Jeg genkender mange af dine tanker og bekymringer. Jeg har altid ønsket mig tre børn, og efter fødslen af barn nr. 2 var barn nr. 3 stadig et stort ønske.
Jeg havde også haft to supernemme graviditeter og fødsler, og begge piger har været ufatteligt nemme. Ingen kolik eller sygdomme, men glade og tilfredse børn hele vejen igennem. Og jeg har fra dag 1 følt mig utrolig heldig og taknemmelig.
Kæresten og jeg var ikke helt enige om nr. 3, og min fornuft sagde da også, at det nok var bedst at nøjes med de to fantastiske piger, vi havde.
Graviditet nr. 3 var absolut ikke planlagt, og vi skulle sunde os en del, da vi opdagede den. Jeg ville beholde barnet, men vidste samtidig, at timingen ikke var god. Det skulle helst have ventet et ½ - 1 år. Men nu var barnet i maven, og vi blev enige om, at selvfølgelig skulle vi have det.
Undervejs kom så de tanker, som jeg normalt ikke har: Nu bliver det sikkert en hård graviditet/fødsel/amning osv. Tænk hvis barnet fejler noget. Nu hvor det ikke var planlagt, skal det nok gå galt.
Men jeg kunne godt have sparet al det. Igen havde jeg en fantastisk graviditet, fødslen var en drømmefødsel og den bedste af mine tre. August, som vidunderet kom til at hedde, er den nemmeste og gladeste baby, vi nogensinde har mødt. Begge piger har som sagt været nemme, men lillebror overgår dem begge.
Så jeg kan kun sige: Go for it! Og tænk positivt!
Anmeld