barselsdagpenge og ferie (ledig)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2014

Karina84

charlottekri skriver:

Så skulle jeg afholde al min ferie, og så få arbejdsgiveren til at melde mig tilbage på barsel igen... Men det system med at sende alle de oplysninger ind, det er altså noget værre noget at finde ud af

Var du ikke ledig? Jeg har 8 dages feriepenge til gode, fra en tidbegrænset stilling som løb til knap 2 mdr. jeg gik på barsel, som jeg har bedt om at få udbetalt... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2014

Masig

san skriver:

man kan ikke få feriepenge udbetalt når man er på barsel, så skal man gøre det efter sin barsel :-)

Var også det jeg fandt frem til, så jeg stoppede min barsel efter 8 mdr og holdt så 4 ugers ferie, mens kæresten overtog barslen 4 uger... Så var vi begge hjemme en måned til at køre drengen ind i dp og bare nyde hinanden efter en lidt hektisk start på forældrelivet 

Anmeld

5. januar 2014

charlottekri

Karina84 skriver:

Var du ikke ledig? Jeg har 8 dages feriepenge til gode, fra en tidbegrænset stilling som løb til knap 2 mdr. jeg gik på barsel, som jeg har bedt om at få udbetalt... 

Nej, jeg car ikke ledig da jeg gik på barsel, men kunne ikke forestille mig at det skulle have betydning. Hvis man er ledig og vil holde ferie, så er det jo bare a-kassen og ikke arbejdsgiveren der skal melde en tilbage fra ferie igen. Man kan sagtens holde ferie selvom man er ledig, man får ko bare selfølgelig ikke dagpenge i den periode

Anmeld

5. januar 2014

charlottekri

Masig skriver:

Var også det jeg fandt frem til, så jeg stoppede min barsel efter 8 mdr og holdt så 4 ugers ferie, mens kæresten overtog barslen 4 uger... Så var vi begge hjemme en måned til at køre drengen ind i dp og bare nyde hinanden efter en lidt hektisk start på forældrelivet 

Det kunne jeg nu godt, men jeg var heller ikke ledig da jeg gik på barsel. Men da jeg holdt ferie under barsel, blev barselsperioden bare sat i bero og blev genoptaget efter endt ferie

Anmeld

5. januar 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Du  kan godt få dine feriepenge udbetalt, hvis du er feriehindret som f.eks. hvis du er på barsel. Jeg fik mine udbetalt sidste år, da jeg var på barsel. Du kan se mere her: https://www.borger.dk/sider/feriehindringer.aspx

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.