Når søskende skal dele værelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

933 visninger
26 svar
2 synes godt om
9. januar 2014

Lukas&Liam<3

Hvornår har i rykket den lille ind til den store?

Hvorfor på lige det tidspunkt?

Og hvordan gik det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2014

Krussedulle

Maria&Lukas skriver:

Og hvordan gik det?

Vi rykkede vores sammen, efter at der ikke længere var nogen af dem, som vågnede om natten længere

Dog ikke før den mindste var ca 8-9 mdr
(han sov dog hele natten igennem siden han var 6 uger)

Anmeld

9. januar 2014

Lukas&Liam<3

Krussedulle skriver:

Vi rykkede vores sammen, efter at der ikke længere var nogen af dem, som vågnede om natten længere

Dog ikke før den mindste var ca 8-9 mdr
(han sov dog hele natten igennem siden han var 6 uger)

Det er også det jeg tænker.

Synes bare det er rigtig lang tid, den store sov "først" igennem da han var 10 måneder. Og da han sov inde ved os var der ingen af os der sov særlig godt. Han vågnede tit og jeg vågnede, far vågnede og Lukas vågnede oftere end da han kom på eget værelse.

Lillebror er godt nok ikke født endnu, men tænker om vi måske skal rykke i stuen for et par måneder

Anmeld

9. januar 2014

lycly

Maria&Lukas skriver:

Og hvordan gik det?

Vi har lige rykket lillebror ind her da han blev 8 mdr. Ville egentlig have gjort det før, men han vågnede 3-4 gange om natten og så var det bare nemmere at have ham lige ved siden af

Anmeld

9. januar 2014

Lukas&Liam<3

LuLy skriver:

Vi har lige rykket lillebror ind her da han blev 8 mdr. Ville egentlig have gjort det før, men han vågnede 3-4 gange om natten og så var det bare nemmere at have ham lige ved siden af

Vågner han ikke om natten længere?

Anmeld

9. januar 2014

Clisolka

Maria&Lukas skriver:

Det er også det jeg tænker.

Synes bare det er rigtig lang tid, den store sov "først" igennem da han var 10 måneder. Og da han sov inde ved os var der ingen af os der sov særlig godt. Han vågnede tit og jeg vågnede, far vågnede og Lukas vågnede oftere end da han kom på eget værelse.

Lillebror er godt nok ikke født endnu, men tænker om vi måske skal rykke i stuen for et par måneder

Vi rykkede i stuen da Oliver blev født 

Vi bor kun i en 2 vær., så Bella overtog vores soveværelse og vi rykkede så i stuen. Det har været en perfekt løsning idet Oliver har haft maaaange maveproblemer og skrigeture. 

Når han begynder at sove lidt bedre, så er det meningen at han skal dele værelse med Bella 

Anmeld

9. januar 2014

Lukas&Liam<3

Babymor1013 skriver:

Vi rykkede i stuen da Oliver blev født 

Vi bor kun i en 2 vær., så Bella overtog vores soveværelse og vi rykkede så i stuen. Det har været en perfekt løsning idet Oliver har haft maaaange maveproblemer og skrigeture. 

Når han begynder at sove lidt bedre, så er det meningen at han skal dele værelse med Bella 

Nu har vi en 3. Værelses. vil bare helst ikke sove med lillebror i næsten 1 år hvis det er som med Lukas. Men kan jo heller ikke komme på værelse sammen hvis lillebror vågner om natten

Puha, snart kun 8 uger tilbage. Alle bekymringerne melder sig nu.

Anmeld

9. januar 2014

Clisolka

Maria&Lukas skriver:

Nu har vi en 3. Værelses. vil bare helst ikke sove med lillebror i næsten 1 år hvis det er som med Lukas. Men kan jo heller ikke komme på værelse sammen hvis lillebror vågner om natten

Puha, snart kun 8 uger tilbage. Alle bekymringerne melder sig nu.

Jaaah det er snart - og ved du hvad, det hele skal nok gå 

Jeg glæder mig til kun at dele seng med kæresten igen 

Anmeld

9. januar 2014

millesofie

Maria&Lukas skriver:

Og hvordan gik det?

nu venter jeg jo nr to (en dreng og har en pige på 4)
min kæreste har så 2 børn også (en pige på 10 og en dreng på 6) 

vi har forberedt dem alle på at de kommer til at dele værelse når vi flytter 

de to store er selvfølgelige ikke særlig henrykte men det at de har tid til at vænne sig til det tror jeg hjælper meget 
for de har tid til at spørge hvordan det kommer til at være og om de må få en streg på gulvet osv ha ha skøre unger 
og vi har tid til at svare 

med de små eller min den lille har vi også sagt at hun kommer til at have værelse med lillebror 
og mor og far i starten 
og det finder hun sig fint i 

vi har valgt at gøre det omvendt hi hi 
altså vi rykker ud af værelset når babs skal på eget værelse 
sådan at de to børn er vant til rummet og er trygge 
vi skal så sove i stuen til den tid 

Anmeld

9. januar 2014

Lukas&Liam<3

Babymor1013 skriver:

Jaaah det er snart - og ved du hvad, det hele skal nok gå 

Jeg glæder mig til kun at dele seng med kæresten igen 

Synes bare der er mange bekymringer, storebror er jo stadig så lille

Det kan jeg så godt forstå Lukas gider slet ikke at ligge med os. I ferien tog vi ham ind for at putte, han kravlede bare rundt og ville ned og lege der er fart på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.