Følger af stormen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

974 visninger
11 svar
4 synes godt om
10. januar 2014

Lene Unik

Nu er det ved at være noget tid siden vi havde den sidste store storm. Vi var så uheldige af miste taget på garagen, eller det vil sige taget rev sig løs. Det er store metalplader der er skruet sammen, og hele taget som en stor plade gik løs. Det lå og klaprede gennem hele stormen, og rykkede sig 1/3 ud over siden af garagen, med dertilhørende hul ind for resten. 2 dage efter kom skadeservice og prøvede at gøre noget ved det, men de to mand der var der kunne hverken få taget af eller helt på igen. Så det blev sat midlertidigt fast og resten dækket af med plastik.

Det betyder at vi har måtte tømme alt i både garage og værksted, for der kommer meget vand ind. Forsikringsselskab og tømmer er kontaktet, og da der jo også lige var en lang juleferie, så mangler vi stadig at høre fra forsikringsselskabet der skal give tilladelse inden tømmeren kan gå i gang.

Jeg er ved at være noget utålmodig. Det var en rigtig ubehagelig oplevelse den dag det stormede, hvor så stor en tung metalplade potentielt kunne flyve af og ødelægge meget på sin vej. Den fare er der stadig, da det kun er løseligt sat fast igen. I går aftes ruskede det godt igen, så jeg håber virkelig snart der er besked fra forsikringen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2014

Troldemommi

Lene Unik skriver:

Nu er det ved at være noget tid siden vi havde den sidste store storm. Vi var så uheldige af miste taget på garagen, eller det vil sige taget rev sig løs. Det er store metalplader der er skruet sammen, og hele taget som en stor plade gik løs. Det lå og klaprede gennem hele stormen, og rykkede sig 1/3 ud over siden af garagen, med dertilhørende hul ind for resten. 2 dage efter kom skadeservice og prøvede at gøre noget ved det, men de to mand der var der kunne hverken få taget af eller helt på igen. Så det blev sat midlertidigt fast og resten dækket af med plastik.

Det betyder at vi har måtte tømme alt i både garage og værksted, for der kommer meget vand ind. Forsikringsselskab og tømmer er kontaktet, og da der jo også lige var en lang juleferie, så mangler vi stadig at høre fra forsikringsselskabet der skal give tilladelse inden tømmeren kan gå i gang.

Jeg er ved at være noget utålmodig. Det var en rigtig ubehagelig oplevelse den dag det stormede, hvor så stor en tung metalplade potentielt kunne flyve af og ødelægge meget på sin vej. Den fare er der stadig, da det kun er løseligt sat fast igen. I går aftes ruskede det godt igen, så jeg håber virkelig snart der er besked fra forsikringen.

så må vi da håbe de snart giver lyd fra sig.

jeg var også utryg under stormen, vi har meget høje træer stående tæt på vores hus og de er ikke ret tykke i stammen, men heldigvis blev de hvor de skulle 

Monica

Anmeld

10. januar 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes helt sikkert du ska tage fat i dem, og lige tjekke op på om de har glemt jer!! Vh stine

Anmeld

10. januar 2014

Lene Unik

Monica P skriver:

så må vi da håbe de snart giver lyd fra sig.

jeg var også utryg under stormen, vi har meget høje træer stående tæt på vores hus og de er ikke ret tykke i stammen, men heldigvis blev de hvor de skulle 

Monica

Vi har tidligere haft store træer i haven, og denne gang var vi meget glad for at de blev fældet for et par år siden. Det var virkelig voldsomt her.

Anmeld

10. januar 2014

Lene Unik

StineW79 skriver:

Syntes helt sikkert du ska tage fat i dem, og lige tjekke op på om de har glemt jer!! Vh stine

Jeg skrev til dem først på ugen hvor vi endelig havde fået et mere udspecificeret tilbud fra tømmeren. Tror jeg skriver for at høre om det er modtaget, og så lige for at gøre opmærksom på at vi stadig lever med risikoen for at skaden bliver meget større end den er lige nu. I aftes var jeg lige ved at tro at det lettede igen på et tidspunkt.

Anmeld

10. januar 2014

Troldemommi

Lene Unik skriver:

Vi har tidligere haft store træer i haven, og denne gang var vi meget glad for at de blev fældet for et par år siden. Det var virkelig voldsomt her.

Jeg ville ønske vi kunne fælde dem, men det går vist ikke, de er nemlig ikke vores 

Anmeld

10. januar 2014

Lene Unik

Monica P skriver:

Jeg ville ønske vi kunne fælde dem, men det går vist ikke, de er nemlig ikke vores 

Ja - så går det jo ikke. Lad os håbe at vi ikke får voldsom storm igen foreløbig.

Anmeld

16. januar 2014

Lene Unik

Så kom der endelig besked fra forsikringen at håndværkerne kan gå i gang - og de starter mandag.

Når taget er på kan vi få opgjort de indvendige skader.

Anmeld

9. februar 2014

Lene Unik

Og vi venter stadig. Først var der for meget sne, så fandt vi ud af at det hele ikke var med i tilbudet fra tømmeren, så nu venter vi igen på svar fra forsikringen. Utroligt.

Anmeld

28. marts 2014

Lene Unik

Endelig kan føljetonen afsluttes. I sidste uge blev tømrene færdige med at lave taget - skønt at få det afsluttet. Nu skal vi så bare have malet og sat reoler op, så kan vi få alle tingene flyttet ind igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.