Opsparing til barnedåb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2014

Kris89

Mie89 skriver:

Hej allesammen ! 

Jeg tænkte at det nok egentlig var en god idé at begynde at spare lidt sammen til at skulle holde barnedåb for! 

Men hvor mange penge koster den slags at holde? 

Generelt vil jeg gerne holde det meget uformelt og ikke specielt fancy. Lokaler med alt hvad dertil hører, kan vi låne gratis. Jeg regnede med at kunne  lave det meste af maden selv. Kage vil jeg dog have specielt lavet. Jeg har talt det sammen til omkring 40 gæster. Dåbskjole har jeg også

Hvor meget kom i af med for barnedåb? 

På forhånd tak 

vi var 30 herhjemme. fik flæskesteg med tilbehør som vi lavede selv og is til dessert. havde en veninde i køkken og så svigermor. helt uformelt.

isen var en rest fra da vi blev gift i september og det var drikkevarerne også  så tror måske det rendte op i 3-4000 alt i alt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2014

lucas<3

Vi brugte ca 3000-3500 på mad og drikkelse til lucas's barnedåb

Anmeld

11. januar 2014

bobbles

vi havde os lokalet gratis, vi arrangerede faktisk dåben, på 2 måneder, fra hun blev født. så hun var 2 måneder da hun blev døbt. vi lavede alt maden selv, købte lidt due og pynt til bordene, og svigermor lavede dåbskagen, vi kom af med omkring 3000 kr. for mad og drikkevarer.

der var ikke så mange der drak øl, så det var der ikke købt så meget af, dog købte vi nok omkring 20 flasker 1½ liter sodavand, samt kaffe, the og slik. vi var nok omkring 30-40 personer.

Anmeld

11. januar 2014

CaWi

Mie89 skriver:

Hej allesammen ! 

Jeg tænkte at det nok egentlig var en god idé at begynde at spare lidt sammen til at skulle holde barnedåb for! 

Generelt vil jeg gerne holde det meget uformelt og ikke specielt fancy. Lokaler med alt hvad dertil hører, kan vi låne gratis. Jeg regnede med at kunne  lave det meste af maden selv. Kage vil jeg dog have specielt lavet. Jeg har talt det sammen til omkring 40 gæster. Dåbskjole har jeg også

På forhånd tak 

Vi brugte 10.000kr.
Lokaler var gratis (svigerforældrenes lade)
Vi fik helstegt pattegris, tilbehøret lavede vi selv. Så fik vi is, frugt og flot fondant kage.
Dåbskjolen var den jeg selv havde på, tøj til os selv havde vi i forvejen.
Invitationer blev bestil over nettet, blomster fra blomsterbutik, bordkort lavede vi selv, og bordpynt blev købt i Panduro hobby.
Drikkevare blev købt i tyskland.
Vi var 60 personer, og vi fik hvad vi ønskede for os og vores gæster.

Anmeld

11. januar 2014

Mie89

LilleSmølf skriver:

Omkring 5-6.000 kr, inc. lokale, mad, drikke, kage, tøj, etc.

Det skal dog siges at vi ikke købte alkohol og at vi lavede maden selv (:

Tak for svar 

Hvor mange gæster deltog?

Anmeld

11. januar 2014

Mie89

Sabone skriver:

Vi skal holde barnedåb i morgen og er kommet af med lige omkring 4000

Det lyder billigt

Hvor mange gæster deltager så? 

Anmeld

11. januar 2014

JH12

Mie89 skriver:

Hej allesammen ! 

På forhånd tak 

Vores blev ca 11.000 incl.
Bestillings mad, lokaler, drikkevare, dåbskjole, tøj og frisør til mor og far.

Kagen lavet gudmor, vi betalte bare for ingredienserne.

Anmeld

11. januar 2014

LilleSmølf

Mie89 skriver:

Tak for svar 

Hvor mange gæster deltog?

30, inc. os selv (:

Anmeld

11. januar 2014

AnthonsMor

Mie89 skriver:

Hej allesammen ! 

På forhånd tak 

Vi lavede selv mad, og vi havde også gratis lokaler.. Vi brugte nok.... 2-3000 kroner vil jeg skyde på

Anmeld

11. januar 2014

Sabone

Mie89 skriver:

Det lyder billigt

Hvor mange gæster deltager så? 

40 gæster  

Menuen er helstegt pattegris, bagte kartofler, salat og flutes til hovedret og til dessert er der daim islagkager og så slutter vi af med kaffe og småkager + en fondant kage

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.