Bleskift med 3 årig er blevet et mareridt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.813 visninger
16 svar
18 synes godt om
11. januar 2014

ette1987

Jeg har en søn på 3 år, som altid har hadet at få skiftet ble, men inden for det sidste lille år er det blevet helt galt. Det startede med han efter en influenza begyndte at døje med hård mave, og fik rød numse. Så i laaang tid lavede han mange gange dagligt. Der var ingen tegn på noget fysisk, og Movicol gjorde ikke den store forskel. Så kom han i børnehave, og begyndte at bede om at komme på wc når han skulle lave stort. Fantastisk! På toilettet fik han det hele tømt ud, så tænkte det nok var noget med han ikke kunne lide at lave i bleen. Lige før jul, efter halvanden måned i bh, så mistede han interessen for wc igen. Og vi er tilbage ved 0.. Han fortæller ikke når han har lavet de der klatter, og han går fuldstændig i selvsving når han skal have skiftet ble. Han skriger, mosler rundt og er meget meget gal!!! Jeg er højgravid og har svært ved bare at tage ham under armen. Jeg skiftevis skælder, tysser, trøster og lokker. Intet hjælper, og toilet vil han ikke. What to do?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2014

Lullaby

Jeg havde sat mig på ham. Ja det lyder hårdt men en overgang gjorde jeg det med mine. Inden sagde jeg, at nu skal du have skiftet ble, sat mig overskrævs og skiftede dem imens de nu skreg eller hvad de gjorde. Trøstede bagefter og forklarede dem at det skulle de altså.

Anmeld

11. januar 2014

Lotus86

Jeg ville bestemt ikke sætte mig over skrævs på ham, synes jeg virker mere som et overgreb. Kan du ikke inden du skifter hans ble, snakke stille og roligt med ham, forklare ham, at han har noget i bleen, at det skal væk, og i nu sammen går ind og fjerner det, så han kan få en ren ble på igen?

Anmeld

11. januar 2014

Pikku Myy

ette1987 skriver:

Jeg har en søn på 3 år, som altid har hadet at få skiftet ble, men inden for det sidste lille år er det blevet helt galt. Det startede med han efter en influenza begyndte at døje med hård mave, og fik rød numse. Så i laaang tid lavede han mange gange dagligt. Der var ingen tegn på noget fysisk, og Movicol gjorde ikke den store forskel. Så kom han i børnehave, og begyndte at bede om at komme på wc når han skulle lave stort. Fantastisk! På toilettet fik han det hele tømt ud, så tænkte det nok var noget med han ikke kunne lide at lave i bleen. Lige før jul, efter halvanden måned i bh, så mistede han interessen for wc igen. Og vi er tilbage ved 0.. Han fortæller ikke når han har lavet de der klatter, og han går fuldstændig i selvsving når han skal have skiftet ble. Han skriger, mosler rundt og er meget meget gal!!! Jeg er højgravid og har svært ved bare at tage ham under armen. Jeg skiftevis skælder, tysser, trøster og lokker. Intet hjælper, og toilet vil han ikke. What to do?

Hvad med at skifte ham mens han står op? Så kan I måske få brudt mønstret.

Anmeld

11. januar 2014

Elbæk

Da min mor var dagpleje, fik børnene en slikkepind efter 3 toiletbesøg, så de ville pludselig gerne på wc fordi de vidste de fik en belønning for det

Ellers prøv at skifte ham imens han står op, måske er det lettere for både dig og ham.

Anmeld

11. januar 2014

ette1987

Når det kun er tis bliver han skiftet stående, men problemet er at han laver de der små klatter flere gange om dagen, og der skal jeg have ham ned og ligge. At holde ham fast vil jeg gerne undgå. Jo mere frustreret jeg bliver, jo mere hidsig bliver han!

Har skam prøvet at forklare, og har også prøvet at sige: sådan er det! Men der er bare ingenting der hjælper..

Anmeld

11. januar 2014

Leneur

Hvad så med at gøre ligesom efter et normalt toiletbesøg? Får bleen af ham. Han bukker sig ned og du vasker. Det har jeg da nogen gange gjort ved min datter, når hun har været på toilet og jeg ikke kan få det hele væk med toiletpapir.

Anmeld

11. januar 2014

ette1987

Leneur skriver:

Hvad så med at gøre ligesom efter et normalt toiletbesøg? Får bleen af ham. Han bukker sig ned og du vasker. Det har jeg da nogen gange gjort ved min datter, når hun har været på toilet og jeg ikke kan få det hele væk med toiletpapir.

Jo det var måske en ide. Det er jo alligevel ikke meget der kommer af gangen! Det vil jeg prøve Mon ikke det er en dårlig ide at begynde at lokke ham med ting og sager? Det føler jeg lidt er at forcere tingene...

Anmeld

11. januar 2014

Bshizzle

Lullaby skriver:

Jeg havde sat mig på ham. Ja det lyder hårdt men en overgang gjorde jeg det med mine. Inden sagde jeg, at nu skal du have skiftet ble, sat mig overskrævs og skiftede dem imens de nu skreg eller hvad de gjorde. Trøstede bagefter og forklarede dem at det skulle de altså.

... Seriøst? 

Anmeld

11. januar 2014

ano14316

ette1987 skriver:

Når det kun er tis bliver han skiftet stående, men problemet er at han laver de der små klatter flere gange om dagen, og der skal jeg have ham ned og ligge. At holde ham fast vil jeg gerne undgå. Jo mere frustreret jeg bliver, jo mere hidsig bliver han!

Har skam prøvet at forklare, og har også prøvet at sige: sådan er det! Men der er bare ingenting der hjælper..

Jeg har også en søn der hader at få skiftet ble...
Jeg har fundet ud af at set forværre situationen at sige ting som 'du SKAL have skiftet ble''lig stille/du skal ligge stille' derimod virker det super godt at distrahere, her får han en bog, et stykke legetøj eller hvad der er inde for rækkevidde, det kan også være det legetøj han var igang med at lege med inden...
Derudover kommer han op wc efter hvert måltid, og laver næsten altid stort, nogen gange skal han bare have lidt tid til det... Også her har han en bog han kan sidde og kigge i.. og der er ikke noget vi gør er stort nummer ud af... Det er ligesom man skal vaske hænder inden maden så går man på wc efter maden..
Det har intet at gøre med hvor vidt han skal blive blefri eller om han er klar til det, det ER en måde at undgå en kæmpe konflikt mange gange om dagen hvor jeg bliver sparket i maven bliver vred fordi det gør nas (virkelig nas, har moderkagen liggende ud mod maveakindet), Magnus bliver frustreret og ked af det osv. Osv.
Det betyder at der som oftest Max er én gang eller slet ikke han skal på puslebordet... Resten ordnes stående..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.