Lidt spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2014

serinasmor

Wampires skriver:

kan godt være vi er kort væk men hvis vi sover ville vi ikke kunne høre ham på værelset medmindre babyalarmen er sat til...

Så den skal lige sætte op et smart sted hvor vi både kan høre ham, han selv kan tænde lys og musikken, men uden at han kan hive i ledningen

Hvis han blev ked ville det ikke være nok med en madras, så skulle det være den rigtige seng på den rigtige måde for at han fik ro...

Som sagt han er lidt følsom overfor forandringer...

Tingene skal være sådan som de plejer at være...

et eksempel: Jeg havde gjort så hans spisedragter kunne hænge så han nemmere kunne få fat i dem uden at de allesammen blev filtret sammen, hans reaktion var at hive dem alle ned og ligge dem tilbage i en kæmpe bunke hvor de plejede at ligge...

Dette er blot et eksempel ud af mange... Efter han blev angrebet i vuggestuen af et større barn har han ændret meget adfærd på den måde... Søger tryghed i vanerne...

Han var ellers så super god og klarede flytningen til ny lejlighed og vuggestue helt uden nogen antydninger af problemer... Men så blev han angrebet og efter det er han blevet meget anderledes... det har været som at skulle lære en helt ny dreng at kende...

Er den eneste grund til at i henter ham med i seng den babyalarm ?

Er der lys og musik i den ? Hvorfor kan den ikke bare stå på en hylde ved siden af sengen?

Undskyld forstår det slet ikke lige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2014

ano14316

Wampires skriver:

Jeg ved godt det er tonsvis af indlæg ang. det med at de sover på eget værelse, og det er netop derfor det bliver super uoverskueligt at kigge dem alle igennem..

Vores søn er fra 09-2011 så er 2 år og snart 3 mdr....så her er lige lidt jeg tænker over....
Hvor længe bør vi køre med at vi tager ham med i hans tremmeseng når vi går i seng?Hvad gør man for at undgå at han (når han sover hele natten på værelset selv) vågner og bliver bange fordi det ser forkert ud?Nogen gode forslag til en god overgang mellem at han kommer ind i sin tremmeseng og det at blive på værelset?der er IKKE plads på værelset til at tremmesengen ville kunne stå derinde, det var ellers vores første plan at vi så flyttede den derind det første stykke tid, men der er blevet ændret i hvad der er på værelset siden vi flyttede ind Vi har en supergod babyalarm som også vil blive sat til på værelset når han skal sove der hele natten så vi stadig kan høre ham hvis der er noget i løbet af natten...Så ALLE gode råd og ideer modtages med kyshånd Han sover lige nu for allerførste gang om aftenen på sit eget værelse er så stolt af ham det tog en times tid for ham at finde ro, men det lykkedes uden alt for meget renden frem og tilbage for mig og uden at han kravlede ud af sengen

Hvis han er vandt til værelset så burde han jo ikke blive bange..
Sørg for at han har en natlampe så han kan se noget hvis han vågner...

Så skal han selvfølgelig puttes der så han ikke vågner et andet sted end han faldte i søvn..

Min søn er fra okt 2011 og er imellem jul og nytår kommet i junior seng fremfor tremmeseng og der er bare så godt, han sover meget bedre, når man siger nu er det sove tid løber han selv ind i sengen og putter sig under dynen han elsker den frihed..
Hvis han har drømme kan han godt finde på at gå ind til os og blive trøstet, hvilket han selvfølgelig bare skal, men så går han tilbage i sin egen seng, da han var i tremmeseng kom han ind til os næsten hver nat og sov...

Anmeld

12. januar 2014

ano14316

Nu har jeg lige læst tråden igennem, og jeg synes helt ærligt put ham som sædvanlig, men lad vær med år flytte ham i aften, og se hvad der sker...

Jeg synes det lyder lidt som om du ser en masse problemer som slet ikke behøver at komme...

Babyalarmen skal jo bare stå et sted hvor han ikke kan nå den..

Vi har måtte fortælle Magnus at der er okay at gå ud af sengen og ind til mor og far hvis man har brug for det...

Anmeld

12. januar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
serinasmor skriver:

Er den eneste grund til at i henter ham med i seng den babyalarm ?

Er der lys og musik i den ? Hvorfor kan den ikke bare stå på en hylde ved siden af sengen?

Undskyld forstår det slet ikke lige

Ja vi mangler en mulighed for at være sikre på at høre ham da han kalder meget stille medmindre han bliver rigtig bange eller ked af det...

