Hvad er dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2014

Maja88

Det ligner en tand der er på vej

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2014

Celine89

Datteren er ved at vågne, så jeg svarer jer lige samlet.

Det kunne jo godt lyde som om, der måske er en tand på vej (andre bud modtages dog også gerne, jeg har lidt svært ved at forlige mig med tanken om, at hun allerede skal til at have tænder) - nu jeg tænker over det, har hun faktisk også haft dårlig mave og rød numse de sidste par dage, er det noget med, at der kan være en sammenhæng?

Anmeld

5. januar 2014

Maja88

Celine89 skriver:

Datteren er ved at vågne, så jeg svarer jer lige samlet.

Det kunne jo godt lyde som om, der måske er en tand på vej (andre bud modtages dog også gerne, jeg har lidt svært ved at forlige mig med tanken om, at hun allerede skal til at have tænder) - nu jeg tænker over det, har hun faktisk også haft dårlig mave og rød numse de sidste par dage, er det noget med, at der kan være en sammenhæng?

Ja det kan nemlig have en sammenhæng.. men udover det er det meget normalt de propper alt ting i munden lige nu

Anmeld

6. januar 2014

Celine89

Maja88 skriver:

Ja det kan nemlig have en sammenhæng.. men udover det er det meget normalt de propper alt ting i munden lige nu

Ja, det er simpelthen så svært at at finde ud af, hvad der er hvad, synes jeg - sygdom, tænder, mental udvikling, almindeligt dårligt humør, der kan jo være 117 ting, der stikker dem. Babyer burde komme med en manual 

Anmeld

6. januar 2014

FrkZier

Celine89 skriver:

Okay, det var tidligt - jeg troede tidligst de kom omkring 6 måneder. Det kan godt være jeg lige skal give det et par dage så, inden jeg render til lægen. Hun synes sikkert også, hun ser for meget til os, sådan som jeg har en tendens til at ringe med den mindste lille ting

min venides datter var født med 2 tænder

min dreng fik hans to da han var 4.5mdr

Anmeld

6. januar 2014

Frk.S

Tilslutter mig de andre... det kan sagtens være en tand.
Freja var 3.5 måned da de 2 første poppede frem. ;-)

Anmeld

6. januar 2014

Mother-love

Tror det er tænder. Isabella var 3 mdr da de første to tænder tittede frem

Anmeld

6. januar 2014

Giraffen

Celine89 skriver:

Min baby på 14 uger er i den sidste uges tid begyndt at savle enormt meget, og proppe alt i munden. Især et bestemt sted i munden, har hun gnubbet med alt hun kommer i nærheden af (legetøj, fingre etc.), og da jeg kiggede i dag, fandt jeg denne hvide knop. Men hvad er det? Hun er jo ikke gammel nok til, at det kan være tænder, og den sidder lidt til siden - altså ikke der hvor de første tænder normalt kommer frem. Nogen der har et bud? Bør jeg lade lægen kigge på det?

Hilsen en pylret førstegangsmor

det kan være en tand, men det kan også bare være en lille byld, sådan nogle havde vi også en enkelt gang eller to, da vores pige var helt lille

og tænderne måtte vi se læææænge efter

men hvis det klør meget så kan du evt ha nogle sutter i køleskabet (husk at tage dem ud lidt før de skal bruges) eller nogle af de der bideringe, der er vand i 

nogle har også haft hæld med våde vaskeklude men det duede ikke herhjemme

Anmeld

6. januar 2014

Hullabullabulla

Celine89 skriver:

Min baby på 14 uger er i den sidste uges tid begyndt at savle enormt meget, og proppe alt i munden. Især et bestemt sted i munden, har hun gnubbet med alt hun kommer i nærheden af (legetøj, fingre etc.), og da jeg kiggede i dag, fandt jeg denne hvide knop. Men hvad er det? Hun er jo ikke gammel nok til, at det kan være tænder, og den sidder lidt til siden - altså ikke der hvor de første tænder normalt kommer frem. Nogen der har et bud? Bør jeg lade lægen kigge på det?

Hilsen en pylret førstegangsmor

Det ligner meget en tandperle! (Prøv at Google) Min søn fik en omkring 4 måneders alderen

Anmeld

6. januar 2014

Celine89

Giraffen skriver:

det kan være en tand, men det kan også bare være en lille byld, sådan nogle havde vi også en enkelt gang eller to, da vores pige var helt lille

og tænderne måtte vi se læææænge efter

men hvis det klør meget så kan du evt ha nogle sutter i køleskabet (husk at tage dem ud lidt før de skal bruges) eller nogle af de der bideringe, der er vand i 

nogle har også haft hæld med våde vaskeklude men det duede ikke herhjemme

Tak for tips, det med vaskekluden vil jeg lige prøve når hun vågner. Jeg har også lige bestilt sådan en bidering med vand i, selvom det skulle vise sig, ikke at være en tand, så kan vi sikkert få glæde af den senere.

Hvis det er en byld, er det så noget der går væk af sig selv, eller skal man gøre noget ved det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.