Når søskende skal dele værelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2014

Clisolka

Maria&Lukas skriver:

Synes bare der er mange bekymringer, storebror er jo stadig så lille

Det kan jeg så godt forstå Lukas gider slet ikke at ligge med os. I ferien tog vi ham ind for at putte, han kravlede bare rundt og ville ned og lege der er fart på.

Bella gider bestemt heller ikke at putte mere, og vil sove i hendes egen seng - så er det godt hendes lillebror er et hængetræ  Nu skal jeg bare have ham vendt til at sove alene i liften, så han kan overtage tremmesengen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2014

Lukas&Liam<3

millesofie skriver:

nu venter jeg jo nr to (en dreng og har en pige på 4)
min kæreste har så 2 børn også (en pige på 10 og en dreng på 6) 

vi har forberedt dem alle på at de kommer til at dele værelse når vi flytter 

de to store er selvfølgelige ikke særlig henrykte men det at de har tid til at vænne sig til det tror jeg hjælper meget 
for de har tid til at spørge hvordan det kommer til at være og om de må få en streg på gulvet osv ha ha skøre unger 
og vi har tid til at svare 

med de små eller min den lille har vi også sagt at hun kommer til at have værelse med lillebror 
og mor og far i starten 
og det finder hun sig fint i 

vi har valgt at gøre det omvendt hi hi 
altså vi rykker ud af værelset når babs skal på eget værelse 
sådan at de to børn er vant til rummet og er trygge 
vi skal så sove i stuen til den tid 

Altså så i skal dele værelse med din pige og den lille som er på vej helt fra start af?

Jeg tænker bare her at det er synd for storebror at lillebror vågner om natten og græder. Så vil først rykke dem sammen når lillebror ikke vågner om natten.

Så er det bare om vi skal dele værelse med lillebror al den tid eller om de skal have hver deres værelse og vi sover et par måneder i stuen.

Anmeld

9. januar 2014

millesofie

Maria&Lukas skriver:

Altså så i skal dele værelse med din pige og den lille som er på vej helt fra start af?

Jeg tænker bare her at det er synd for storebror at lillebror vågner om natten og græder. Så vil først rykke dem sammen når lillebror ikke vågner om natten.

Så er det bare om vi skal dele værelse med lillebror al den tid eller om de skal have hver deres værelse og vi sover et par måneder i stuen.

ja vi deler værelse i starten men min datter vågner flere gange om natten anyways 

og det er hendes ønske at vi alle ligger sammen i starten 

hun får sin egen seng derinde og det gør lillebror også 
hans skal bare stå op af vores 

Anmeld

9. januar 2014

Lukas&Liam<3

Babymor1013 skriver:

Bella gider bestemt heller ikke at putte mere, og vil sove i hendes egen seng - så er det godt hendes lillebror er et hængetræ  Nu skal jeg bare have ham vendt til at sove alene i liften, så han kan overtage tremmesengen 

Lukas har aldrig rigtig gide at putte /: når han er vågen er han vågen også skal der ske noget han har altid sovet i liften ved siden af vores seng medmindre jeg er faldet i søvn mens jeg har ammet

Anmeld

9. januar 2014

Lukas&Liam<3

millesofie skriver:

ja vi deler værelse i starten men min datter vågner flere gange om natten anyways 

og det er hendes ønske at vi alle ligger sammen i starten 

hun får sin egen seng derinde og det gør lillebror også 
hans skal bare stå op af vores 

Lukas sover om natten så det vil jeg helst ikke ødelægge

Tror bare vi flytter i stuen når det er. Så kan jeg også komme igang med at lave børneværelse det kribler virkelig i fingrene da vi heller ikke rigtig har gjort noget ud a Lukas værelse da jeg ikke gad hænge ting op når de skal have det store værelse når det er

Anmeld

9. januar 2014

Clisolka

Maria&Lukas skriver:

Lukas har aldrig rigtig gide at putte /: når han er vågen er han vågen også skal der ske noget han har altid sovet i liften ved siden af vores seng medmindre jeg er faldet i søvn mens jeg har ammet

Vi havde heller ikke problemer med at hun sov alene da hun var spæd, men ham her, det er vendt 180 grader 

Anmeld

9. januar 2014

Lukas&Liam<3

Babymor1013 skriver:

Vi havde heller ikke problemer med at hun sov alene da hun var spæd, men ham her, det er vendt 180 grader 

Jeg er godt nok spændt på det hele med den nye og nervøs

Anmeld

9. januar 2014

Clisolka

Maria&Lukas skriver:

Jeg er godt nok spændt på det hele med den nye og nervøs

Det kan jeg i hvert fald godt forstå - det bliver SÅ spændende 

Anmeld

9. januar 2014

Lunae

Maria&Lukas skriver:

Hvornår har i rykket den lille ind til den store?

Hvorfor på lige det tidspunkt?

Og hvordan gik det?

Herhjemme kom August ind til Camille da han var 5 mdr! Det fungerer fint og de var gode til at sove selvom den ene kan være ked af det!

Anmeld

9. januar 2014

Skouboe

Maria&Lukas skriver:

Nu har vi en 3. Værelses. vil bare helst ikke sove med lillebror i næsten 1 år hvis det er som med Lukas. Men kan jo heller ikke komme på værelse sammen hvis lillebror vågner om natten

Puha, snart kun 8 uger tilbage. Alle bekymringerne melder sig nu.

Den store lærer meget hurtigt at sove fra den lille. Mine piger deler værelse og de sover fra hinandens natteroderi. Det tog et par uger, og så var der ingen (bortset fra mig) der vågnede af brok om natten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.