Hvorfor finder i jer i det..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2014

Clisolka

kejoh54 skriver:

Jeg mødte min rigtig dejlige super nye kæreste for 5 måneder siden og en aften ligger vi og snakker om vores x'er... Hun fortæller mig at X ikke behandlede hende særlig pænt, han var altid skide sur, og snerrede og bed af hende, alt foregik på hans præmisser og gjorde de ikke det så gik han bare eller truede med at gå fra hende.

Dagen efter snakker jeg med min bedste veninde om lige netop det emne, og hun fortæller at hendes X sørgede for at flytte så langt ud på landet at hende og hendes søn ikke kunne komme nogen steder. Han var efter hende tit og kaldte hende grimme ting, indtil en aften hvor jeg hentede hende derude fra og havde dem boende i min lejlighed i 10 dage.

Dagen efter igen, ny veninde, snakker med hendes børns far som tilsyneladende mener at hun ikke er kompetent nok til at passe på sine børn i stormen, og desuden så skal hun aldrig nogensinde hyrer en barnepige uden hans samtykke for det var hun da komplet uegnet til.

Og jeg kan blive ved med oplevelse fra mit job som bartender på hvordan mænd er efter deres koner hele tiden.

Hvorfor fanden finder i jer i det? Der er et helt land fyldt af mænd der er villige til at gøre alt for jer, vi er måske ikke de smukkeste fyre, eller de smarteste, men hvad vil i helst have?

Det kan gå begge veje - ikke kun fyrene 

Men som andre skriver, så tror jeg bestemt også det er noget med selvtilliden at gøre, og trygheden! (du ved hvad du har, men ikke hvad du får)

Jeg har været i 2 voldelige forhold, hvoraf jeg var sammen med den første i 5 år. Der var heldigvis ingen børn indblandet i de 2 forhold  Det første forhold var netop som du beskriver, jeg blev kaldt l*der, fed, grim og "jeg smutter fra dig, hvis du ikke gør dit og dat" og andre ting - og jeg fandt mig i det, for jeg var forelsket til op over begge ører. Jeg var så ung dengang, så jeg vidste ikke der fandtes andre "fisk" i havet som kunne behandle mig bedre  Da først jeg gik fra forholdet, der fandt jeg egentlig ud af, hvor mange veninder jeg havde mistet på de 5 år  Jeg begyndte at leve, rent ud sagt! 

Den anden fyr var psykisk jaloux. Han prøvede at lukke mig inde, men den gik ikke - der var jeg allerede for selvstændig  Det endte med et polititilhold efter jeg forstuvede halebenet.... 

Nu bliver jeg behandlet som en prinsesse til op over begge ører  Jeg er aldrig nogensinde blevet behandlet så godt, som jeg bliver nu. Vi har til maj været sammen i 6 år, og har nu fået vores skønne børn. Den dag i dag er jeg glad for, at jeg kom væk fra de 2 andre, for jeg kunne ikke forestille mig at leve med dem. Måske de har ændret sig med tiden (hvilket jeg håber), men de har sat så mange spor i mig, så jeg aldrig nogensinde vil se deres ansigter igen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2014

RosSofi

Nu læste jeg ikke alle indlæggene, men jeg tænker, at det i høj grad har noget med ens selvtillid og behov at gøre, inden man møder den slags mænd.

Så er der nok også det med, at ingen mænd starter med at opføre sig så dominerende, faktisk er nogen af dem nok tvært imod ualmindelig galante og romantiske og svinger desværre mellem begge sider. Så når kvinden er indfanget af hans net, sørger den mere romantiske side for at hun bliver og måske til sidst gør hun det på grund af nedbrudt selvtillid.

Og så er der vel det med personlighedsmønstre, det er som regel noget i en selv, der gør, at man fascineres af dem man fascineres af.

Anmeld

6. januar 2014

kejoh54

Tak for alle de mange gode svar... Det frustrere mig bare virkelig som fyr at andre fyre er sådan... Jeg bliver så rystet over at høre at nogle mænd er sådan overfor deres kæreste og jeg skammer mig lidt på mit eget køns vegne.

Som der er en der skriver kan det også gå begge veje, det kender jeg personligt til da jeg også har været i et forhold hvor jeg endte med at blive nedbrudt så meget at jeg intet kunne... Der skulle så en god ven og hans kæreste til at få mig til at indse hvor elendigt det hele var, også flyttede jeg. Tog min søn under armen og havde en ny lejlighed inden for 24 timer.

Men hvorfor skal mennesker være så onde mod hinanden nogen gange. Det er en naturlig del af vores sind at vi gerne vil kontrollere og have styr på tingene, men det er også en del af os at være kærlige og passe på dem vi elsker.

