Springe juniorsengen over?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2013

Mamalou

Bell'star skriver:

Nu er jeg ikke nået dertil endnu med min lille trold..

Men hverken mig selv eller mine to lillesøstre har haft en juniorseng, men er gået direkte fra tremmeseng til "voksenseng" - og vi har da klaret den meget godt vil jeg mene!

Det satser jeg også på, at min basse gør Ellers må jeg tænke i andre alternativer, og putte ham med en ekstra dyne, puder eller lign

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Mamalou skriver:

Hej alle!

Min søn bliver tre år til foråret, og jeg går så småt og overvejer at købe en større seng til ham, så han kan komme ud af tremmesengen.

Jeg har set en rigtig fin seng fra IKEA med store opbevaringsskuffer og som kan trækkes ud til en dobbeltseng. Det er ret praktisk, da min familie kommer langvejs fra når de er på besøg, og så er det altid rart med ekstra sengeplads.

MEN det er ikke en junior seng. Betyder det noget? Der kan sagtens sættes en sengehest på, så bettechefen ikke falder ned.

Hvad gjorde I? Er der fordele og ulemper ved at springe juniorsengen over, som jeg ikke har tænkt på?

Vh. Louise

min søn gik også fra tremmeseng til stor seng da han var 3...

vi satte siden eller bunden (den bredeste) fra tremmesengen i spænd i hovedenden, for så kunne han selv kravle ind og ud af sengen, men faldt ikke ud når han sov... vi fjernede det dog igen efter en måned eller to, fordi han ikke havde brug for den...

Anmeld

29. december 2013

De3Guldklumper

Mamalou skriver:

Det er en rigtig smart seng, som heller ikke er speciel dyr. Så det er en win win

Det er svært at forudse, hvordan min søn vil have det med at rykke op i en stor seng. Men jeg tror ikke det bliver det store problem. Hvis det gør, kan en mulighed være at putte ham med en dyne eller puder i den ene side.

Hvor længe sov dine i juniorseng?

De har sovet i juniorseng omkring 2-3 år inden de kommer i voksenseng. Den yngste sover stadig i juniorseng og bliver 5 til februar.

Anmeld

29. december 2013

Trekløver(:

Mamalou skriver:

Jeg tror også, at det bliver enden af det. Der kan nemlig sættes en sengehest på, som også kan købes i IKEA til næsten ingen penge, så ned skulle han helst ikke falde

Lyder som en god ide, også så i har en ekstra seng til overnattende gæster. Kunne jeg godt selv overveje, når min datter skal over i en større seng

Anmeld

29. december 2013

Elbæk

Mamalou skriver:

Hej alle!

Min søn bliver tre år til foråret, og jeg går så småt og overvejer at købe en større seng til ham, så han kan komme ud af tremmesengen.

Jeg har set en rigtig fin seng fra IKEA med store opbevaringsskuffer og som kan trækkes ud til en dobbeltseng. Det er ret praktisk, da min familie kommer langvejs fra når de er på besøg, og så er det altid rart med ekstra sengeplads.

MEN det er ikke en junior seng. Betyder det noget? Der kan sagtens sættes en sengehest på, så bettechefen ikke falder ned.

Hvad gjorde I? Er der fordele og ulemper ved at springe juniorsengen over, som jeg ikke har tænkt på?

Vh. Louise

Min søn kom i Juniorseng da han var 13-14 mdr gammel. Og vi ville ikke have undværet den, også fordi han var så lille. 

Det gode ved juniorsengen er, at det stadig er mindre forhold end en voksen seng, og derfor mere trygt at sove i. Og jeg tror det er overvældende at komme fra tremmeseng til en stor voksenseng 

Anmeld

29. december 2013

B&J

Man kan jo sagtens springe junior sengen over, dog har vi selv lige givet daniel en med rutsjebane og han bliver 4 her til marts

Anmeld

29. december 2013

Maja_4000

Nu sover min datter i 'juniorseng'.. Den er lidt større end de plejer, men det er fordi det er en gammel karlekammerseng som jeg selv sov i som barn

Men min lillebror gik direkte over til voksenseng.. Det gik fint, men min mor siger den dag idag, at det da var åndssvagt, fordi den jo fyldte unødigt meget på værelset

Anmeld

29. december 2013

modesty

Mamalou skriver:

Hej alle!

Vh. Louise

Vi køber ikke juniorseng til vores søn (2,2 år), jeg synes det er en totalt unødvendig investering. Han sover allerede i voksenseng med sengehest i vores kolonihave og der er ingen problemer.

Anmeld

29. december 2013

Tulle28

Min datter fik en halvhøj seng for ca. 2 mdr. siden og havde indtil da en tremmeseng som hun ELSKEDE! Hun var 3 år og 7 mdr. da vi skiftede og er helt gennemsnitslig størrelsesmæssig - ca. 16 kg og bruger str. 104 i tøj. Vi har aldrig haft behov for en juniorseng.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.