hvor meget søvn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

711 visninger
15 svar
8 synes godt om
3. januar 2014

BigHope13

Hvor meget sover/sov jeres babyer på ca 7 uger?

Thor er på tirsdag 8 uger gammel, og han sover eksemplarisk om natten. Mellem 5-9 timer i streg sp der kan vi bestemt ikke klage men han er så ekstremt dårlig til at sove i løbet dagen

nogle dage sover han en god lur her formiddag/middag på 2-4 timer.

Men fra kl 18-23/00 hvor han kommer i seng er han bare ikke til at ligge, han er lys vågen, men er ofte sulten og pylret i det tidsrum.
Han kan nogle gange godt falde i søvn hvis han ligger ved mig, men lige så snart jeg ligger ham fra mig så bryder helvede løs

og en anden ting, hvor ligger i jeres babyer til at sove om eftermiddagen/ aftenen ?
Vi har haft en vugge stående i stuen men han blev rasende når han lagde der, har også prøvet med liften, det var heller ikke et hit.
Nu står vuggen soveværelset hvor han så sover Såå godt om natten.
Nu bliver han primært lagt på sofaen i aftentimerne svøbt i dynen men så kan jeg ikke rigtig gå fra stuen når han sover der.

Så hvordan og hvor sover jeres babyer om aftenen. og har ellers nogle gode råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2014

Trekløver(:

BigHope13 skriver:

Thor er på tirsdag 8 uger gammel, og han sover eksemplarisk om natten. Mellem 5-9 timer i streg sp der kan vi bestemt ikke klage men han er så ekstremt dårlig til at sove i løbet dagen

Men fra kl 18-23/00 hvor han kommer i seng er han bare ikke til at ligge, han er lys vågen, men er ofte sulten og pylret i det tidsrum.
Han kan nogle gange godt falde i søvn hvis han ligger ved mig, men lige så snart jeg ligger ham fra mig så bryder helvede løs

og en anden ting, hvor ligger i jeres babyer til at sove om eftermiddagen/ aftenen ?
Vi har haft en vugge stående i stuen men han blev rasende når han lagde der, har også prøvet med liften, det var heller ikke et hit.
Nu bliver han primært lagt på sofaen i aftentimerne svøbt i dynen men så kan jeg ikke rigtig gå fra stuen når han sover der.

Her sov min datter ikke specielt meget om dagen. Jeg fik afvide at jeg skulle putte inden hun blev træt, så hun ikke nåede at blive overtræt. Dvs. Jeg puttede hende hver 2. Time. Her sov hun så heller ikke hele natten, hun sov max 4 timer i streg

Vi prøvede zoneterapi og efter 3 behandlinger, sover hun nu meget meget bedre både dag og nat. Hun bliver puttet i tremmesengen eller udenfor i barnevognen. Hun sover længst, hvis jeg lægger hende ud i vognen.

Men det er så forskelligt så længe de er så små, det er min erfaring. Min venindes pige sov utrolig meget indtil 6. Mdr alderen, og kunne falde i søvn alle vegne. Vi har altid skulle kæmpe lidt med vores pige, når det var puttetid. Vi svøbte ligesom i gør, men kan i ikke svøbe og så lægge i barnevogn og stille ham ud med en babyalarm?

Mvh

Anmeld

3. januar 2014

Mettefpigen

Lukas sov 6-8 timer i døgnet.... Havde ingen rytme, sov meget forskelligt men somregl sov han 3-5 timer om aftenen/natten og små lure af 10-30 min i løbet af dagen.....

Anmeld

3. januar 2014

Lykke:)

BigHope13 skriver:

Det lyder meget som Julius! (han er næsten 6 uger nu)

Han sover fantastisk om natten, kun afbrudt af at han er sulten en gang (altid præcis kl. 3 )
Men han kommer i seng ved 22 tiden og "står op" ved 9 tiden.

I løbet af dagen sover han næsten ikke. Han nægter faktisk. Det ligner lidt at han virkelig prøver IKKE at falde i søvn. Efter 18 er han også meget pyldret og vil ikke noget KUN ligge og kigge på os og hygge-spise lidt.