Anmeld

6. januar 2014

RosSofi

kejoh54 skriver:

Tak for alle de mange gode svar... Det frustrere mig bare virkelig som fyr at andre fyre er sådan... Jeg bliver så rystet over at høre at nogle mænd er sådan overfor deres kæreste og jeg skammer mig lidt på mit eget køns vegne.

Som der er en der skriver kan det også gå begge veje, det kender jeg personligt til da jeg også har været i et forhold hvor jeg endte med at blive nedbrudt så meget at jeg intet kunne... Der skulle så en god ven og hans kæreste til at få mig til at indse hvor elendigt det hele var, også flyttede jeg. Tog min søn under armen og havde en ny lejlighed inden for 24 timer.

Men hvorfor skal mennesker være så onde mod hinanden nogen gange. Det er en naturlig del af vores sind at vi gerne vil kontrollere og have styr på tingene, men det er også en del af os at være kærlige og passe på dem vi elsker.

Tror du ikke det kan handle om at de mænd eller kvinder måske ikke selv har fået så meget kærlighed og omsorg og de sider af deres personlighed derfor ikke lige frem er kultiverede eller hvad man nu kalder det.

Altså de kan ikke finde ud af at give det, fordi de ikke har fået det selv, måske har de lært at man skal kontrollere, underkue og den slags, og deres ofre er måske bare så desperate efter kærlighed eller tryghed, at de heller ikke ved hvad rigtig kærlighed er og bare tager det de tror er det eneste de kan få?

Anmeld

6. januar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg har også selv været i et dårligt forhold...

idag når jeg ser tilbage kan jeg se hvor meget mit forhold lignede det jeg voksede op og så min biologiske mor have...

psykisk vold og skænderier var dagligdag..

Da han valgte at gå fra mig (måske fordi jeg begyndte at råbe for meget tilbage) var min første reaktion at skrive til min eneste (ud af omkring 20) veninde der stadig ville mig at de der piller ude på hylden så meget inviterende ud... Hun ringede og fik snakket mig fra det ellers havde jeg ikke siddet her i dag...

Så langt ud var jeg kommet til trods for det ikke kun var ham der var modbydelig.. jeg kan se idag at jeg bestemt heller ikke var særlig sød mod ham...

Anmeld

6. januar 2014

Camilla <3

Loa skriver:

Er helt enig.

Læser tit de indlæg herinde hvor folk skriver om hvor elendigt deres partner behandler dem og jeg undres.

Men ja måske skal man have stået i det før man kan udtale sig.
Jeg ved bare at jeg i hvert fald aldrig selv ville finde mig i det, og kan slet ikke forestille mig at være sammen med en som behandlede mig som skidt....

Man skal uden tvivl ha' prøvet det, for at kunne forstå det.

Jeg har også altid sagt til mig selv, at jeg ikke ville finde mig i det, og det gjorde jeg heller ikke i starten. Men efter vi flyttede sammen, så fandt jeg ud af, at det var mere sikkert, at lade være med at tage kampen op med ham! 

Anmeld

6. januar 2014

Anonym101

kejoh54 skriver:

Jeg mødte min rigtig dejlige super nye kæreste for 5 måneder siden og en aften ligger vi og snakker om vores x'er... Hun fortæller mig at X ikke behandlede hende særlig pænt, han var altid skide sur, og snerrede og bed af hende, alt foregik på hans præmisser og gjorde de ikke det så gik han bare eller truede med at gå fra hende.

Dagen efter snakker jeg med min bedste veninde om lige netop det emne, og hun fortæller at hendes X sørgede for at flytte så langt ud på landet at hende og hendes søn ikke kunne komme nogen steder. Han var efter hende tit og kaldte hende grimme ting, indtil en aften hvor jeg hentede hende derude fra og havde dem boende i min lejlighed i 10 dage.

Dagen efter igen, ny veninde, snakker med hendes børns far som tilsyneladende mener at hun ikke er kompetent nok til at passe på sine børn i stormen, og desuden så skal hun aldrig nogensinde hyrer en barnepige uden hans samtykke for det var hun da komplet uegnet til.

Og jeg kan blive ved med oplevelse fra mit job som bartender på hvordan mænd er efter deres koner hele tiden.

Hvorfor fanden finder i jer i det? Der er et helt land fyldt af mænd der er villige til at gøre alt for jer, vi er måske ikke de smukkeste fyre, eller de smarteste, men hvad vil i helst have?

Kærlighed gør blind

Anmeld

6. januar 2014

Dianabk

kejoh54 skriver:

Jeg personligt ville aldrig finde mig i det. De fyre som har prøvet fik sparket efter kort tid. Nu er jeg forlovet med en fantastisk fyr som jeg har været kærester med i 10 år forinden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.