kejoh54 skriver:
Jeg mødte min rigtig dejlige super nye kæreste for 5 måneder siden og en aften ligger vi og snakker om vores x'er... Hun fortæller mig at X ikke behandlede hende særlig pænt, han var altid skide sur, og snerrede og bed af hende, alt foregik på hans præmisser og gjorde de ikke det så gik han bare eller truede med at gå fra hende.
Dagen efter snakker jeg med min bedste veninde om lige netop det emne, og hun fortæller at hendes X sørgede for at flytte så langt ud på landet at hende og hendes søn ikke kunne komme nogen steder. Han var efter hende tit og kaldte hende grimme ting, indtil en aften hvor jeg hentede hende derude fra og havde dem boende i min lejlighed i 10 dage.
Dagen efter igen, ny veninde, snakker med hendes børns far som tilsyneladende mener at hun ikke er kompetent nok til at passe på sine børn i stormen, og desuden så skal hun aldrig nogensinde hyrer en barnepige uden hans samtykke for det var hun da komplet uegnet til.
Og jeg kan blive ved med oplevelse fra mit job som bartender på hvordan mænd er efter deres koner hele tiden.
Hvorfor fanden finder i jer i det? Der er et helt land fyldt af mænd der er villige til at gøre alt for jer, vi er måske ikke de smukkeste fyre, eller de smarteste, men hvad vil i helst have?
Det kan gå begge veje - ikke kun fyrene 
Men som andre skriver, så tror jeg bestemt også det er noget med selvtilliden at gøre, og trygheden! (du ved hvad du har, men ikke hvad du får)
Jeg har været i 2 voldelige forhold, hvoraf jeg var sammen med den første i 5 år. Der var heldigvis ingen børn indblandet i de 2 forhold
Det første forhold var netop som du beskriver, jeg blev kaldt l*der, fed, grim og "jeg smutter fra dig, hvis du ikke gør dit og dat" og andre ting - og jeg fandt mig i det, for jeg var forelsket til op over begge ører. Jeg var så ung dengang, så jeg vidste ikke der fandtes andre "fisk" i havet som kunne behandle mig bedre
Da først jeg gik fra forholdet, der fandt jeg egentlig ud af, hvor mange veninder jeg havde mistet på de 5 år
Jeg begyndte at leve, rent ud sagt!
Den anden fyr var psykisk jaloux. Han prøvede at lukke mig inde, men den gik ikke - der var jeg allerede for selvstændig
Det endte med et polititilhold efter jeg forstuvede halebenet....
Nu bliver jeg behandlet som en prinsesse til op over begge ører
Jeg er aldrig nogensinde blevet behandlet så godt, som jeg bliver nu. Vi har til maj været sammen i 6 år, og har nu fået vores skønne børn. Den dag i dag er jeg glad for, at jeg kom væk fra de 2 andre, for jeg kunne ikke forestille mig at leve med dem. Måske de har ændret sig med tiden (hvilket jeg håber), men de har sat så mange spor i mig, så jeg aldrig nogensinde vil se deres ansigter igen.