hvis far ryger hash

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.674 visninger
13 svar
6 synes godt om
1. januar 2014

Anonym trådstarter

Ikke dagligt, men næsten kun når barnet er kommet i seng...
Mor ryger det ikke og har aldrig gjort det...

Far ønsker at stoppe med det, men kan ikke helt klare der selv, og vil søge hjælp fra kommunen da økonomien desværre ikke er til at sende ham på misbrugscenter...

Hvad sker der med barnet?
Barnet er yderst velfungerende, foran i udvikling og alt er fint...

Mor er under uddannelse og far starter også uddannelse lige om lidt og vil derfor gerne være clean inden...

Tænker om der kommer ekstra opsyn på barnet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2014

EnSødMor

Anonym skriver:

Ikke dagligt, men næsten kun når barnet er kommet i seng...
Mor ryger det ikke og har aldrig gjort det...

Far ønsker at stoppe med det, men kan ikke helt klare der selv, og vil søge hjælp fra kommunen da økonomien desværre ikke er til at sende ham på misbrugscenter...

Hvad sker der med barnet?
Barnet er yderst velfungerende, foran i udvikling og alt er fint...

Mor er under uddannelse og far starter også uddannelse lige om lidt og vil derfor gerne være clean inden...

Tænker om der kommer ekstra opsyn på barnet?

Hvis han nu stopper, så burde der ikke være grund til at komme i søgelyset... Men børn og hash, er ting der ikke skal blandes sammen..!! 

Så se at få det møg væk.. 

Anmeld

1. januar 2014

Mamalou

Når en forælder kommer i misbrugsbehandling, bliver der automatisk sendt en underretning til børne- familieafdelingen i kommunen. I kraft heraf vil der komme opmærksom på barnet. Hvis jeres barn er velfungerende kan man forestille sig, at der kun vil være opfølgning på om far følger behandlingen og sagen blive lukket når han afslutter.

Der er ingen forskel på, om det er privat eller kommunalt misbrugsbehandling.

Der er ikke lighedstegn mellem en misbrugende far og anbringelse, så jeg håber ikke, at ovenstående vil betyde, at far ikke vil i behandling. Det skal han selvfølgelig.

Vh. Louise - arbejdet som rådgiver i børne- og familieafdeling i 4,5 år.

Anmeld

1. januar 2014

Anonym trådstarter

EnSødMor skriver:

Hvis han nu stopper, så burde der ikke være grund til at komme i søgelyset... Men børn og hash, er ting der ikke skal blandes sammen..!! 

Så se at få det møg væk.. 

Det er jo også det vi prøver på

Anmeld

1. januar 2014

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Når en forælder kommer i misbrugsbehandling, bliver der automatisk sendt en underretning til børne- familieafdelingen i kommunen. I kraft heraf vil der komme opmærksom på barnet. Hvis jeres barn er velfungerende kan man forestille sig, at der kun vil være opfølgning på om far følger behandlingen og sagen blive lukket når han afslutter.

Der er ingen forskel på, om det er privat eller kommunalt misbrugsbehandling.

Der er ikke lighedstegn mellem en misbrugende far og anbringelse, så jeg håber ikke, at ovenstående vil betyde, at far ikke vil i behandling. Det skal han selvfølgelig.

Vh. Louise - arbejdet som rådgiver i børne- og familieafdeling i 4,5 år.

Tusind tak for svar.

Jeg er bare bange for om barnet vil blive set på som "hash rygerens barn" og ikke det fantastiske væsen barnet er...

Vil daginstitutionen blive informeret?
Jeg ønsker bare ikke at blive set ned på fordi far har nogle problemer...

Har selv arbejdet i daginstitution og ønsker ikke at være et samtaleemne blandt pædagogerne

Anmeld

1. januar 2014

LilleSmølf

Anonym skriver:

Tusind tak for svar.

Jeg er bare bange for om barnet vil blive set på som "hash rygerens barn" og ikke det fantastiske væsen barnet er...

Har selv arbejdet i daginstitution og ønsker ikke at være et samtaleemne blandt pædagogerne

Jeg kan godt forstå dig men det må vel være underordnet om der bliver sat "overvågning" på eller om instutioner bliver informeret.

Det vigtigste er jo at hashmisbruget kommer væk, resten må I tage som det kommer for du/I har jo selv valgt jeres situation.

Synes det er fedt at I vil gøre noget ved det. Held og lykke

Anmeld

1. januar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Tusind tak for svar.

Daginstitution bliver kun informeret hvis i giver jeres samrykke

Anmeld

1. januar 2014

Mamalou

Anonym skriver:

Tusind tak for svar.

Sådan må du ikke tænke. Det er professionelle folk, der ser på jeres barn, dets kompetencer og ressourcer.

De vil højest sandsynligt bede om en skriftlig udtalelse fra daginstitutionen, men må ikke nævne hvad baggrunden er for anmodningen. Så det er op til jer hvor åbne I har lyst til at være.

Jeg forstår godt, at det ikke er en rar situation at stå i, men husk på at det er det bedste og mest ansvarlige I kan gøre for jeres barn.

Anmeld

1. januar 2014

B&J

tror aldrig på de ville fjerne jeres barn det er jo sundt fra jeres side af i selv kan se at hash ikke er sundt og far har behov for den hjælp... syntes i skal komme i gang tage det hele med smil på læben og glæd jer til han ikke ryger hash mere...

Anmeld

1. januar 2014

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Sådan må du ikke tænke. Det er professionelle folk, der ser på jeres barn, dets kompetencer og ressourcer.

De vil højest sandsynligt bede om en skriftlig udtalelse fra daginstitutionen, men må ikke nævne hvad baggrunden er for anmodningen. Så det er op til jer hvor åbne I har lyst til at være.

Jeg forstår godt, at det ikke er en rar situation at stå i, men husk på at det er det bedste og mest ansvarlige I kan gøre for jeres barn.

Det har du ret i, er bare nervøs for at blive stemplet som dårlig forælder...

Men det her er sidste chance, ellers må vi gå hvert til sit

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.