ano14316 skriver:
Hmm for at tage udgangspunkt i din situation her..
Som det aller første skal du måske se lidt anderledes på det.. hvis du selv eller din kæreste bliver vred eller ked af det, ser du det så som et anfald ? Jeg forbinder ordet med sygdom og noget uhåndterligt, måske det bare er mig...
Men derudover ville jeg anerkende og stadig pointere at det er mig der bestemmer..
Navn jeg kan se du er rigtig vred fordi du ger e selv vil børste dine tænder, men jeg børster dine tænder. Er tiden til det kan man jo sige, så kan du børste bagefter.
Fortsætter han med at være utærlig, ville jeg også som de kæreste tage ham på skødet holde ham, sige 'jeg bestemmer og nu børster jeg dine tænder' med andre ord du skal slet ikke spekulere over om der er en mulighed for at slippe for det er der ikke. Men tror ikke på det nogen sinde hjælper at hæve stemmen med mindre man vil en chok effekt, som jo kan være nødvendig i farlige situationer.
Men jeg kommer sq også til at hæve stemmen i frustration en gang i mellem..
Er han mere ked af det end vred ville jeg gå mere i dialog og spørger: ' er du ked af det fordi du gerne selv vil børste tænder' ' det kan jeg godt forstå du må selv børste dem når jeg er færdig'
Hvad skal jeg ellers kalde det? Det er ikk noget JEG associere med sygdom når aldersgruppen er 1-3år 
jeg talte netop til ham i situationen, fortalte at jeg godt kunne se han ikke ville, men det skulle han
det er jo svært, børn er forskellige, men vores dreng kan ikk overskue en dialog, som du foreslår, imens han er helt oppe og køre 
Anmeld