Bleskift med 3 årig er blevet et mareridt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2014

M &.I

Jeg har en søn på 3 år, som altid har hadet at få skiftet ble, men inden for det sidste lille år er det blevet helt galt. Det startede med han efter en influenza begyndte at døje med hård mave, og fik rød numse. Så i laaang tid lavede han mange gange dagligt. Der var ingen tegn på noget fysisk, og Movicol gjorde ikke den store forskel. Så kom han i børnehave, og begyndte at bede om at komme på wc når han skulle lave stort. Fantastisk! På toilettet fik han det hele tømt ud, så tænkte det nok var noget med han ikke kunne lide at lave i bleen. Lige før jul, efter halvanden måned i bh, så mistede han interessen for wc igen. Og vi er tilbage ved 0.. Han fortæller ikke når han har lavet de der klatter, og han går fuldstændig i selvsving når han skal have skiftet ble. Han skriger, mosler rundt og er meget meget gal!!! Jeg er højgravid og har svært ved bare at tage ham under armen. Jeg skiftevis skælder, tysser, trøster og lokker. Intet hjælper, og toilet vil han ikke. What to do?

min nevø gå ikke med bleer siden han var 2 og halv år og han er tre år. jeg har min søn på 18 mdr vil lære ham at ikke bruge bleer hviS det altså nødvendig. min søn skriger også når jeg skal skifte ham

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2014

Pikku Myy

ette1987 skriver:

Når det kun er tis bliver han skiftet stående, men problemet er at han laver de der små klatter flere gange om dagen, og der skal jeg have ham ned og ligge. At holde ham fast vil jeg gerne undgå. Jo mere frustreret jeg bliver, jo mere hidsig bliver han!

Har skam prøvet at forklare, og har også prøvet at sige: sådan er det! Men der er bare ingenting der hjælper..

Det kan godt lade sig gøre at skifte en lorteble stående. Det er faktisk ikke meget anderledes end at tørre efter toiletbesøg. tænker det måske er en måde, hvor han kan blive involveret og føle at han har medbestemmelse/kontrol i/over situationen.

Anmeld

12. januar 2014

Lullaby

Bshizzle skriver:

... Seriøst? 

Ja. Jeg har selvfølgelig ikke mast dem men bare markeret at jeg bestemte. 

Anmeld

12. januar 2014

Dorthe1986

Jeg har det problem at min søn synes det er skideskægt at sparke helt vildt og gerne mig når han skal skiftes, i starten skældte jeg ham ud og det. gjorde det bare 1000 gange værre (men hold da fast det gør nas få knaldet sådan et par hæle i brystet!). Men nu gør jeg det, at når han begynder på det så får jeg hans ben ned så fødderne støtter på puslebordet, og så lægger jeg hænderne over dem, ikke et fast greb overhovedet og så skynder jeg mig at snakke om et eller andet jeg ved fanger hans opmærksomhed og så stopper det. Men ja det jeg vil sige er at jo mindre frustration og vrede du viser jo bedre bliver det. Her hjælper det også drillende at sige "Emil må ikke få skiftet ble", og så griner han og siger "joho", altså lidt omvendt psykologi :-)

Men sådan noget som at begynde med belønninger og sådan ville jeg altså holde mig fra :-) men hvis det være er de små klatter ville jeg også gøre det stående, det handler nok om at han ikke føler sig særlig selvstændig når han skal ligge der.

Anmeld

12. januar 2014

ette1987

Tak for alle rådende Tror jeg i størst mulige omfang vil være cool omkring situationen. Altså lade som ingenting når han bliver gal - bare fortsætte skiftningen og snakke om alle mulige andre ting. Og så skifte stående

Er heller ikke fokuseret på han skal være renlig. Det når vi nok, og det skal han slet ikke bruge kræfter på samtidig med han skal forholde sig til en lillebror. Jeg vil bare gerne undgå al den ballade og frustration

Anmeld

12. januar 2014

Clisolka

Her har jeg godt nok også haft mit at se til med den unge dame  Hun er lige fyldt 3 i oktober og novra hun har haft den fase  En overgang mens jeg var gravid med lillebror, måtte jeg få min kæreste til at skifte hende, fordi hun sparkede ud efter mig. 

Nu er der ingenting mere. Jeg fik hendes opmærksomhed ved at få hende til at grine eller synge med hende 

Nu er hun blevet rigtig god til at sige til når hun har lavet stort - og er netop nu blevet rigtig interesseret i at sidde på toilettet. Den anden dag tissede hun 

Anmeld

12. januar 2014

ette1987

Babymor1013 skriver:

Her har jeg godt nok også haft mit at se til med den unge dame  Hun er lige fyldt 3 i oktober og novra hun har haft den fase  En overgang mens jeg var gravid med lillebror, måtte jeg få min kæreste til at skifte hende, fordi hun sparkede ud efter mig. 

Nu er der ingenting mere. Jeg fik hendes opmærksomhed ved at få hende til at grine eller synge med hende 

Nu er hun blevet rigtig god til at sige til når hun har lavet stort - og er netop nu blevet rigtig interesseret i at sidde på toilettet. Den anden dag tissede hun 

Ja alderen og hvad der dertil hører af stædighed osv gør det ikke ligefrem nemmere! Tillykke med tissetåren

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.