Vi har ikke nogen hylder lige nu den ville kunne være på hvor han ville kunne tænde den selv når han vågnede...

Tænkte at det var en måde at gøre ham mere tryg på, at han kunne "lege" lidt med den hvis han vågnede om natten...

Synes det er svært for som sagt har han ændret sig meget og det er nye ting der kan få ham til at gå helt bananas eller i panik...

Anmeld

12. januar 2014

ano14316

Wampires skriver:

Ja vi mangler en mulighed for at være sikre på at høre ham da han kalder meget stille medmindre han bliver rigtig bange eller ked af det...

Vi har ikke nogen hylder lige nu den ville kunne være på hvor han ville kunne tænde den selv når han vågnede...

Tænkte at det var en måde at gøre ham mere tryg på, at han kunne "lege" lidt med den hvis han vågnede om natten...

Synes det er svært for som sagt har han ændret sig meget og det er nye ting der kan få ham til at gå helt bananas eller i panik...

Tror ikke babyalarmen giver ham tryghed, den er jeres tryghed..

Jeg tror også han lyn hurtigt vil lærer at han skal kalde højere for at I høre ham, der har jo bare ikke været nødvendigt for ham..

Anmeld

12. januar 2014

Wampires

ano14316 skriver:

Hvis han er vandt til værelset så burde han jo ikke blive bange..
Sørg for at han har en natlampe så han kan se noget hvis han vågner...

Så skal han selvfølgelig puttes der så han ikke vågner et andet sted end han faldte i søvn..

Min søn er fra okt 2011 og er imellem jul og nytår kommet i junior seng fremfor tremmeseng og der er bare så godt, han sover meget bedre, når man siger nu er det sove tid løber han selv ind i sengen og putter sig under dynen han elsker den frihed..
Hvis han har drømme kan han godt finde på at gå ind til os og blive trøstet, hvilket han selvfølgelig bare skal, men så går han tilbage i sin egen seng, da han var i tremmeseng kom han ind til os næsten hver nat og sov...

Han kender "kun" sit værelse som stedet han har sit legetøj og vi hygger med at se fjernsyn eller dvd'er i den seng han gerne fremadrettet skulle sove i om natten...

Det med natlampen er netop en del af babyalarmen...

han elsker dens lys hvis han er lidt urolig når han skal sove...

derfor den skal være så han selv kan tænde lyset men uden at han får hevet i ledningen...

Tremmesengen står i soveværelset og han løber selv derind hvis han er træt og peger og siger seng og sove

Ved godt jeg er en hønemor men er også lidt nervøs for om han bare render i køkkenet eller på badeværelset uden vi når at vågne... badeværelset er i klinker der ikke alle ligger lige så han kan nemt risikere at falde og slår han hovedet mod kanten der er sat til badet så slår han hul som det mindste...

køkkenet er så sikret som det kan blive, det er svært for han kan nå alle skuffer og åbne alle skabe... Vi må ikke sætte børnsikringer på da dem vi har haft fundet skal bores fast og vi må ikke lave huller i lågerne da vi så skal erstatte dem...

Anmeld

12. januar 2014

ano14316

Wampires skriver:

Han kender "kun" sit værelse som stedet han har sit legetøj og vi hygger med at se fjernsyn eller dvd'er i den seng han gerne fremadrettet skulle sove i om natten...

Det med natlampen er netop en del af babyalarmen...

han elsker dens lys hvis han er lidt urolig når han skal sove...

derfor den skal være så han selv kan tænde lyset men uden at han får hevet i ledningen...

Tremmesengen står i soveværelset og han løber selv derind hvis han er træt og peger og siger seng og sove

Ved godt jeg er en hønemor men er også lidt nervøs for om han bare render i køkkenet eller på badeværelset uden vi når at vågne... badeværelset er i klinker der ikke alle ligger lige så han kan nemt risikere at falde og slår han hovedet mod kanten der er sat til badet så slår han hul som det mindste...

køkkenet er så sikret som det kan blive, det er svært for han kan nå alle skuffer og åbne alle skabe... Vi må ikke sætte børnsikringer på da dem vi har haft fundet skal bores fast og vi må ikke lave huller i lågerne da vi så skal erstatte dem...

Problemet med babyalarmen kan være meget nemt løses med en nat lampe som ham bliver lige så glad for med tiden. Vi har f.eks. en Barbapapa lampe som stå i en ladestation og når man tager den af lyser den, den kan Magnus selv styrer og tage med i seng hvis det er, og i anden ende af vværelset er en lampe der altid er tændt..

