Lidt spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.073 visninger
19 svar
5 synes godt om
11. januar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg ved godt det er tonsvis af indlæg ang. det med at de sover på eget værelse, og det er netop derfor det bliver super uoverskueligt at kigge dem alle igennem..

Vores søn er fra 09-2011 så er 2 år og snart 3 mdr....så her er lige lidt jeg tænker over....
Hvor længe bør vi køre med at vi tager ham med i hans tremmeseng når vi går i seng?Hvad gør man for at undgå at han (når han sover hele natten på værelset selv) vågner og bliver bange fordi det ser forkert ud?Nogen gode forslag til en god overgang mellem at han kommer ind i sin tremmeseng og det at blive på værelset?der er IKKE plads på værelset til at tremmesengen ville kunne stå derinde, det var ellers vores første plan at vi så flyttede den derind det første stykke tid, men der er blevet ændret i hvad der er på værelset siden vi flyttede ind Vi har en supergod babyalarm som også vil blive sat til på værelset når han skal sove der hele natten så vi stadig kan høre ham hvis der er noget i løbet af natten...Så ALLE gode råd og ideer modtages med kyshånd Han sover lige nu for allerførste gang om aftenen på sit eget værelse er så stolt af ham det tog en times tid for ham at finde ro, men det lykkedes uden alt for meget renden frem og tilbage for mig og uden at han kravlede ud af sengen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2014

serinasmor

Wampires skriver:

Jeg ved godt det er tonsvis af indlæg ang. det med at de sover på eget værelse, og det er netop derfor det bliver super uoverskueligt at kigge dem alle igennem..

Vores søn er fra 09-2011 så er 2 år og snart 3 mdr....så her er lige lidt jeg tænker over....
Hvor længe bør vi køre med at vi tager ham med i hans tremmeseng når vi går i seng?Hvad gør man for at undgå at han (når han sover hele natten på værelset selv) vågner og bliver bange fordi det ser forkert ud?Nogen gode forslag til en god overgang mellem at han kommer ind i sin tremmeseng og det at blive på værelset?der er IKKE plads på værelset til at tremmesengen ville kunne stå derinde, det var ellers vores første plan at vi så flyttede den derind det første stykke tid, men der er blevet ændret i hvad der er på værelset siden vi flyttede ind Vi har en supergod babyalarm som også vil blive sat til på værelset når han skal sove der hele natten så vi stadig kan høre ham hvis der er noget i løbet af natten...Så ALLE gode råd og ideer modtages med kyshånd Han sover lige nu for allerførste gang om aftenen på sit eget værelse er så stolt af ham det tog en times tid for ham at finde ro, men det lykkedes uden alt for meget renden frem og tilbage for mig og uden at han kravlede ud af sengen

Jeg er ikke sikker på jeg forstår det ... Har han en seng på værelset nu ? Hvor bliver han puttet og hvorfor flytter i ham ?

Anmeld

11. januar 2014

Wampires

serinasmor skriver:

Jeg er ikke sikker på jeg forstår det ... Har han en seng på værelset nu ? Hvor bliver han puttet og hvorfor flytter i ham ?

Han har en køjeseng på sit eget værelse, og så har han sin tremmeseng inde på soveværelset ved siden af vores seng...

Vi flytter ham da vi har oplevet at vi alle 3 sover uroligt ved at vi småvækker hinanden i løbet f natten, så for at vi alle får mere rolig nattesøvn ville det være praktisk at han kom ind og sove fast på sit eget værelse....

Idag blev han puttet i køjesengen på hans eget værelse, og så flytter vi ham til tremmesengen når vi går i seng...

Vil gerne have det til at være en glidende overgang, han er sådan lidt følsom med forandringer... er nervøs for om han vågner og så er vi "væk" da vi jo ellers plejer at ligge i sengen lige ved siden af ham når han sover...

Anmeld

11. januar 2014

TNBC

Wampires skriver:

Han har en køjeseng på sit eget værelse, og så har han sin tremmeseng inde på soveværelset ved siden af vores seng...

Vi flytter ham da vi har oplevet at vi alle 3 sover uroligt ved at vi småvækker hinanden i løbet f natten, så for at vi alle får mere rolig nattesøvn ville det være praktisk at han kom ind og sove fast på sit eget værelse....

