lavet på-stav og er blevet gravid på p piller derefter ��

har haft kobberspiral, og der var intet. Blev fjernet efter 7 år - men dobbelt mens ift før spiral. 

Efter jeg fik hormonspiral i januar  har jeg ikk blødt en eneste gang og er MEGET "hævet" i nederste del af maven ������������������������

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.