Opsparing til barnedåb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.118 visninger
21 svar
13 synes godt om
10. januar 2014

Mie89

Hej allesammen ! 

Jeg tænkte at det nok egentlig var en god idé at begynde at spare lidt sammen til at skulle holde barnedåb for! 

Men hvor mange penge koster den slags at holde? 

Generelt vil jeg gerne holde det meget uformelt og ikke specielt fancy. Lokaler med alt hvad dertil hører, kan vi låne gratis. Jeg regnede med at kunne  lave det meste af maden selv. Kage vil jeg dog have specielt lavet. Jeg har talt det sammen til omkring 40 gæster. Dåbskjole har jeg også

Hvor meget kom i af med for barnedåb? 

På forhånd tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det kostede os ca. 10.000 kr. med alt. Vi havde lokaler, en veninde lavede maden, vi prioriterede, at have nogen til, at hjælpe i køkkenet, så vi eller vores gæster ikke skulle gøre det, tøj og så havde vi været i tyskland efter drikkevarer. Vi var ca. 60 mennesker.

Anmeld

10. januar 2014

LilleSmølf

Omkring 5-6.000 kr, inc. lokale, mad, drikke, kage, tøj, etc.

Det skal dog siges at vi ikke købte alkohol og at vi lavede maden selv (:

Anmeld

10. januar 2014

Elbæk

Vi kom af med lidt over 10,000 kroner for festen og for tøj til min søn.

Festen kostede os omkring de 7-8000 kroner for lækker brunch og drikkelse. Vi betalte os fra det hele på en lækker Café. Jeg hverken gad oprydning, eller at skulle gøre det klar. 

Anmeld

10. januar 2014

(august)

ca 6000 begge gange for mad, drikke, pynt til 60-70 pers.

Anmeld

10. januar 2014

Hullabullabulla

Vi brugte ca 6000 på alt (lokalet var gratis )

Anmeld

10. januar 2014

**Ønskebabyen

Mie89 skriver:

Hej allesammen ! 

Jeg tænkte at det nok egentlig var en god idé at begynde at spare lidt sammen til at skulle holde barnedåb for! 

Generelt vil jeg gerne holde det meget uformelt og ikke specielt fancy. Lokaler med alt hvad dertil hører, kan vi låne gratis. Jeg regnede med at kunne  lave det meste af maden selv. Kage vil jeg dog have specielt lavet. Jeg har talt det sammen til omkring 40 gæster. Dåbskjole har jeg også

På forhånd tak 

Vi skal holde barnedåb til april, og har allerede nu lavet budget  

Vi satte os ned og lavede menuen og så brugte vi Super Brugsens hjemmeside til at finde priser på alt det vi skal handle til maden. Derefter fandt vi priser på drikkevarerne (bliver hentet i Tyskland) og kage har vi sat 1000 kr af til. 

Med alt (mad, drikke, kaffe og kage) passer det med børnepengene på 4300kr lokale har vi gratis, dåbskjole har vi og bordpynt køber jeg løbende når jeg falder over noget, så det sætter vi ikke penge af til  

Anmeld

10. januar 2014

Team Putte

Mie89 skriver:

Hej allesammen ! 

På forhånd tak 

vi kom af med ca 12.000 kr til 40 gæster.. Vi havde dåbskjole og fotograf gratis, og kagen til indkøbspris da jeg selv laver kager vi sparede ikke på noget som helst, det var som vi ville have det med buffet fra kokken og jomfruen, drikkevarer fra tyskland, køkkenhjælp osv

Anmeld

11. januar 2014

Sabone

Mie89 skriver:

Hej allesammen ! 

På forhånd tak 

Vi skal holde barnedåb i morgen og er kommet af med lige omkring 4000

Anmeld

11. januar 2014

Holbæktrunten

Mie89 skriver:

Hej allesammen ! 

På forhånd tak 

Første gang lavede jeg maden selv. Lammekølle, culottesteg, kyllingespyd, frikadeller, flødekartofler, pastasalat, kartoffelsalat, tomatsalat m mozzarella og brød. Der bar vin, øl og sodavand og aaaaaalt for meget mad til de ca 30 mennesker der var. Holdt det hjemme og lånte ekstra borde, stole og service. Kostede ca 6000 kr

Det bliver det samme antal mennesker denne gang, og holdes også hjemme. Men da jeg nu også har en to årig orker jeg ikke at lave det selv, og fandt ud af at det kommer til at koste ca det samme at få mad udefra. Bestiller brunch fra kokken og jomfruen med levering og afhentning af service koster det ca 3500. Derudover køber jeg selv oste, druer, peberfrugt, skinke, spegepølse og laver ekstra røræg og bacon. Køber også lidt franskbrød. Drikkevarer bliver en sød mousserende asti, forsk juice, kakaomælk, mælk, kaffe og the. Skal også ha købt noget lyserød velourdug og blomster til bordene. Regner med det bliver 5-6000

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.