Hvis vi endelig får ham nedlagt i løbet af dagen sover han også på sofaen eller i barnevognen. Det er et sikkert hit her i hvert fald

Anmeld

3. januar 2014

BigHope13

M_V skriver:

Her sov min datter ikke specielt meget om dagen. Jeg fik afvide at jeg skulle putte inden hun blev træt, så hun ikke nåede at blive overtræt. Dvs. Jeg puttede hende hver 2. Time. Her sov hun så heller ikke hele natten, hun sov max 4 timer i streg

Vi prøvede zoneterapi og efter 3 behandlinger, sover hun nu meget meget bedre både dag og nat. Hun bliver puttet i tremmesengen eller udenfor i barnevognen. Hun sover længst, hvis jeg lægger hende ud i vognen.

Men det er så forskelligt så længe de er så små, det er min erfaring. Min venindes pige sov utrolig meget indtil 6. Mdr alderen, og kunne falde i søvn alle vegne. Vi har altid skulle kæmpe lidt med vores pige, når det var puttetid. Vi svøbte ligesom i gør, men kan i ikke svøbe og så lægge i barnevogn og stille ham ud med en babyalarm?

Mvh

Tusind tak for svar synes det skifter meget hvordan han sover i løbet af dagen. nogle dage som i går og i dag tager han 3-4 timer i barnevognen. men ja det bare ikke alle dage han vil, og har ofte svært ved at få han til at falde i søvn i vognen udenfor. Men når han står ude i baggangen så er der næsten ro med det samme.

Ja det er jo nok bare sådan det er lige nu, må bare være glad for at han så sover rigtig rigtig godt om natten

Anmeld

3. januar 2014

BigHope13

Mettefpigen skriver:

Lukas sov 6-8 timer i døgnet.... Havde ingen rytme, sov meget forskelligt men somregl sov han 3-5 timer om aftenen/natten og små lure af 10-30 min i løbet af dagen.....

Pyha det var ikke meget, så skal jeg da vidst bare være rigtig glad for at jeg næsten hver nat får en god sammenhængende søvn.
Men tak for svar

Anmeld

3. januar 2014

BigHope13

Lykke:) skriver:

Det lyder meget som Julius! (han er næsten 6 uger nu)

Han sover fantastisk om natten, kun afbrudt af at han er sulten en gang (altid præcis kl. 3 )
Men han kommer i seng ved 22 tiden og "står op" ved 9 tiden.

I løbet af dagen sover han næsten ikke. Han nægter faktisk. Det ligner lidt at han virkelig prøver IKKE at falde i søvn. Efter 18 er han også meget pyldret og vil ikke noget KUN ligge og kigge på os og hygge-spise lidt.

Hvis vi endelig får ham nedlagt i løbet af dagen sover han også på sofaen eller i barnevognen. Det er et sikkert hit her i hvert fald

Ja jamen så lyder det jo helt normalt

det gør bare underværker når man får en god sammenhængende søvn om natten.
Men synes stadig at aftenen er ret hård at komme igennem når han er pylret uanset hvad man gør eller laver med ham. og har så forsøgt at ligge ham i seng lidt tidligere men så han ikke træt nok og ender så med at ligge med ham i 2 timer, hvor han er sulten, pylret og til tider gal, og det heller ikke til at holde ud .

Anmeld

3. januar 2014

AnthonsMor

BigHope13 skriver:

Sådan var Anthon også, han sov aldrig ret godt om dagen, max. 1 time af gangen, men jeg fik aldrig knækket koden til hvorfor.. nogle babyer har vel bare flere vågne timer end andre

Anmeld

3. januar 2014

BigHope13

AnthonsMor skriver:

Sådan var Anthon også, han sov aldrig ret godt om dagen, max. 1 time af gangen, men jeg fik aldrig knækket koden til hvorfor.. nogle babyer har vel bare flere vågne timer end andre

Ja du har nok ret,

Egentlig ligner han jo bare sin mor rigtig godt jeg kan nemlig aldrig sove i løbet af dagen, hvile og slappe af jo tak men ikke sove. men om natten er jeg bare helt væk

Anmeld

3. januar 2014

AnthonsMor

BigHope13 skriver:

Ja du har nok ret,

Egentlig ligner han jo bare sin mor rigtig godt jeg kan nemlig aldrig sove i løbet af dagen, hvile og slappe af jo tak men ikke sove. men om natten er jeg bare helt væk

Jeg kan huske, at jeg var misundelig på dem, hvis unger aaaaaltid sov efter en amning, for sådan var det IKKE her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.