Middagslur i dagplejen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.076 visninger
13 svar
1 synes godt om
10. januar 2014

Anonym trådstarter

Hej Alle 

Jeg har en lille dreng der går i dagpleje han er ca.  1 år og 4 måneder.  Jeg kom for noget tid siden og hentede ham i dagplejen ca. kl.  16:00 hvor han lige var kommet op for max 10. min siden og dette er noget der sker tit, at jeg kommer og henter og så er han lige kommet op eller han stadig ligger og sover.  Og det er i tidsrummet 15:30 og 16:00 jeg henter.  Og de bliver lagt kl.  12 senest.  Det vil sige han sover mellem 3 og 4 timer til middag i  dagplejen. Jeg spørg så om hun ikke er sød at vække ham senest kl.  15 for ellers går det ud over vores nattesøvn.  Det vil hun ikke for det må hun ikke.  

Hvad skal jeg gøre når de ødelægger hans sove rytme helt og hun nægter at vække ham.  Og dagpleje kontoret er helt enige med hende?  

Jeg er nu ved at flytte ham til vuggestue,  men der var lang ventetid og hvad gør jeg så i alle de måneder, hvor jeg åbenbart skal finde mig i ikke at få min nattesøvn. 

Hilsen 

Den fortvivlede mor 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2014

ano14316

Hvad med at putte ham senere derhjemme så han når at blive træt..

Anmeld

10. januar 2014

Anonym trådstarter

Jeg plejer at putte ham mellem 19 og 20 men nu sover han først mellem  kl. 20 og 21,  og vågner kl.  4:30. 

I  ferier og inden de fik den ide i dagplejen sov han fra 19 til 7 eller 20 til 7-8 og 1.5-2 timer til middag men nu bliver nattesøvnen kortere og kortere og hans middagslur bliver længere og længere. Og de kan ikke se det er et problem.  

Anmeld

10. januar 2014

TNBC

Anonym skriver:

Hej Alle 

Jeg har en lille dreng der går i dagpleje han er ca.  1 år og 4 måneder.  Jeg kom for noget tid siden og hentede ham i dagplejen ca. kl.  16:00 hvor han lige var kommet op for max 10. min siden og dette er noget der sker tit, at jeg kommer og henter og så er han lige kommet op eller han stadig ligger og sover.  Og det er i tidsrummet 15:30 og 16:00 jeg henter.  Og de bliver lagt kl.  12 senest.  Det vil sige han sover mellem 3 og 4 timer til middag i  dagplejen. Jeg spørg så om hun ikke er sød at vække ham senest kl.  15 for ellers går det ud over vores nattesøvn.  Det vil hun ikke for det må hun ikke.  

Hvad skal jeg gøre når de ødelægger hans sove rytme helt og hun nægter at vække ham.  Og dagpleje kontoret er helt enige med hende?  

Jeg er nu ved at flytte ham til vuggestue,  men der var lang ventetid og hvad gør jeg så i alle de måneder, hvor jeg åbenbart skal finde mig i ikke at få min nattesøvn. 

Hilsen 

Den fortvivlede mor 

Hvad tid kommer han i seng om aftenen og op om morgenen??

For hvis han sover så meget hver dag, jamen så er han jo træt. Og der er nogen der ikke må vække dem.

Anmeld

10. januar 2014

TNBC

Anonym skriver:

Jeg plejer at putte ham mellem 19 og 20 men nu sover han først mellem  kl. 20 og 21,  og vågner kl.  4:30. 

I  ferier og inden de fik den ide i dagplejen sov han fra 19 til 7 eller 20 til 7-8 og 1.5-2 timer til middag men nu bliver nattesøvnen kortere og kortere og hans middagslur bliver længere og længere. Og de kan ikke se det er et problem.  

jeg kan godt se at det er irriterende at han står op så tidligt, men tænk hvis hun tager ham op efter 1-1½time og han bare er monstertræt, fordi han jo faktisk har været oppe siden kl. 4:30.

kan han ikke blive lagt tidligere??

