1 lur for lidt og 2 for meget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

775 visninger
20 svar
2 synes godt om
8. januar 2014

Lukas&Liam<3

Ved ikke helt hvad jeg skal gøre.
Lukas fylder snart 1 år og går i vs. Han sover normalt 12 timer om natten.

I vs har de før prøvet at strække ham så han sover med de andre efter frokost, hvilket fungerer rigtig godt dernede. Men når han så kommer hjem er det et helved. Kl 16-16.30 er han helt ødelagt af træthed. Han vil ikke ha mad 17.30 fordi han er for træt og kommer så i seng derefter omkring kl 18 og sover så til kl 7.

Nu har vi så prøvet at de ikke strækker ham i vs og sover formiddag og eftermiddag, så da jeg hentede ham i dag kl 15 var han lige vågnet. Men nu er han bare ikke til at få til at sove og er frisk. Han var blevet puttet 14.20 og lå vågen i barnevognen da jeg kom kl 15. Så han har måske sovet 30 min.

Hvad gør jeg for at få det hele til at passe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2014

Kay

da elna nåede der til puttede vi hende ca kl 16 og lod hende sove ca. 30 min. og så puttede vi hende kl 8 og hun sov til kl 7 dagen efter...

ved ik om det var en mulighed med sådan en lille powernap? 

Anmeld

8. januar 2014

Lullaby

Hos os sover Zarina fra 9-9.20 og så igen til middag. Så er hun natklar igen kl. 19-20. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

8. januar 2014

Muffinmus

Giver det tid...ofte tager det måske en uge at ændre rytmen hos børnen, så der skal nok flere dage til oven i før i får et reelt billede af hans søvnmønster med den anden måde han skal sove på

Anmeld

8. januar 2014

Lullaby

Haha, Hvor kom de billeder fra? :-) 

Anmeld

8. januar 2014

Lukas&Liam<3

Kay skriver:

da elna nåede der til puttede vi hende ca kl 16 og lod hende sove ca. 30 min. og så puttede vi hende kl 8 og hun sov til kl 7 dagen efter...

ved ik om det var en mulighed med sådan en lille powernap? 

Han har jo sovet fra 14.20 og lå vågen i vognen da jeg hentede ham kl 15. Så han har jo fået en lille nap og det er åbenbart for meget til han vil sove nu.

Er det bedre at gøre som jeg har skrevet også bare putte når han engang bliver træt også vække ham imorgen?

Anmeld

8. januar 2014

Lukas&Liam<3

MariaE skriver:

Giver det tid...ofte tager det måske en uge at ændre rytmen hos børnen, så der skal nok flere dage til oven i før i får et reelt billede af hans søvnmønster med den anden måde han skal sove på

Men skal han så sove 1 eller 2 gange? Problemet er nemlig at hvis de strækker ham så sover han kun 1-1,5 time til middag. Og det er jo ikke meget.

Anmeld

8. januar 2014

Lukas&Liam<3

Lullaby skriver:

Haha, Hvor kom de billeder fra? :-) 

Det ved jeg ikke men lækkert ser det ud

Anmeld

8. januar 2014

Lullaby

Maria&Lukas skriver:

Det ved jeg ikke men lækkert ser det ud

Haha tak. 

Anmeld

8. januar 2014

Lukas&Liam<3

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.