Jeg har bare brug for lidt respons på det her/råd.
Vi har to skønne unger nu med 18 måneders mellemrum. Og jeg føler mig så rig. Hver aften, når jeg går i seng, går jeg ind til dem og ligger dynen over dem, som de som regel har sparket af i løbet af aftenen. Nusser dem på kinden og ser lidt på deres trygt sovende ansigter. Jeg tænker på hvor heldig jeg er, hvor højt jeg elsker dem, og jeg får tårer i øjnene. Jeg er virkelig så RIG. Rig på kærlighed og lykke over min lille familie.
Men jeg kan mærke, at der er en sjæl mere derude, der venter på vi er klar til at få en mere. Der er en sjæl mere, der skal berige vores liv, og vi er ikke færdige endnu. Denne lille sjæl har tålmodighed og skal vente nogle år, men den er klar og venter bare på vores initiativ.
Vi vil begge så gerne have barn nr. 3. Og jeg glæder mig til det!
Men på den anden side er jeg SÅ bange for det. Det følgende kommer nok til at lyde åndssvagt, men det er virkelig sådan jeg har det!
Jeg føler at vi op til nu har vundet i livets lotteri. Bevares, vores parforhold har ikke været/er ikke altid en dans på roser, Rose havde vi en hård start med fordi hun er sensitiv, James blev født med navlesnoren om halsen og hans hjertelyd dykkede til sidst i fødslen, så det kunne gå stærkt. Men når alt det er sagt, så er der alt det positive..
Det tog 1½ måned at lave Rose. Det tog 14 dage at lave James. Det er bare gået så nemt og enkelt! Jeg har haft nogle gode fødsler uden smertelindring, lige som jeg altid har drømt om. Og L og jeg har vist, at vi kæmper for vores familie, og trods enorme kriser holder vi sammen og har været sammen i 4 år til sommer. At få James så tæt på Rose har ikke været hårdt, og jeg ser søskendekærligheden blomstre dag for dag. Vi har været så heldig med masser af støtte og opbakning fra bedsteforældre, som i DEN grad vil deres børnebørn og elsker at tilbringe tid med dem. Vi mangler ikke noget. Vi er ikke de rigeste, men børnene har godt tøj på kroppen, der er mad på bordet, og vi har et ganske respektabelt tag over hovedet.
Det har bare været for godt og nemt, hvis i forstår hvad jeg mener. Så jeg er så bange for, at vi har opbrugt vores held. At nu er heldet ligesom sluppet op.
Jeg er bange for, at det vil tage os evigheder at få nr. 3. Jeg er bange for at få en kompliceret graviditet. Og allermest er jeg bange for at der går noget alvorligt galt under fødslen, eller at fødslen bliver kompliceret, ender i AKS, eller at jeg føder så hurtigt, at jeg føder hjemme på stuegulvet under stor panik eller lignende. Jeg er bange for at få et sygt barn. Er bange for at få et kolikbarn (igen).
Jeg glemmer aldrig hvad min jordemoder sagde, da jeg ventede James:
"Jeg har ikke mange overtroer som jordemoder, og dem jeg har, deler jeg med de fleste andre jordemødre. De to er, at amning næsten altid går bedre anden gang, som om barnet har taget barn nr. 1s erfaring og bare ved hvordan det skal gøre. Den anden er, at 3. gangsfødsler sjældent går som forventet - De er som regel drillefødsler, og der sker som regel noget uventet"
Og oven i det er det sådan, hos de fleste jeg kender med 3. børn, at der har været et eller andet med fødsel nr. 3.
Alle de her tanker gør, at jeg er sindssygt bange for at tage chancen. Hvad nu hvis vi har opbrugt det held og den lykke vi har fået tildelt? Men jeg kan bare mærke, at der er en lille sjæl der venter på os derude. Jeg ved ikke hvordan jeg skal kombinere de to tanker..
Anmeld