Idag blev han puttet i køjesengen på hans eget værelse, og så flytter vi ham til tremmesengen når vi går i seng...

Vil gerne have det til at være en glidende overgang, han er sådan lidt følsom med forandringer... er nervøs for om han vågner og så er vi "væk" da vi jo ellers plejer at ligge i sengen lige ved siden af ham når han sover...

hvorfor bliver ham ikke puttet i tremmesengen?

Anmeld

11. januar 2014

TNBC

Wampires skriver:

men han kan vel også snart komme ud af tremmesengen?

Anmeld

12. januar 2014

Wampires

Yurie skriver:

men han kan vel også snart komme ud af tremmesengen?

Samler lige og svarerpå begge dine spørgsmål i et indlæg

han blev idag puttet på værelset da vi gerne ville igang med at vænne ham til at sove derinde om natten også...

og hvis du mener om han selv kan kravle ud af tremmesengen så er svaret nej

Han er stadig for kort til at kunne det, men han er ikke langt fra hvilket også er en af årsagerne til at vi tænker det er ved at være tid til det næste skridt....

Anmeld

12. januar 2014

TNBC

Wampires skriver:

Samler lige og svarerpå begge dine spørgsmål i et indlæg

han blev idag puttet på værelset da vi gerne ville igang med at vænne ham til at sove derinde om natten også...

og hvis du mener om han selv kan kravle ud af tremmesengen så er svaret nej

Han er stadig for kort til at kunne det, men han er ikke langt fra hvilket også er en af årsagerne til at vi tænker det er ved at være tid til det næste skridt....

nej jeg tænker på at han skal i en ny seng. og det ville jo være smart når han skal lære at sove på eget værelse og der ikke er plads til tremmesengen.
hvor langt er der fra jeres værelse til hans?

Anmeld

12. januar 2014

Wampires

Yurie skriver:

nej jeg tænker på at han skal i en ny seng. og det ville jo være smart når han skal lære at sove på eget værelse og der ikke er plads til tremmesengen.
hvor langt er der fra jeres værelse til hans?

ahhh...

Han har en anden seng på værelset

Hvis der er brug for os er vi 5 skridt væk...

jeg kunne bare godt bruge lidt fif til at det bliver en så god overgang som muligt fra andre der har været igennem det

Kunne sagtens spørge sundhedsplejerskerne men de ville jo svare ud fra det de er uddannet med som svar, og det er ikke altid at det passer til vores familie

Anmeld

12. januar 2014

serinasmor

Wampires skriver:

Jeg ville kun hente ham ind til jer hvis han vågnede og ikke kunne sove igen i kan sagtens høre ham

Jeg ville snakke med ham og fortælle han er for stor til tremmeseng ... Pakke den sammen men beholde madras på gulvet hos jer

Anmeld

12. januar 2014

Wampires

serinasmor skriver:

Jeg ville kun hente ham ind til jer hvis han vågnede og ikke kunne sove igen i kan sagtens høre ham

Jeg ville snakke med ham og fortælle han er for stor til tremmeseng ... Pakke den sammen men beholde madras på gulvet hos jer

kan godt være vi er kort væk men hvis vi sover ville vi ikke kunne høre ham på værelset medmindre babyalarmen er sat til...

Så den skal lige sætte op et smart sted hvor vi både kan høre ham, han selv kan tænde lys og musikken, men uden at han kan hive i ledningen

Hvis han blev ked ville det ikke være nok med en madras, så skulle det være den rigtige seng på den rigtige måde for at han fik ro...

Som sagt han er lidt følsom overfor forandringer...

Tingene skal være sådan som de plejer at være...

et eksempel: Jeg havde gjort så hans spisedragter kunne hænge så han nemmere kunne få fat i dem uden at de allesammen blev filtret sammen, hans reaktion var at hive dem alle ned og ligge dem tilbage i en kæmpe bunke hvor de plejede at ligge...

Dette er blot et eksempel ud af mange... Efter han blev angrebet i vuggestuen af et større barn har han ændret meget adfærd på den måde... Søger tryghed i vanerne...

Han var ellers så super god og klarede flytningen til ny lejlighed og vuggestue helt uden nogen antydninger af problemer... Men så blev han angrebet og efter det er han blevet meget anderledes... det har været som at skulle lære en helt ny dreng at kende...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.