Anmeld

10. januar 2014

Fuglemor

Anonym skriver:

Hej Alle 

Hilsen 

Den fortvivlede mor 

Jeg er dagpleje og mine børn sover til de vågner.

de kloge hoveder siger at man ikke må vække børn og det er derfor de sover dårligt om natten. jeg havde et barn hos mig hvor jeg skulle vække hende efter nogle timer. for ellers ville hun ikke sove om aften. Jeg gjorde det en periode men unden ændring. Så prøvede jeg at lade hende sove men startede med ikke at sige noget og forældrene stoppede med at klage over hun ikke ville sove. Barnet fik simpelthen ikke et søvn hun trængte til.

men lige med hende lyder det altså også som om at hun hellere vil have pause end at vække børnene. Men det er kun en tanke. Men du får aldrig kontoret med på at barnet skal vækkes. De går nemlig heller ikke ind for det

Anmeld

10. januar 2014

Masig

Vi har samme problem her, han får også lov at sove 3-4 timer til middag i dagplejen, fordi de ikke må vække ham, og han vil så heller ikke sove om aftenen... Men tror ikke man kan gøre så meget....

Anmeld

10. januar 2014

tribk

Anonym skriver:

Det er da også alt for lidt søvn om natten. Jeg kan godt forstå han sover så længe til middag. Hvad sker der hvis du putter ham kl. 19? Vil han ikke sove? 

Hvis min søn kommer for sent i seng, så vågner han også alt for tidligt. Og derudover er han totalt overtræt når han kommer for sent i seng, og helt oppe at køre og kan slet ikke falde til ro. Så jeg er meget påpasselig med at passe hans sengetid, også selvom han har sovet en 3 timers middagslur.

I min søns dagpleje må de heller ikke vække børnene. Jeg synes det er så godt, at de har den regel, for børn skal sove alt det de kan! Selvfølgelig helst om natten, men er nattesøvnen ødelagt, skal man ikke også ødelægge dagssøvnen. De tager sgu skade af ikke at sove nok. Du må fokusere på at få nattesøvnen på plads, og så skal han nok sove mindre til middag.

Og det gør man ved at få ungen kørt træt ;-) Brug en eftermiddag udendørs og leg og løb og leg og brænd ALT krudtet af, mon han så ikke kan falde i søvn??

Anmeld

10. januar 2014

Happiness

De er heller ikke meget for at vække børnene i vuggestuerne Jeg er også en af dem der er imod det.

Børn sover det de har behov for. 

Har du overvejet at putte ham lidt tidligere? Tænker kl 18-18.30? For det kan godt lyde til at han indhenter søvnen om eftermiddagen i stedet for om natten.

Ved godt det lyder underligt, nu når han kan sove til kl 16 i dagplejen. Men du kan måske få vendt om på det ved at gøre sådan. Det kommer nok til at tage lidt tid, men måske det værd?

Anmeld

10. januar 2014

ano14316

Anonym skriver:

Hnmm... Måske er det ved at være tid til at han lærer der er noget der er sove tid og noget der er vågen tid... Vi har også sloges med det hen over sommeren..
Vi puttede i starten kl 20.30 så en dag havde jeg set forkert på uret og puttede ham 19.30 uden problemer og så læste min mor en artikel om at børn der blev puttet omkring kl 19 sov bedre om natten og så gjorde vi det, og det har gjort han sover bedre men også at han gerne vil stå op kl 5-5.30 men det får han simpelthen ikke lov til det er sovetid til kl 6.00.

Jeg er så enig i at man ikke bør vække ungerne og gør det praktisk taget aldrig..

Min erfaring er at man desværre bare må prøve sig lidt frem og samtidig ikke lave for store ændringer af gangen og holde det man gør i hverffald i 14 dage før man kan se om det er noget der virker..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.