Mie89 skriver:
Hej allesammen !
Jeg tænkte at det nok egentlig var en god idé at begynde at spare lidt sammen til at skulle holde barnedåb for!
Men hvor mange penge koster den slags at holde?
Generelt vil jeg gerne holde det meget uformelt og ikke specielt fancy. Lokaler med alt hvad dertil hører, kan vi låne gratis. Jeg regnede med at kunne lave det meste af maden selv. Kage vil jeg dog have specielt lavet. Jeg har talt det sammen til omkring 40 gæster. Dåbskjole har jeg også
Hvor meget kom i af med for barnedåb?
På forhånd tak 
Første gang lavede jeg maden selv. Lammekølle, culottesteg, kyllingespyd, frikadeller, flødekartofler, pastasalat, kartoffelsalat, tomatsalat m mozzarella og brød. Der bar vin, øl og sodavand og aaaaaalt for meget mad til de ca 30 mennesker der var. Holdt det hjemme og lånte ekstra borde, stole og service. Kostede ca 6000 kr
Det bliver det samme antal mennesker denne gang, og holdes også hjemme. Men da jeg nu også har en to årig orker jeg ikke at lave det selv, og fandt ud af at det kommer til at koste ca det samme at få mad udefra. Bestiller brunch fra kokken og jomfruen med levering og afhentning af service koster det ca 3500. Derudover køber jeg selv oste, druer, peberfrugt, skinke, spegepølse og laver ekstra røræg og bacon. Køber også lidt franskbrød. Drikkevarer bliver en sød mousserende asti, forsk juice, kakaomælk, mælk, kaffe og the. Skal også ha købt noget lyserød velourdug og blomster til bordene. Regner med det bliver 5-6000
Anmeld