Jeg kan godt læse han ikke er vandt til at sove der hele natten men det er jo ikke et fremmed værelse han aldrig har set før han pludselig vågner i.. og hvis bare han falder i søvn hvor han vågner så stemmer det jo overens med hvad han forventer... Luk dørene hvis han ikke skal gå derud, i vågner nok hvis I både har bbabyalarm på og han skal åbne dørene for at komme igennem..

Og så skal han selvfølgelig lærer at sove tid er sove tid, her står man ikke op og går rundt eller leger med sit legetøj eller lign. Der ligger man i seng og sover.. Men eftersom han er vandt til ikke at kunne komme ud af sengen så gør han det nok heller ikke lige med det sne fra den nye seng..

Anmeld

12. januar 2014

Wampires

ano14316 skriver:

Problemet med babyalarmen kan være meget nemt løses med en nat lampe som ham bliver lige så glad for med tiden. Vi har f.eks. en Barbapapa lampe som stå i en ladestation og når man tager den af lyser den, den kan Magnus selv styrer og tage med i seng hvis det er, og i anden ende af vværelset er en lampe der altid er tændt..

Jeg kan godt læse han ikke er vandt til at sove der hele natten men det er jo ikke et fremmed værelse han aldrig har set før han pludselig vågner i.. og hvis bare han falder i søvn hvor han vågner så stemmer det jo overens med hvad han forventer... Luk dørene hvis han ikke skal gå derud, i vågner nok hvis I både har bbabyalarm på og han skal åbne dørene for at komme igennem..

Og så skal han selvfølgelig lærer at sove tid er sove tid, her står man ikke op og går rundt eller leger med sit legetøj eller lign. Der ligger man i seng og sover.. Men eftersom han er vandt til ikke at kunne komme ud af sengen så gør han det nok heller ikke lige med det sne fra den nye seng..

det med dørene... nej vi når ikke at høre det tager ham et kvart sekund at åbne dem og han er musestille da han er lille så han får ikke gulvet til at knirke når han går rundt... så det er kun hvis han snakker at vi ville måske nå at høre ham...

Må se om jeg kan finde en billig lampe han synes om og som ikke lyser for meget eller for lidt....

Han stod ikke op og legede han er god på det punkt til at blive liggende

Anmeld

12. januar 2014

Pikku Myy

Wampires skriver:

... er også lidt nervøs for om han bare render i køkkenet eller på badeværelset uden vi når at vågne...

Min søn er aldrig gået i køkkenet eller på badeværelset, når han er vågnet om natten. Og han vågner tit. Jeg tror simpelthen ikke det er noget der kunne falde ham ind. Det er jo nat.

Jeg har heller aldrig hørt om andre forældre der havde problemer med at børnene gik i køkkenet om natten. Jeg synes næsten du skal prøve at lave en afstemning og se om det er noget der sker. Måske du kunne komme af med lidt af din frygt ...

Anmeld

13. januar 2014

Wampires

Update og HOVSA fik ramt den forkerte kategori da jeg lavede den oprindelige debat...

den skulle have været under 1-3 år.... tror nok jeg skrev det på mobilen så fingeren har smuttet da jeg skulle ramme

Nå, lige nu ligger vi ham til at sove på hans eget værelse i hans køjeseng uden problemer

idag faldt han i søvn næsten med det samme synes det er stort fremskridt fra igår hvor det tog 2 timer førend han fandt ro

Vores plan er henover de næste par dage at gøre lejlighed og hans værelse klar og så i weekenden tage springet og lade ham sove hele natten på sig eget værelse i sin egen seng...

puha det kilder i maven bare ved tanken...

er både spændt, glad og hamrende nervøs og bange for det her...

alle mulige tanker ræser gennem mig i løbet af kort tid...

Kom gerne med Jeres bedste tips og tricks til afsikring af lejligheden fra en 2 årig pilfinger der kan åbne dørene uden vi hører det

det er kun dørene ude til badeværelset og toilettet der kan låses med en nøgle... resten skal vi lige have fundet en anden løsning på...

Der bliver sat noget nattelys op som han også kan have det sjovt med i løbet af dagen...

Babyalarmen bliver flyttet ind på hans værelse... Er dog stadig lidt tricky med hvor den ville kunne stå henne for at vi kan høre ham, og han ikke får fat i ledningen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.