Hvad spiser jeres barn til aften? (hjælp!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.152 visninger
21 svar
1 synes godt om
9. januar 2014

Fine_007

Hej de damer

Jeg mangler i den grad inspiration!

Føler, at jeg servere det samme for min søn stort set hver aften..
typisk en grov mos af forskellige grøntsager med f.eks. laks i.

Min kæreste og jeg har i periode forsøgt at servere præcis det samme for ham, som vi selv spiser til aften (selvfølgelig findelt og spise klart), men i de perioder spiser han stort set intet..

Min søn er 10 mdr og har indtil videre to tænder + to meget små stumper at gøre godt med

Så, ja... hvad spiser jeres unger på omkring samme alder til aften?

Og kan jeg forvente af én på 10 mdr, at han kan spise med på min og kærestens mad?

Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2014

Lukas&Liam<3

Vores søn fik det samme som os da han var 10 måneder. Hvis vi F.eks fik karry puttede jeg ekstra mælk på hans, chili fik han dog ikke. Men lavede ikke mos der til ham længere kød skar jeg meget fint ud hvis ikke det var hakket

Anmeld

9. januar 2014

trinela

Hej.. Vores børn har altid fået det samme mad som os. Jeg synes der er noget rigtigt ved at alle sidder om det samme bord og får det samme. Der er jo mange nye smage at vende sig til og det kan man kun hvis man smager på dem. Spiser de så ikke så meget, så får de en rugbrød eller lignende lidt senere. 

Anmeld

9. januar 2014

lineog4

Da mine var 10 mnd fik de det samme som os, mos og grød var stoppet og de spiste gladeligt ris, pasta og kartofler skåret ud. De har så alle 3 haft vidt forskellig smag, hvor den ene nægtede kartofler og den anden nægtede kød feks. Men ja samme mad som os med mindre det var noget der ikke kom ned eller vi havde lyst til stærkt mad (og sådan er det stadig det er de dage de nyder at få risengrød eller pasta med kødsauce)

Anmeld

9. januar 2014

Clisolka

Isabella har siden hun var 9 mrd. fået det samme at spise som os  Der var hun stoppet med grød/mos og flaske 

Anmeld

9. januar 2014

tarkoflen

Jeg synes også det er svært det med at Thea skal have det samme som os... Hun bliver snart 9 måneder og får stadig mos med noget kød til, enten fisk, kylling eller hakkekød.

Så du er ikke alene om, at synes det er svært!

Anmeld

9. januar 2014

Lukas&Liam<3

Jeg synes også det var svært da han skulle ha mos med kød, synes også det blev det samme og samme.
Men det er da vildt nemt og dejligt når de begynder at spise det samme som os andre

Anmeld

9. januar 2014

Fine_007

Maria&Lukas skriver:

Vores søn fik det samme som os da han var 10 måneder. Hvis vi F.eks fik karry puttede jeg ekstra mælk på hans, chili fik han dog ikke. Men lavede ikke mos der til ham længere kød skar jeg meget fint ud hvis ikke det var hakket

Tak, for svar. Jeg må kaster mig ud i at være bedre til at få ham med på vores med

Anmeld

9. januar 2014

Fine_007

trinela skriver:

Hej.. Vores børn har altid fået det samme mad som os. Jeg synes der er noget rigtigt ved at alle sidder om det samme bord og får det samme. Der er jo mange nye smage at vende sig til og det kan man kun hvis man smager på dem. Spiser de så ikke så meget, så får de en rugbrød eller lignende lidt senere. 

Tak, for svar. Vi spiser også altid sammen, selvom vi ofte spiser noget forskelligt - det er sikkert også super vigtigt for hans motivation, nu jeg gerne vil have ham mere med på vores mad

Anmeld

9. januar 2014

Fine_007

lineog4 skriver:

Da mine var 10 mnd fik de det samme som os, mos og grød var stoppet og de spiste gladeligt ris, pasta og kartofler skåret ud. De har så alle 3 haft vidt forskellig smag, hvor den ene nægtede kartofler og den anden nægtede kød feks. Men ja samme mad som os med mindre det var noget der ikke kom ned eller vi havde lyst til stærkt mad (og sådan er det stadig det er de dage de nyder at få risengrød eller pasta med kødsauce)

Tak, for svar. Puha, føler mig lidt som en "sølle" første gangs mor her, som stadig giver sin store søn mos
Min søn har aldrig været en stor-spiser, og der er har været en del udfordringer med at holde hans vægt oppe undervejs. Men alt tyder på, at jeg skal droppe bekymringerne og kæmpe lidt mere for at få ham med på vores mad.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.