Hvad gør man når han ikke spiser i vuggestuen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2014

Moster Lagkage

Wampires skriver:

Han er kun 2 år, så den forståelse har han ikke endnu... Og vil lige sige at det med at nægte mad kan give store konsekvenser når de bliver voksne... Har selv store problemer med mad,og fik altid af vide jeg bare kunne have spist da der var mad, men det er svært når der ikke er noget, eller det der er gør en dårlig...

Og hvis han ikke får noget bliver han så træt at han ikke kan overskue at spise når der er mad...

Syntes heller ikke om at nægte børn mad. Men vælg hvad du giver ham, nøjes måske med frugt og grønt, nødder osv mellem de faste måltider, dette er også god mod hans forstoppelse. Men hold fast i at spise sammen til måltiderne, da han jo skal have lært, når han bliver ældre, at spise til måltiderne. Dog syntes jeg altid at et mellemmåltid er fint hvis man er sulten, det gør vi voksne jo også selv. Noget andet er at man ikke skal lære dem at ignorere deres sultfølelse, hvis man siger du får mad om to timer, så fortrænger de deres sult, og er så måske ikke sulten når de kommer frem til måltider.
Sultfølelsen er enorm vigtig at lytte til, da de jo skal lære kroppens signaler at kende, så de får det de har behov for, og så heller ikke mere.
Blot min mening, brug det hvis du kan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2014

Mamalou

Jeg synes heller ikke du skal nægte ham mad. Giv ham mad når han er sulten og sørg for at det er sund mad.

Vh. Louise

Anmeld

6. januar 2014

B&J

jeg vil give ham den rugbrød når han kommer hjem, kan du ikke lave noget han elsker inden han skal i seng igen? så han får lidt mere?

Anmeld

6. januar 2014

M &.I

Wampires skriver:

Ja, det er min problemstilling. For hvis han spiser lige når han er kommet hjem er det for tidligt til at det holder ham mæt hele natten.

Men vil heller ikke sige nej når han står og tigger om et stykke rugbrød.

Han er småtspisende i forvejen og rigtig tynd og spinkel, og har tendens til forstoppelse.

Så hvad ville I gøre?

jeg snes du skal give dit barn noget at spise også før han sover ... 

Anmeld

6. januar 2014

lineog4

Når min unger kommer er der hver dag en skål med gulerødder, agurker, rosiner, nødder, et knækbrød, frugt eller en smoothie - hvad det er varierer. det gør stemningen her hjemme noget hyggeligere end til der kommer aftensmad. Men det er sjældent de får decideret mad for vil jo gerne de gemmer lidt appetit til aftensmaden  men de skal have lidt at køre på og så behøver jeg ikke stresse med aftensmaden. 

En lille mave kan slet have mad til så mange timer i træk uden mad. Synes du skal servere noget for ham, men måske ikke fylde maven med rugbrød, men i stedet måske en figenstang, gulerødder osv godt for maven og giver en mæthedsfølelse uden at ligge tungt.

Jeg ville aldrig nægte mit barn mad så hellere skyde aftensmaden en time.

Anmeld

7. januar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Normalt ville han heller ikke få rugbrød, men når drengen siger han er sulten og ikke har lyst til andet end rugbrød så får han altså rugbrød..

så spiste han bare det mindre til aftensmad og det var fint nok..

Han har sovet godt i nat i forhold til nogle af de dage hvor han spiser i vuggestuen og så ikke rigtig vil have noget herhjemme...

Vil også lige sige at jeg ALDRIG ville nægte ham hverken mad eller noget at drikke hvis han beder om det...

er selv opdraget med kun at få mad ved måltiderne men det var bare ikke altid at der var nok til jeg blev mæt...

Anmeld

7. januar 2014

L&V

Wampires skriver:

Ja, det er min problemstilling. For hvis han spiser lige når han er kommet hjem er det for tidligt til at det holder ham mæt hele natten.

Men vil heller ikke sige nej når han står og tigger om et stykke rugbrød.

Han er småtspisende i forvejen og rigtig tynd og spinkel, og har tendens til forstoppelse.

Så hvad ville I gøre?

Jeg ville bare gi ham mad når han beder om det.. Jeg har selv et yderst smådtspisende barn og hun får lov til at spise når hun er sulten for hvis man begynder at sige nej til sådan nogle børn ka det bare resultere i de slet ik spiser. Også har vi altid snacks stående som hun ka spise af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.