barselsdagpenge og ferie (ledig)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.353 visninger
14 svar
2 synes godt om
4. januar 2014

Sara.

Er der nogle herinde der har styr på barselsdagpenge, feriepenge og ledig????

Hjælp tak...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2014

De3Guldklumper

Sara. skriver:

Er der nogle herinde der har styr på barselsdagpenge, feriepenge og ledig????

Hjælp tak...

Du skal melde dig af jobnet den dag du går på barsel og så overgår du til udbetaling DK - hvorfra du får dine barselsdagpenge.

Hvad tænker du på når du skriver feriepenge?

Anmeld

4. januar 2014

Sara.

Du skal melde dig af jobnet den dag du går på barsel og så overgår du til udbetaling DK - hvorfra du får dine barselsdagpenge.

Hvad tænker du på når du skriver feriepenge?

Forhistorie:

-studerede pæd, var i lønnet praktik feb-aug 12.
-jeg er uddannet pæd i jan 13.
-arbejdede i sfo feb 13-juni 13.
-fik vikariat i børnehave fra aug 13-nov 13. Som blev udsat til jan. 14 og igen udsat indtil 28 marts 14.

Jeg har termin 28 maj 14. Så kommer 4 uger på dagpenge inden jeg kommer på barselsdagpenge.

Ja og så er jeg jo ledig til den tid.

Men tænker jeg har nogle feriepenge fra min praktik som jeg er i tvivl om jeg kan få udbetalt og hvornår det vil være bedst.

Og hvad med mine feriepemge der bliver optjent i år.

Anmeld

4. januar 2014

Masig

Sara. skriver:

Forhistorie:

-studerede pæd, var i lønnet praktik feb-aug 12.
-jeg er uddannet pæd i jan 13.
-arbejdede i sfo feb 13-juni 13.
-fik vikariat i børnehave fra aug 13-nov 13. Som blev udsat til jan. 14 og igen udsat indtil 28 marts 14.

Jeg har termin 28 maj 14. Så kommer 4 uger på dagpenge inden jeg kommer på barselsdagpenge.

Ja og så er jeg jo ledig til den tid.

Men tænker jeg har nogle feriepenge fra min praktik som jeg er i tvivl om jeg kan få udbetalt og hvornår det vil være bedst.

Og hvad med mine feriepemge der bliver optjent i år.

Jeg kunne ikke få mine feriepenge udbetalt mens jeg var på barsel, så tror jeg ikke du kan, men de regler der er totalt forvirrende, så ved det faktisk ikke helt...

Anmeld

4. januar 2014

san

Masig skriver:

Jeg kunne ikke få mine feriepenge udbetalt mens jeg var på barsel, så tror jeg ikke du kan, men de regler der er totalt forvirrende, så ved det faktisk ikke helt...

man kan ikke få feriepenge udbetalt når man er på barsel, så skal man gøre det efter sin barsel :-)

Anmeld

4. januar 2014

charlottekri

Man kan godt gå sine feriepenge udbetalt når man er på barsel, men det forudsætter at man så rent faktisk holder ferie, og det er jo åndssvagt når man i forvejen går hjemme...
Knus Charlotte (der kom til ved en fejl at bestille alle sine hjem mens hun var på barsel )

Anmeld

5. januar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Man kan få dem udbetalt hvis din barsel forhindre dig i at nå at holde ferie inden ferieåret slutter.

Anmeld

5. januar 2014

Karina84

charlottekri skriver:

Man kan godt gå sine feriepenge udbetalt når man er på barsel, men det forudsætter at man så rent faktisk holder ferie, og det er jo åndssvagt når man i forvejen går hjemme...
Knus Charlotte (der kom til ved en fejl at bestille alle sine hjem mens hun var på barsel )

Må jeg spørge hvad der så skete? For tror nemlig at jeg har gjort det samme 

Anmeld

5. januar 2014

Lilje82

Mener reglerne omkring dit ferie er lidt anderledes, når du bliver ferie. Og det ville jeg undersøge ret hurtigt, og ellers holde. godt af det inden du bliver ledig.
Om reglerne omkring barselsdagpenge er lavet om siden jeg var på barsel, kan jeg ikke sige, men jeg var også ledig. Og gennem min a-kasse blev der udfyldt en blanket, omkring barsel, som så blev sendt til kommune, nu er er det jo så udbetaling Danmark, der står for det.
Ring evt. til din a-kasse og hør hvordan og hvis ikke du er medlem af sådan en, så er det ydelseskontoret, du skal have fat i.

Anmeld

5. januar 2014

charlottekri

Karina84 skriver:

Må jeg spørge hvad der så skete? For tror nemlig at jeg har gjort det samme 

Så skulle jeg afholde al min ferie, og så få arbejdsgiveren til at melde mig tilbage på barsel igen... Men det system med at sende alle de oplysninger ind, det er altså noget værre noget at finde ud af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.