kan det virkeligt være rigtigt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2009

Mamamischa

hun siger selv det fordi hun har sat sig i respekt, men jeg synes nu os det forkert at folk udnytter systemet for at få penge .. Ville aldrig selv gøre det (det måske bare sådan jeg er som person), kender andre der har adhd børn og de får ikke engang det halve af hva hun får, selvom det præcis samme diganose, min pointe med indlægget var enlig os bare om det kunne være rigtig der var SÅ meget forskel på folk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2009

Bastian

Zeta skriver:

Undskyld, men er det ikke en gråzone hvornår noget er hverdagsting og noget et hjælpemiddel?

Jeg mener at noget du for dig er en hverdagsting, kan være et hjælpemiddel for andre.

Servicelovens §41 åbner op for, at man med et barn med funktionsnedsættelser (loven siger funktionsnedsættelse, men reelt skal man have en diagnose) kan søge om at få dækket sine merudgifter. Det vil sige de udgifter som funktionsnedsættelsen giver i forhold til en almindelig familie. Vi får f.eks. til kurser (som kommunen skal bedømme er relevant, reelt kun 1 om året) om vores børns handicaps, til sko (fordi deres motorik/fysiske funktionsnedsættelse gør at der er særlige krav til deres fodtøj. Dette skal naturligvis dokumenteres af læge eller fys og der skal laves en liste af de årlige udgifter, hvor kommunen så skønner hvad udgifterne ville være i en almindelig familie. Vi bruger ca. 11.000 kr tror jeg pr. barn pr. år) og til fysioterapeut. Vi har også lige fået bevilget et visualiseringsprogram, som er god til børn med autisme og endvidere søgt om tilskud til barnepige (fordi vi skal have en voksen. En pige på 15 kan ikke håndtere to børn med autisme/adhd, så vi søger om differencen op til en mere "professionel" barnepige, dvs. en pædagog- eller lærerstuderende på en vis alder.) Behovet for al hjælpen er naturligvis funderet på vurderinger og anbefalinger fra faggfolk: børnepsykiatrisk afdeling, Børneafdelingen og ortopædkirugisk afdeling.

Jeg er taknemmelig for hjælpen, men det er virkelig svært at få tingene igennem. Det er så grænseoverskridende at skulle udstille sin familie på den måde og sine børns svagheder. Tror mig, jeg ville meget hellere have børn uden handicaps og ikke få en krone fra det offentlige.

Anmeld

30. juli 2009

Mamamischa

Bastian skriver:

Servicelovens §41 åbner op for, at man med et barn med funktionsnedsættelser (loven siger funktionsnedsættelse, men reelt skal man have en diagnose) kan søge om at få dækket sine merudgifter. Det vil sige de udgifter som funktionsnedsættelsen giver i forhold til en almindelig familie. Vi får f.eks. til kurser (som kommunen skal bedømme er relevant, reelt kun 1 om året) om vores børns handicaps, til sko (fordi deres motorik/fysiske funktionsnedsættelse gør at der er særlige krav til deres fodtøj. Dette skal naturligvis dokumenteres af læge eller fys og der skal laves en liste af de årlige udgifter, hvor kommunen så skønner hvad udgifterne ville være i en almindelig familie. Vi bruger ca. 11.000 kr tror jeg pr. barn pr. år) og til fysioterapeut. Vi har også lige fået bevilget et visualiseringsprogram, som er god til børn med autisme og endvidere søgt om tilskud til barnepige (fordi vi skal have en voksen. En pige på 15 kan ikke håndtere to børn med autisme/adhd, så vi søger om differencen op til en mere "professionel" barnepige, dvs. en pædagog- eller lærerstuderende på en vis alder.) Behovet for al hjælpen er naturligvis funderet på vurderinger og anbefalinger fra faggfolk: børnepsykiatrisk afdeling, Børneafdelingen og ortopædkirugisk afdeling.

Jeg er taknemmelig for hjælpen, men det er virkelig svært at få tingene igennem. Det er så grænseoverskridende at skulle udstille sin familie på den måde og sine børns svagheder. Tror mig, jeg ville meget hellere have børn uden handicaps og ikke få en krone fra det offentlige.

som sagt synes jeg det fint man får hjælp til det som man virkelig har behov for ingen tvivl om det, men når det kommer dertil hvor man udnytter sine børn (for han fungerer faktisk normalt) for at få penge fra kommunen så synes jeg det forkert, hendes søn har en mild form for adhd, den samme diganose som min bror har og han fungere os normalt .. det der undrer mig er bare at nogen kan sno kommunerne om deres lillefinger. Min datter får astma medicin (som ikke ligefrem er billigt) og mod hendes meget slemme allergi, hun skal tjekkes for adhd osv os, men jeg smarbejder fint med hendes far om medicin tøj bleer osv, så søger ingen hjælp fra kommunen så længe det kan undgåes

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.