Hvor meget kan et barn lige spise

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.207 visninger
13 svar
0 synes godt om
29. juli 2009

Vingummien

Emil er idag 11 måneder og 27 dage og han æder virkelig som et svin hehe.

f.eks her idag spiste han mere end jeg gjorde til aftensmaden han var helt desperat, hæv i min arm for at få mere, så mor her måtte sulte hehe, for at han ku blive mæt. Og det sidste stykke tid har han bare grov ædt, fik stegt flæsk med persillesovs i mandags og det kørte bare ned.

Han  får go mad om dagen så er ik det, får havregrød til morgen mad, rugbrød og frugt kl 9 i vuggestuen og så får de frokost kl 11 og mad kl 14 derover. Og vi spiser herhjemme omkring kl 18. Så er jo ik fordi at han ik får nok mad i løbet af dagen.

Ved godt at det er godt at han har så god en appetit men alligevel må da være en grænse hfor hva sådan en størrelse kan have i sin mave.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2009

mariamiss6

jeg har også en ædedolk....

min søn på 8 måneder spiser 2dl havregrød til morgen.
2 dl hjemmelavet grød til mellemmad hirse/majs/boghvede.
1 hel rundom bondebrød med forskelligt pålæg til frokost.
aftensmad, ca. 5-7 halve kartofler, med lidt kød, og et par stykker grøntsager.
240 ml. mme til natten.

Anmeld

29. juli 2009

Vingummien

mariamiss6 skriver:

jeg har også en ædedolk....

min søn på 8 måneder spiser 2dl havregrød til morgen.
2 dl hjemmelavet grød til mellemmad hirse/majs/boghvede.
1 hel rundom bondebrød med forskelligt pålæg til frokost.
aftensmad, ca. 5-7 halve kartofler, med lidt kød, og et par stykker grøntsager.
240 ml. mme til natten.

Er vildt hva de kan spise i sådan en størrelse. Men så er jeg da ik den eneste der har en ædemaskine.
Altid noget det ik er usunde ting de spiser

Anmeld

29. juli 2009

mariamiss6

hehe ja..... endnu!!!!!

Anmeld

30. juli 2009

malou

Min lille dreng på 8 1/2 md spiser også så det næsten står ham ud af ørerne..- har også tit tænkt " Nu kan han da ikke have merei den lille mave" men det kan han altså... sagtens.

Hos os ser en dag sådan her ud:

Morgenflaske 250 ml

2 dl grød, el. øllebrød

frugt f.eks banan, blomme, fersken, ananas, vindruer uden skal

1 skive rugbrød med leverpostej el. smøreost el. fiskepålæg + f.eks frisk mozaellea og lidt frugt
mere frugt

1 stor skål med kart. grøntsager eller hvad vi nu får... f.eks. lasagne, hakkebøf osv.
lidt frugt til dessert

aften vælling før vi børster tænder...

Han spiser faktisk ALT og elsker mad... smiler

knus malou

Anmeld

30. juli 2009

Cris

Ja de kan rigtigt meget, det er ligesom deres sidste måltid hver gang. Efter min erfaring, så bliver de 14 eller 15 måneder og så pludseligt begynder de at tabe interessen for maden og de spiser meget mindre. Så nyd det så længe det varer! :-D

Anmeld

30. juli 2009

Vingummien

malou skriver:

Min lille dreng på 8 1/2 md spiser også så det næsten står ham ud af ørerne..- har også tit tænkt " Nu kan han da ikke have merei den lille mave" men det kan han altså... sagtens.

Hos os ser en dag sådan her ud:

Morgenflaske 250 ml

2 dl grød, el. øllebrød

frugt f.eks banan, blomme, fersken, ananas, vindruer uden skal

1 skive rugbrød med leverpostej el. smøreost el. fiskepålæg + f.eks frisk mozaellea og lidt frugt
mere frugt

1 stor skål med kart. grøntsager eller hvad vi nu får... f.eks. lasagne, hakkebøf osv.
lidt frugt til dessert

aften vælling før vi børster tænder...

Han spiser faktisk ALT og elsker mad... smiler

knus malou

Er dejligt når de spiser alt. Gør Emil også han elsker mad, det eneste han ik vil spise er kartoffelmos.

Anmeld

30. juli 2009

Diana...

Lucas spiser os meget synes jeg 

Han får 2 dl grød til morgenmad og 2 dl grød til frokost og 2 kartofler og 1 gullerød til aftensmad og så har han endelig langt om længe ville tage flasken igen noget gange så der drikker han mellem 3-500 ml om dagen de dage hvor han ikke vil have så meget mælk får han så frugtmos til mellem måltider. og han er så lidt over 5 måneder.

Anmeld

30. juli 2009

Mira0911

Julie spiser næsten ikke noget... Max 2 dl grød om dagen eller mindre... 4-5 flasker om dagen... hun er 6 mdr til august..

Anmeld

30. juli 2009

Ni-ko-li-ne

Det er lidt op og ned hvor meget Nikoline lige får spist :0) som regel begynder vi med ca 160 ml MME, og tre timer senere får hun ca 2 dl grød med frugt i... tre timer senere MME igen ca 60 ml og lidt brød med pålæg eller avokado, tre timer senere lidt grød igen og så mellem aftensmad og dette måltid igen MME ca 140 ml efter aftensmaden får hun MME igen og tidspunktet varierer meget :0) hun siger selv til :0) Nikoline er 8 mdr. her d 4. august

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.