Hvad er dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.789 visninger
21 svar
6 synes godt om
5. januar 2014

Celine89

Min baby på 14 uger er i den sidste uges tid begyndt at savle enormt meget, og proppe alt i munden. Især et bestemt sted i munden, har hun gnubbet med alt hun kommer i nærheden af (legetøj, fingre etc.), og da jeg kiggede i dag, fandt jeg denne hvide knop. Men hvad er det? Hun er jo ikke gammel nok til, at det kan være tænder, og den sidder lidt til siden - altså ikke der hvor de første tænder normalt kommer frem. Nogen der har et bud? Bør jeg lade lægen kigge på det?

Hilsen en pylret førstegangsmor

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2014

M &.I

Celine89 skriver:

Min baby på 14 uger er i den sidste uges tid begyndt at savle enormt meget, og proppe alt i munden. Især et bestemt sted i munden, har hun gnubbet med alt hun kommer i nærheden af (legetøj, fingre etc.), og da jeg kiggede i dag, fandt jeg denne hvide knop. Men hvad er det? Hun er jo ikke gammel nok til, at det kan være tænder, og den sidder lidt til siden - altså ikke der hvor de første tænder normalt kommer frem. Nogen der har et bud? Bør jeg lade lægen kigge på det?

Hilsen en pyldret førstegangsmor

det er svært at se hvad det er ??? jeg kan kun se hun ikke har tænder

Anmeld

5. januar 2014

Muhmi

Celine89 skriver:

Hilsen en pyldret førstegangsmor

Det kan sagtens være en tand Nogle børn bliver født med tænder, så der er ingen der kan sige hvornår de første tænder kommer, Silas var 4 mdr. da han fik sin første og Rune var 4½

Anmeld

5. januar 2014

ano14316

Celine89 skriver:

Hilsen en pylret førstegangsmor

Det kan godt være en tand, det er meget individuelt Hvornår de kommer

Anmeld

5. januar 2014

Celine89

I.M skriver:

det er svært at se hvad det er ??? jeg kan kun se hun ikke har tænder

Ja, det er måske lidt svært at se, hvis man ikke har siddet og stirret sig blind på det i timevis  
Men der er ligesom en lille hvid knop på gummen. Måske er det svært at se på billedet.

Anmeld

5. januar 2014

M &.I

Celine89 skriver:

Ja, det er måske lidt svært at se, hvis man ikke har siddet og stirret sig blind på det i timevis  
Men der er ligesom en lille hvid knop på gummen. Måske er det svært at se på billedet.

jeg tror det er en tand der snart vokser

Anmeld

5. januar 2014

Celine89

Muhmi skriver:

Det kan sagtens være en tand Nogle børn bliver født med tænder, så der er ingen der kan sige hvornår de første tænder kommer, Silas var 4 mdr. da han fik sin første og Rune var 4½

Okay, det var tidligt - jeg troede tidligst de kom omkring 6 måneder. Det kan godt være jeg lige skal give det et par dage så, inden jeg render til lægen. Hun synes sikkert også, hun ser for meget til os, sådan som jeg har en tendens til at ringe med den mindste lille ting

Anmeld

5. januar 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Det ka sagtens være en tand! 

Thea har lige fået sin første 6 års tand, og der kom der også sådan en hvid knopper ting på gummen. Trode første lige at det måske var svamp, men det var en tand der var på vej! Vh stine

Anmeld

5. januar 2014

Celine89

ano14316 skriver:

Det kan godt være en tand, det er meget individuelt Hvornår de kommer

Ok, jeg troede slet ikke de kunne komme så tidligt. Jeg ser tiden an.

Anmeld

5. januar 2014

tine1985

Min datter fik sin første tand i en alder af 3 måneder Så det kan altså sagtens lade sig gøre! Den næste kom dog først 4 måneder senere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.