Wampires skriver:
Han er kun 2 år, så den forståelse har han ikke endnu... Og vil lige sige at det med at nægte mad kan give store konsekvenser når de bliver voksne... Har selv store problemer med mad,og fik altid af vide jeg bare kunne have spist da der var mad, men det er svært når der ikke er noget, eller det der er gør en dårlig...
Og hvis han ikke får noget bliver han så træt at han ikke kan overskue at spise når der er mad...
Syntes heller ikke om at nægte børn mad. Men vælg hvad du giver ham, nøjes måske med frugt og grønt, nødder osv mellem de faste måltider, dette er også god mod hans forstoppelse. Men hold fast i at spise sammen til måltiderne, da han jo skal have lært, når han bliver ældre, at spise til måltiderne. Dog syntes jeg altid at et mellemmåltid er fint hvis man er sulten, det gør vi voksne jo også selv. Noget andet er at man ikke skal lære dem at ignorere deres sultfølelse, hvis man siger du får mad om to timer, så fortrænger de deres sult, og er så måske ikke sulten når de kommer frem til måltider.
Sultfølelsen er enorm vigtig at lytte til, da de jo skal lære kroppens signaler at kende, så de får det de har behov for, og så heller ikke mere.
Blot min mening, brug det hvis du kan
Anmeld