Hvad gør man når han ikke spiser i vuggestuen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.439 visninger
16 svar
9 synes godt om
6. januar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Ja, det er min problemstilling. For hvis han spiser lige når han er kommet hjem er det for tidligt til at det holder ham mæt hele natten.

Men vil heller ikke sige nej når han står og tigger om et stykke rugbrød.

Han er småtspisende i forvejen og rigtig tynd og spinkel, og har tendens til forstoppelse.

Så hvad ville I gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2014

hesøth

Wampires skriver:

Ja, det er min problemstilling. For hvis han spiser lige når han er kommet hjem er det for tidligt til at det holder ham mæt hele natten.

Han er småtspisende i forvejen og rigtig tynd og spinkel, og har tendens til forstoppelse.

Så hvad ville I gøre?

Giv ham en rugbrød, når han er sulten!

Anmeld

6. januar 2014

M &.I

mit barn spiser ikke rigtigt godt herhjemme, når vi er ud spiser han meget.   om aften før sengetid giver jeg lidt gryd med varm mælk og lille yougurt børste tænder drikke vand og sove. 

Anmeld

6. januar 2014

TNBC

Wampires skriver:

Så hvad ville I gøre?

Give ham mad når han er sulten.. og så tilbyd ham igen før han går i seng.

Anmeld

6. januar 2014

M &.I

giv ham rugbrød frugt bare han spiser noget ... giv ham lidt af gang ..

Anmeld

6. januar 2014

MorTil4<3

Wampires skriver:

Så hvad ville I gøre?

havde samme problem med min meget småtspisende dreng

men her måtte vi alså gå den anden vej for at stoppe problemet og sige nej

jeg ved at når vi henter ham omkring kl 15 har de næsten lige fået frugt
og så er der alså ikke mere mad før kl 18 præcis
har vi fået at vide ved afhentning at han ikke har spist så meget er vi klar over at der kan komme lidt ballade når vi kommer hjem, og så er vi forberedte, og forklare ham så godt muligt at han bare kunne ha spist da han fik . .

kommer han hjem og tigger får han at vide at der ikke er mad endnu og han må vente
han kan engang imellem blive hys, men det duer bare ikke at han spiser sig mæt i jeg ved ikke hvad før aftensmad
og når han har fået aftensmad så er det jo sengetid max en time senere vi er færdige, så han når ikke at blive sulten igen

de i gør ved at give ham hver gang han tigger er en ond cirkel som kan være svært igen at komme ud af
så man må være mere stædig end barnet selv

jeg ved det er hårdt og man kan få det skidt! MEN ens mave vænner sig meget hurtigt til faste spisetider og derved vækker man lysten bedre . .

vi har nu efter en lang kamp drenge der ved at der ikke længere er mad når man kommer hjem, men der er mad når jeg siger så der mad og sætter det på bordet
men til gengæld sværmer de også om benene på en den sidste halve time, for så er maven ved at være der hvor de er sultne og så skal det nok blive en suces og skal nok spise mere og mere

Anmeld

6. januar 2014

Wampires

Han har lige fortæret 1.5 skive rugbrød i løbet af 15 min. Han spiser normalt langsomt... Var nemt at se og mærke på ham at han ikke har spist i løbet af dagen..

Anmeld

6. januar 2014

Wampires

har vi fået at vide ved afhentning at han ikke har spist så meget er vi klar over at der kan komme lidt ballade når vi kommer hjem, og så er vi forberedte, og forklare ham så godt muligt at han bare kunne ha spist da han fik . .

kommer han hjem og tigger får han at vide at der ikke er mad endnu og han må vente
han kan engang imellem blive hys, men det duer bare ikke at han spiser sig mæt i jeg ved ikke hvad før aftensmad
og når han har fået aftensmad så er det jo sengetid max en time senere vi er færdige, så han når ikke at blive sulten igen

de i gør ved at give ham hver gang han tigger er en ond cirkel som kan være svært igen at komme ud af

jeg ved det er hårdt og man kan få det skidt! MEN ens mave vænner sig meget hurtigt til faste spisetider og derved vækker man lysten bedre . .

vi har nu efter en lang kamp drenge der ved at der ikke længere er mad når man kommer hjem, men der er mad når jeg siger så der mad og sætter det på bordet
men til gengæld sværmer de også om benene på en den sidste halve time, for så er maven ved at være der hvor de er sultne og så skal det nok blive en suces og skal nok spise mere og mere

Han er kun 2 år, så den forståelse har han ikke endnu... Og vil lige sige at det med at nægte mad kan give store konsekvenser når de bliver voksne... Har selv store problemer med mad,og fik altid af vide jeg bare kunne have spist da der var mad, men det er svært når der ikke er noget, eller det der er gør en dårlig...

Og hvis han ikke får noget bliver han så træt at han ikke kan overskue at spise når der er mad...

Anmeld

6. januar 2014

M &.I

( MilleMus1988).  du lyder lidt hårdt, jeg kan ikke forstille mig at fra kl 15 til 18 han ikke spiser noget og venter til aftens mad... der er andre børn som ikke spiser meget, og synes man må give lidt mad. kan ikke forstille at sige nej til mit barn når han ber om mad. hvis jeg vidst han ikke rigtigt spist noget... frugt et stykke rugbrød skader jo ikke. 

Anmeld

6. januar 2014

TNBC

MilleMus1988 skriver:

Jeg vil ikke nægte et barn mad, hvis jeg ved at det ikke har spist meget i løbet af dagen.
Så fordi barnet ikke er sulten kl.14, må det ikke få noget at spise indtil aftensmad??

Den logik kan jeg slet ikke se. Jeg synes det er synd..
jeg spiser da også når jeg er sulten.. men der skal Være plads til aftensmaden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.