Hvorfor finder i jer i det..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.551 visninger
17 svar
29 synes godt om
6. januar 2014

kejoh54

Jeg mødte min rigtig dejlige super nye kæreste for 5 måneder siden og en aften ligger vi og snakker om vores x'er... Hun fortæller mig at X ikke behandlede hende særlig pænt, han var altid skide sur, og snerrede og bed af hende, alt foregik på hans præmisser og gjorde de ikke det så gik han bare eller truede med at gå fra hende.

Dagen efter snakker jeg med min bedste veninde om lige netop det emne, og hun fortæller at hendes X sørgede for at flytte så langt ud på landet at hende og hendes søn ikke kunne komme nogen steder. Han var efter hende tit og kaldte hende grimme ting, indtil en aften hvor jeg hentede hende derude fra og havde dem boende i min lejlighed i 10 dage.

Dagen efter igen, ny veninde, snakker med hendes børns far som tilsyneladende mener at hun ikke er kompetent nok til at passe på sine børn i stormen, og desuden så skal hun aldrig nogensinde hyrer en barnepige uden hans samtykke for det var hun da komplet uegnet til.

Og jeg kan blive ved med oplevelse fra mit job som bartender på hvordan mænd er efter deres koner hele tiden.

Hvorfor fanden finder i jer i det? Der er et helt land fyldt af mænd der er villige til at gøre alt for jer, vi er måske ikke de smukkeste fyre, eller de smarteste, men hvad vil i helst have?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2014

Camilla <3

Nu er det desværre lidt mere kompliceret, end som så. Der er så mange ting, der spiller ind, som gør det hele sværere.  

Hvis først manden har nedbrudt ens selvtillid, så har man altså MEGET svært ved at tro på, at man fortjener noget der er bedre end det man har! 

Anmeld

6. januar 2014

kejoh54

Camilla <3 skriver:

Nu er det desværre lidt mere kompliceret, end som så. Der er så mange ting, der spiller ind, som gør det hele sværere.  

Hvis først manden har nedbrudt ens selvtillid, så har man altså MEGET svært ved at tro på, at man fortjener noget der er bedre end det man har! 

Forstår slet ikke at fyre kan få den slags kontrol. Det er så underligt.

Anmeld

6. januar 2014

Camilla <3

Forstår slet ikke at fyre kan få den slags kontrol. Det er så underligt.

Måske ikke, men det er jo heller ikke noget man lader manden gøre af egen fri vilje. Da jeg endelig fik øjnene op, og begyndte at "kæmpe imod", der var bare for sent. Jeg kunne lige så godt opgive, for han havde for længst fået kontrollen. Jeg ville rigtig gerne prøve, at få dig til at forstå de kvinders tankegang, men vil ikke skrive for meget offentligt.

Anmeld

6. januar 2014

Loa

Er helt enig.

Læser tit de indlæg herinde hvor folk skriver om hvor elendigt deres partner behandler dem og jeg undres.

Men ja måske skal man have stået i det før man kan udtale sig.
Jeg ved bare at jeg i hvert fald aldrig selv ville finde mig i det, og kan slet ikke forestille mig at være sammen med en som behandlede mig som skidt....

Anmeld

6. januar 2014

CaWi

kejoh54 skriver:

Jeg mødte min rigtig dejlige super nye kæreste for 5 måneder siden og en aften ligger vi og snakker om vores x'er... Hun fortæller mig at X ikke behandlede hende særlig pænt, han var altid skide sur, og snerrede og bed af hende, alt foregik på hans præmisser og gjorde de ikke det så gik han bare eller truede med at gå fra hende.

Dagen efter snakker jeg med min bedste veninde om lige netop det emne, og hun fortæller at hendes X sørgede for at flytte så langt ud på landet at hende og hendes søn ikke kunne komme nogen steder. Han var efter hende tit og kaldte hende grimme ting, indtil en aften hvor jeg hentede hende derude fra og havde dem boende i min lejlighed i 10 dage.

