1 lur for lidt og 2 for meget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2014

Lukas&Liam<3

Lullaby skriver:

Haha tak. 

Du skal bare være glad for jeg næsten har spist en hel mazerin tærte
Ellers var jeg nok blevet lidt ked af at se kage

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2014

Kay

Maria&Lukas skriver:

Han har jo sovet fra 14.20 og lå vågen i vognen da jeg hentede ham kl 15. Så han har jo fået en lille nap og det er åbenbart for meget til han vil sove nu.

Er det bedre at gøre som jeg har skrevet også bare putte når han engang bliver træt også vække ham imorgen?

jeg skrev også at vi først puttede elna kl 20  for hun var ik træt før...

men ja der er sådan nogle dumme mellem punkter hvor 2 lure er for meget men en virker som værende for lidt...

da vi skulle gå fra 2 (hvor den ene var den omtalte powenap kl. 16)

spiste vi aftensmad kl ca 17 og hun blev puttet kl 18-18.30 ca.

vi rykkede det så stille og roligt med 5. min om dagen til det blev normat igen... 

Anmeld

8. januar 2014

Muffinmus

Altså, min er jo 20 mdr nu, men hun sover kun en lur generelt...er hun meget træt, får hun lige en morgenlur på 30 min.

nu ved jeg ikke hvor længe morgenluren er, men nogle kan nøjes med 30 min F.eks fra 9-9.30 eller noget i den stil, alt efter hvornår de står op.

Står de op kl sekS er det måske lidt tidligere den skal lægges. Og så skal morgenluren jo være kort...i den alder skal de jo ikke sove 2 timer om morgenen, der skal de lige have en kort pause og så kan de klare den til frokost hvor de så ofte tager den længste lur..om den så er 1 time eller 3 afhænger af søvnbehovet. Men hvert barn er forskelligt og søvnen skal måske justeres lidt ind efter behov

Anmeld

8. januar 2014

Kay

Maria&Lukas skriver:

Men skal han så sove 1 eller 2 gange? Problemet er nemlig at hvis de strækker ham så sover han kun 1-1,5 time til middag. Og det er jo ikke meget.

det skal nok udligne sig efter en uges tid... han skal lige vende sig til det  

Anmeld

8. januar 2014

Lukas&Liam<3

Kay skriver:

jeg skrev også at vi først puttede elna kl 20  for hun var ik træt før...

men ja der er sådan nogle dumme mellem punkter hvor 2 lure er for meget men en virker som værende for lidt...

da vi skulle gå fra 2 (hvor den ene var den omtalte powenap kl. 16)

spiste vi aftensmad kl ca 17 og hun blev puttet kl 18-18.30 ca.

vi rykkede det så stille og roligt med 5. min om dagen til det blev normat igen... 

Men han er ikke træt endnu og det er jo længe siden han sov
Må bare følge ham, går heldigvis hjemme så vi skal bare være i vs inden 9

Anmeld

8. januar 2014

Lukas&Liam<3

MariaE skriver:

Altså, min er jo 20 mdr nu, men hun sover kun en lur generelt...er hun meget træt, får hun lige en morgenlur på 30 min.

nu ved jeg ikke hvor længe morgenluren er, men nogle kan nøjes med 30 min F.eks fra 9-9.30 eller noget i den stil, alt efter hvornår de står op.

Står de op kl sekS er det måske lidt tidligere den skal lægges. Og så skal morgenluren jo være kort...i den alder skal de jo ikke sove 2 timer om morgenen, der skal de lige have en kort pause og så kan de klare den til frokost hvor de så ofte tager den længste lur..om den så er 1 time eller 3 afhænger af søvnbehovet. Men hvert barn er forskelligt og søvnen skal måske justeres lidt ind efter behov

Morgenluren er meget sen da vi først plejer at stå op kl 8 så luren er meget tæt på frokost

Anmeld

8. januar 2014

Kay

Maria&Lukas skriver:

Men han er ikke træt endnu og det er jo længe siden han sov
Må bare følge ham, går heldigvis hjemme så vi skal bare være i vs inden 9

jeg ville give det et forsøg i 2 ugers tid med en lur... og se om den lur ikke blev længere... og så putte tidligt... hvad tid vækker du ham normalt om morgenen eller hvad tid vågner han?? 

Anmeld

8. januar 2014

Lukas&Liam<3

Kay skriver:

jeg ville give det et forsøg i 2 ugers tid med en lur... og se om den lur ikke blev længere... og så putte tidligt... hvad tid vækker du ham normalt om morgenen eller hvad tid vågner han?? 

Imorges vågnede han kl 7, men det var han også kommet i seng kl 18.

Synes det er lidt svært da han her i ferien er blevet skubbet lidt til at komme i seng kl 20-20.30 og der er han først vågnet ved 9-9.30 tiden. Og der har han kun sovet 1 gang, men der sker jo heller ikke så meget som i vs.

Så han sover nok 13 timer om natten, ligemeget hvad tid han kommer i seng.

Anmeld

8. januar 2014

Muffinmus

Maria&Lukas skriver:

Morgenluren er meget sen da vi først plejer at stå op kl 8 så luren er meget tæt på frokost

Ok, så er det nok der det går galt for jer.... Mange vørn står kop mellem 6-7 og der kommer så en mere naturlig rytme med lure...når formiddagsluren skubbes så anet, er det nemt at lave rod i det. Så evt prøve at stå før op og, så vil i garanteret have meget nemmer nemmere ved at finde sensitive rytme for hans alder...men det kræver naturligvis man selv står op...

Anmeld

8. januar 2014

Kay

Maria&Lukas skriver:

Imorges vågnede han kl 7, men det var han også kommet i seng kl 18.

Synes det er lidt svært da han her i ferien er blevet skubbet lidt til at komme i seng kl 20-20.30 og der er han først vågnet ved 9-9.30 tiden. Og der har han kun sovet 1 gang, men der sker jo heller ikke så meget som i vs.

Så han sover nok 13 timer om natten, ligemeget hvad tid han kommer i seng.

så ville jeg hvis jeg var dig lade dem putte ham 1 gang, og så putte ham tidligt om aftenen og så stille og roligt skubbe hans putte tidspunkt men vække ham ikke senere end 8 om morgenen... så skulle hans lur forhåbentlig efter 1-2 uger være længere end 1½ time 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.