Hvad spiser jeres barn til aften? (hjælp!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2014

Fine_007

tarkoflen skriver:

Jeg synes også det er svært det med at Thea skal have det samme som os... Hun bliver snart 9 måneder og får stadig mos med noget kød til, enten fisk, kylling eller hakkekød.

Så du er ikke alene om, at synes det er svært!

Tak, for svar. Hvor er jeg glad for, at jeg ikke er den eneste! Vi har præsenteret vores søn for vores mad længe nu, men det er ikke meget af det han får ned. Jeg håber det kommer i takt med et fuldt tandsæt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2014

Lukas&Liam<3

Jeg synes du skal fortsætte med at lave lidt mos til ham hvis han ikke vil spise jeres mad og har problemer med vægten. I kan jo starte med at give ham jeres og hvis du ikke synes han spiser nok, så giv ham lidt mos.

Anmeld

9. januar 2014

M &.I

Fine_007 skriver:

Hej de damer

Jeg mangler i den grad inspiration!

Føler, at jeg servere det samme for min søn stort set hver aften..
typisk en grov mos af forskellige grøntsager med f.eks. laks i.

Min kæreste og jeg har i periode forsøgt at servere præcis det samme for ham, som vi selv spiser til aften (selvfølgelig findelt og spise klart), men i de perioder spiser han stort set intet..

Min søn er 10 mdr og har indtil videre to tænder + to meget små stumper at gøre godt med

Så, ja... hvad spiser jeres unger på omkring samme alder til aften?

Og kan jeg forvente af én på 10 mdr, at han kan spise med på min og kærestens mad?

Tak

min søn kunne spise vores mad da han var 7 mdr han kunne ikke lide alle mos ..

Anmeld

9. januar 2014

MHB

Carl er 8 mdr og får næsten altid det samme som os. Jeg har dog grov mos af kartofler, broccoli og gulerødder og frikadeller i fryseren til de dage hvor vi får salat eller noget i den dur som han ikke kan spise! 

Anmeld

9. januar 2014

lineog4

Fine_007 skriver:

Tak, for svar. Puha, føler mig lidt som en "sølle" første gangs mor her, som stadig giver sin store søn mos
Min søn har aldrig været en stor-spiser, og der er har været en del udfordringer med at holde hans vægt oppe undervejs. Men alt tyder på, at jeg skal droppe bekymringerne og kæmpe lidt mere for at få ham med på vores mad.

Nej ikke sølle første gangs, bare en første gangs der er usikker.  Er man første gang for man vil jo kun de bedste for sit mirakel. Og tro mig intet barn tager skade af for meget grød min af for lidt kærlighed ;-) 

Lad ham bestemme farten, fortsæt med grød et stykke tid mens i giver noget fra jeres mad han selv kan putte i munden - de elsker fx ærter for så kan de øve pincetgreb, og pasta man selv kan gumle i osv....

Anmeld

9. januar 2014

Fine_007

Maria&Lukas skriver:

Jeg synes du skal fortsætte med at lave lidt mos til ham hvis han ikke vil spise jeres mad og har problemer med vægten. I kan jo starte med at give ham jeres og hvis du ikke synes han spiser nok, så giv ham lidt mos.

Ja, god idé - man vil jo så gerne have at ens barn spiser som en alders svarende, men man skal også acceptere, at alle børn er forskellige

Anmeld

9. januar 2014

Fine_007

lineog4 skriver:

Nej ikke sølle første gangs, bare en første gangs der er usikker.  Er man første gang for man vil jo kun de bedste for sit mirakel. Og tro mig intet barn tager skade af for meget grød min af for lidt kærlighed ;-) 

Lad ham bestemme farten, fortsæt med grød et stykke tid mens i giver noget fra jeres mad han selv kan putte i munden - de elsker fx ærter for så kan de øve pincetgreb, og pasta man selv kan gumle i osv....

Mange tak, for det gode råd

Anmeld

9. januar 2014

Fine_007

MHB skriver:

Carl er 8 mdr og får næsten altid det samme som os. Jeg har dog grov mos af kartofler, broccoli og gulerødder og frikadeller i fryseren til de dage hvor vi får salat eller noget i den dur som han ikke kan spise! 

Tak, for svar

Anmeld

9. januar 2014

Elbæk

Vores søn fik kartoffelmos med gulerødder med frikadeller i, i den alder, og kartoffelmos med gulerødder og kylling. 

Samt broccoli tærte, broccoli pandekager med kartoffelmos og kødboller. 

Samt lasagne, spagetti m. kødsovs og sådanne retter. 

Faktisk fik han ikke hvad vi spiste før han blev over 1 år, jeg ville være sikker på at han kunne tåle at få lidt salt og lidt krydderier først  

Anmeld

9. januar 2014

LilleSmølf

Uanset hvad vi selv spiser, får han også, og han spiser det hele med velbehag. Hvis det er noget "besværligt" mad som ris eller kartoffelmos, som kan være svært at tage med de små tykke hænder, får han også agurk, tomat, etc. ved siden af så han altid har noget at tage af.

Vi findeler ikke, han får bare store stykker han selv kan gnave i, og det hele er serveret i egen tallerken med egen ske. Han kan ikke helt styre den endnu men vil meget gerne, forsøger også, og forstår hvad den er til.

Det er kun meget salt mad vi holder ham fra. Så tager vi enten fra til ham før vi salter eller giver ham noget andet.

Han får ikke mos længere da det ikke var nogen stor success, ud over kartoffelmos når vi også gør.

Når han selv er "færdig" med at spise, hjælper vi til med enten ske eller i hånden (han vil af en eller anden grund hellere have fra min hånd af - skeen vil han selv styre) så han får lidt mere ned. Nogen dage spiser han rigtig meget, andre får han måske tre bidder ned, men sådan er det. Det er jo stadig et "forsøg" og så længe han spiser sin flaske bagefter er vi fint tilfredse.

Han er 7 måneder gammel og har ca. en halvanden tand

Følg dine instinkter, de er som regel on the spot. Og ja, herhjemme er vi også førstegangsforældre Der findes ingen dumme spørgsmål

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.