kan det virkeligt være rigtigt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

876 visninger
12 svar
0 synes godt om
30. juli 2009

Mamamischa

Min mor har en veninde hvis søn har adhd, Hun får og jeg mener ALT af kommunen, de betaler over halvdelen af hendes husleje og begge børns tøj, hendes bil ferie alt.
Kan det virkelig være rigtigt ?
synes simpelthen det for groft, jeg kunne kun med brok få hjælp til indskud, min mor kan ikke engang få sygedagåpenge :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2009

AstridM

Hejsa

Jamen det er virkelig en individuel sag. Jeg har været i offentlig regi i over 20 år, men har altid "bare" fået penge hver mdr, og så selv stået for resten.

Det kommer en på på hvilket grundlag, det er som regel kun en periode man kan gå ekstra hjælp. Jeg har været syg siden jeg kan huske, og det gør staten træder til.

Det kan virke meget uretfærdigt når man sådan sidder og tænker over det, men desværre kan man ikke sammenligne alle sager. MEN jeg kan sige så meget at staten betaler IKKE ferier og biler!! De har betalt min fordi det er en invalide vogn og det har taget år af få den.

Hvis hun siger de betaler hendes ferie så pynter hun på det eller også har hun ikke sagt alt til staten.

Anmeld

30. juli 2009

Bastian

Undskyld, men jeg tror det INTET har med sønnens ADHD at gøre. Mine børn har autisme, og det man søge til er MERUDGIFTER til f.eks. kurser, tilskud til børnepasning, tilskud til rengøring mm. og det er UTROLIG svært at få noget bevilget overhovedet. Efter at være i kontakt med systemet kan jeg fortælle dig, at jeg slet ikke tror på din veninde. Lovgivningen i forhold til Servicelovens §41 giver slet ikke de vide rammer, så det må være noget helt andet end hendes barns handicap, som giver tilskud til husleje og tøj, men slet ikke ferie. Tøj kan jeg muligvis forstå, at hun får tilskud til, for mange børn med ADHD har en impulsivitet der gør, at deres tøj bliver hurtigere ødelagt end andre børn, og man derfor oftere skal købe tøj. Men så får man et tilskud. Nej, jeg tror ikke på det. Jeg  kæmper en brav kamp for bare at få de basale merudgifter betalt, og mange forældre opgiver undervejs.

Anmeld

30. juli 2009

Mamamischa

jeg ved 100procent det pga hendes søns sygedom har set ALLE papir os hva hun får tilskud til osv, derfor ved jeg det
er i og for sig ligeglad med hva hun får det ikke der den ligger, synes bare der andre der har mere brug for de penge end hende

jeg har da os en datter som er allergiker og har astmatisk bronkitis i svær grad som skal ha forskellig allergig og astma medicin, men jeg gider ikke engang søge om hjælp for mig og hendes far betaler halvdelen hver så overlever nok og ved jeg kan komme til ham hvis jeg økonomisk er i problemer og andre problemer
Jeg ved jeg sagnes kunne søge om hjælp, men der bare andre der har mere brug for de penge og når nu hendes søde far hjælper så ser jeg ingen grund til det

Anmeld

30. juli 2009

Bastian

Bare vent til den kommune får flere med handicaps. Der bliver flere og flere, der får diagnoserne ADHD og autisme. Så kan det være de ikke er fleksible mere. Jeg har mærket en kæmpe ændring i min kommune på bare 1 1/2 år. Deres sagsbehandlingstider og måde at takle borgerne på skræmmer folk, som ellers er berettigede, til at søge. Man skal godt nok være stærk for at stå på sin ret. Jeg venter stadig på at få den endelig bevilling igennem på et visualiseringsværktøj, som jeg tror virkelig vil komme børnene til gavn. Og et halvt års ventetid er lang tid, når man er et lille barn.

Anmeld

30. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg arbejder i det offentlige med hjælpemidler og jeg er desværre ked af at sige, at rigtig mange, er på det hold. Så snart der er et eller andet, de kan få hjælp til, så skraber de ALT til sig - også helt almindelige ting, som de finder en eller anden paragraf, hvor de kan få alligevel - betalt, på skattebilletten.

Jeg syntes det er forkert. Det er helt sikkert, at man skal få de HJÆLPEMIDLER man har brug for og den HJÆLP, men de almindelige hverdagsting skal man ikke have dækket..

Ved du hvad begrundelsen er?

Heldigvis, ser jeg også de brugere, der virkelig værdsætter og er glade for den hjælp de får og forstår at de er priviligerede fordi de bor i DK og KAN få hjælpen og ikke bare ansøger om hjælpemidler de ikke har brug for, eller under normale omstændigheder ville købe selv. - Bare fordi de kan.

Så systemet er ikke altid logisk bygget op.

Anmeld

30. juli 2009

Mamman

Profilbillede for Mamman
Jeg kender op til flere enlige mødre, der har fået betalt ferie at kommunen, så det kan odt lade sig gøre. Om det kan lade sig gøre nu, efter kommune sammenlægningerne ved jeg ikke, men det kunne det før. -hvilke begrundelser de er kommet med, ved jeg ikke.

Anmeld

30. juli 2009

Zeta

Det er helt sikkert, at man skal få de HJÆLPEMIDLER man har brug for og den HJÆLP, men de almindelige hverdagsting skal man ikke have dækket..

Undskyld, men er det ikke en gråzone hvornår noget er hverdagsting og noget et hjælpemiddel?

Jeg mener at noget du for dig er en hverdagsting, kan være et hjælpemiddel for andre.

Anmeld

30. juli 2009

Ni-ko-li-ne

det er meget meget forskelligt fra kommune til kommune.... hvor meget og lidt der skal til før man kan få bevilliget hjælp....  og det kan endda variere fra først til sidst på året.... skræmmende, men det er facts....

Anmeld

30. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Zeta skriver:

Undskyld, men er det ikke en gråzone hvornår noget er hverdagsting og noget et hjælpemiddel?

Jeg mener at noget du for dig er en hverdagsting, kan være et hjælpemiddel for andre.

Jeg er ikke ude på at starte en kæmpe stor diskuttion omkring emnet - jeg orker simpelthen ikke ordkløveri og den slags.

men jo - helt sikkert det er en gråzone - men jeg arbejder med hjælpemidler hverdag og jeg ved hvad jeg taler om.

Så lad os lade den ligge der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.