Dagen efter igen, ny veninde, snakker med hendes børns far som tilsyneladende mener at hun ikke er kompetent nok til at passe på sine børn i stormen, og desuden så skal hun aldrig nogensinde hyrer en barnepige uden hans samtykke for det var hun da komplet uegnet til.

Og jeg kan blive ved med oplevelse fra mit job som bartender på hvordan mænd er efter deres koner hele tiden.

Hvorfor fanden finder i jer i det? Der er et helt land fyldt af mænd der er villige til at gøre alt for jer, vi er måske ikke de smukkeste fyre, eller de smarteste, men hvad vil i helst have?

Da jeg engang var i et dårligt forhold (han tog stoffer, brugte mine penge, var utro osv) handlede det nok om, at han var min anden rigtige kæreste. Jeg havde da været sammen med andre også, men de var kun ude efter sex, så troede ikke at andre ville have mig, eller ville mig noget godt.
Jeg var ung, umoden, naiv og med rigtig dårlig selvtillid.

Forholdet varede fem år (on and off)
Så kom min nuværende kæreste, sagde jeg fortjente bedre, og pludselig var vi kærester.
Jeg flyttede til en anden landsdel, for at få x'en på afstand. Ellers havde jeg nok stadig rendt efter ham.

Men hvor er jeg lykkelig for at jeg ikke nåede at få børn med ham. Alting bliver så meget mere kompliceret, når der er børn.
Og hvis man så ikke har for god selvtillid, må det være endnu vanskeligere.

Anmeld

6. januar 2014

Troldemommi

Jeg tænker at de kvinder som lever i sådanne forhold måske ikke i forvejen har den største selvtillid og selvværd og derfor er de måske et let bytte for en "ond" mand. Men nej jeg forstår dem heller ikke, så tag da lidt kontrol over dit eget liv, kan man tænke, men det er sikkert ikke så let.

Monica

Anmeld

6. januar 2014

wamse

Jeg tror at man skal se i ens fortid/barndom og der finde en grund til, at man som voksen lader sig behandle på den måde. Nogle mænd/kvinder er jo også rigtig gode til at manipulere andre, så man når slet ikke at registrere, hvad der er ved at ske.

Jeg tror man skal passe på med, at sige, at man aldrig selv ville lade det ske. Det kommer jo altid snigende stille og roligt, og så er det en del af hverdagen, hvor ens selvtillid jo mindskes hver dag.

Jeg ved at man hos mig uden tvivl, skal se på mine tidlige oplevelser i barndom/ungdom, for at finde en årsag til, at jeg var i et så destruktivt forhold, som det var med min eksmand. Han kunne charmere de fleste, og så kunne han være livsfarlig, når han blev tricket, som regel var alkohol en afgørende faktor i det. Men til daglig var det stort set hans regler og behov, jeg var underlagt.

Jeg havde bestemt også påstået inden, at jeg aldrig ville være i et sådan forhold, men hvem sidder også på forhånd, og siger at man ville være i sådan et forhold?

Jeg er nu helt klar over, hvad jeg skal være opmærksom på, hvad jeg skal være opmærksom på i forhold til en eventuel kommende kæreste.

Anmeld

6. januar 2014

Marts<3

Jeg syntes også der findes MANGE kvinder der behandler deres mænd dårligt! Kvinder mener tit at de har "ret" til at blive behandlet som dronning, også at manden skal leve for at gøre HENDE lykkelig. Men det er man vel 2 om.

Heldigvis er der også mange gode og sunde forhold....

Anmeld

6. januar 2014

Sisse Vinther

kejoh54 skriver:

Jeg har en dejlig kæreste/mand.
Har også oplevet røvhullerne, endda på stribe, men jeg er så IKKE typen der tier og finder mig i alt, så jeg giver svar på tiltale og smutter igen.

Nu har jeg en skøn, skøn fyr! Virkelig uerstattelig i mine øjne. Selvfølgelig kan vi også skændes og være uvenner, men han er ikke nedladende og ondskabsfuld som andre har været.

Og så kan det også godt være han ikke ligner en million. Men han er langt mere værd!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.