Anonym skriver:
Jeg plejer at putte ham mellem 19 og 20 men nu sover han først mellem kl. 20 og 21, og vågner kl. 4:30.
I ferier og inden de fik den ide i dagplejen sov han fra 19 til 7 eller 20 til 7-8 og 1.5-2 timer til middag men nu bliver nattesøvnen kortere og kortere og hans middagslur bliver længere og længere. Og de kan ikke se det er et problem.
Det er da også alt for lidt søvn om natten. Jeg kan godt forstå han sover så længe til middag. Hvad sker der hvis du putter ham kl. 19? Vil han ikke sove?
Hvis min søn kommer for sent i seng, så vågner han også alt for tidligt. Og derudover er han totalt overtræt når han kommer for sent i seng, og helt oppe at køre og kan slet ikke falde til ro. Så jeg er meget påpasselig med at passe hans sengetid, også selvom han har sovet en 3 timers middagslur.
I min søns dagpleje må de heller ikke vække børnene. Jeg synes det er så godt, at de har den regel, for børn skal sove alt det de kan! Selvfølgelig helst om natten, men er nattesøvnen ødelagt, skal man ikke også ødelægge dagssøvnen. De tager sgu skade af ikke at sove nok. Du må fokusere på at få nattesøvnen på plads, og så skal han nok sove mindre til middag.
Og det gør man ved at få ungen kørt træt ;-) Brug en eftermiddag udendørs og leg og løb og leg og brænd ALT krudtet af, mon han så ikke kan falde i søvn??
Anmeld