Kan jeg gøre mere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.224 visninger
13 svar
20 synes godt om
10. januar 2014

Miss BananaHammock

Alexander på 1år har 40 i temperatur, men han drikker vand/æblejuice, spiser ok og har våde bleer. Han er dog meget meget ked af det og skal sidde/hænge på mig konstant.

Jeg ligger på sofaen med ham og lader ham sove på mig eller bare putte. Forsøger ikke at putte ham i barnevognen.

Udover at sørge for at han bliver afkølet, er der så andet man kan gøre? Bør man kontakte vagtlægen når temp er 40? Det startede igår formiddags og temp er ikke faldet siden da. :-(

Er selv sløj, så det er en hård omgang!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2014

ano14316

Miss BananaHammock skriver:

Alexander på 1år har 40 i temperatur, men han drikker vand/æblejuice, spiser ok og har våde bleer. Han er dog meget meget ked af det og skal sidde/hænge på mig konstant.

Jeg ligger på sofaen med ham og lader ham sove på mig eller bare putte. Forsøger ikke at putte ham i barnevognen.

Udover at sørge for at han bliver afkølet, er der så andet man kan gøre? Bør man kontakte vagtlægen når temp er 40? Det startede igår formiddags og temp er ikke faldet siden da. :-(

Jeg ville nok lige give lægevagten/1813 et kald fordi det har varet længe...

Kender du denne her side?http://www.sygeboern.dk/sygdom/feber

Der står alt om alm sygedomme og symptomer og hvad man skal gøre og hvornår man skal ringe til lægen.
Det er lægevagten der står bag så man kan regne med hvad der står...

Anmeld

10. januar 2014

mbbuch

Sikke noget med en lille syg en. Så længe der indtages væske, server kontakt og våde bleer så er 40-41 i feber hos børn helt normalt. Det er kroppens måde at kæmpe mod bakterierne og feber er ikke skadeligt. Ikke ment med du selvfølgelig ska kontakte lægen hvis du er utryk.... Men vil bare sige at feberen i sig selv ik er det farlige... God bedring hos jer

Anmeld

10. januar 2014

merethe

Profilbillede for merethe

Du skal kontakte lægen. Børn må ikke have så høj feber som din har uden at være tilset af en læge.

Der er en der længere nede har skrevet at det er normalt at børn har feber på 40/41 grader og at det ikke er skadeligt , det passer ikke.  

Ved feber på 41 grader er der fare for hjerneskade.  https://www.apoteket.dk/KropOgHelbred/Gravid%20og%20baby/Babys%20sygdomme/Feber%20hos%20b%C3%B8rn.aspx

Man bør kontakte en læge hvis et lille barn har over 39 grader i feber.

Anmeld

10. januar 2014

Laulund87

Altid kontakt lægen hvis feberen er 40 eller mere. Det kan sagtens være harmløst, men det skal tjekkes

Anmeld

10. januar 2014

MorDk

God bedring herfra! Ring til 1813 for en sikkerheds skyld.

Anmeld

10. januar 2014

B&J

MorDk skriver:

God bedring herfra! Ring til 1813 for en sikkerheds skyld.

sikke en omgang jeg ville nok lige ringe med et kald der kan jo være et eller andet ud over bare feber især når den er så høj men godt din lille mand drikker

Undskyld ts mit lille sidespring

nr 1813???? til vagtlægen er det nogle bestemte steder? fordi når jeg slår op under Nordjylland så er det, det samme nr

Anmeld

10. januar 2014

VIPpigen

B&J skriver:

sikke en omgang jeg ville nok lige ringe med et kald der kan jo være et eller andet ud over bare feber især når den er så høj men godt din lille mand drikker

Undskyld ts mit lille sidespring

nr 1813???? til vagtlægen er det nogle bestemte steder? fordi når jeg slår op under Nordjylland så er det, det samme nr

Det er region hovedstaden som har fået deres akut telefon, som lige pt er omdøbt til kaput telefonen fordi de fejler vidst...

Så os jyder, og fynboer bliver ikke ramt endnu

Anmeld

10. januar 2014

B&J

VIPpigen skriver:

Det er region hovedstaden som har fået deres akut telefon, som lige pt er omdøbt til kaput telefonen fordi de fejler vidst...

Så os jyder, og fynboer bliver ikke ramt endnu

så er det der for mange tak for dit svar

Anmeld

11. januar 2014

Miss BananaHammock

Tak for jeres svar!

Hen af aftenen faldt den til 39,5 og her til morgen er han næsten feberfri. Jeg ringede ikke til vagtlægen, da jeg kunne mærke at han "under feberen", var 100% tilstede. Spiste og drak og i små øjeblikke kunne vi smile og grine. Men den med 40 og om det er normalt eller ej, synes jeg godt nok der er delte meninger om på nettet.

Nu er det så bare manden og jeg der er ramt. Det bliver en skøn weekend

Lige et billede fra igår
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.